המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אסתמה ASTHMA.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אסתמה ASTHMA."— תמליל מצגת:

1 אסתמה ASTHMA

2 בערבים נהגה דנה ביחד עם חברותיה לעשן בסתר מאחורי האוהלים.
סיפור מקרה: דנה נערה בת 17, נסעה ביחד עם כיתתה לשבוע גדנ"ע כהכנה לשירות בצה"ל. במהלך השבוע עברה דנה תחת משמעת קפדנית אימוני כושר רבים, ישנה באוהלים ועברה שיעורים על התפקידים השונים שיש לבנות בצבא. בערבים נהגה דנה ביחד עם חברותיה לעשן בסתר מאחורי האוהלים.

3 המשך סיפור מקרה: ביום השלישי לגדנ"ע התלוננה דנה על קוצר נשימה, שיעול והופנתה למרפאה, במרפאה קוצר הנשימה החריף ודנה התקשתה לדבר ולהסביר לחובשת מה היא מרגישה. החובשת נתנה לדנה אינהלציה ולאחריה הרגישה, דנה, בטוב וסיפרה לחובשת כי לאחותה ואימה יש אסתמה.

4 מהי אסתמה (ASTHMA)?

5 הגדרה: הפרעה נשימתית אקספירטורית כרונית (כלומר הבעיה בהוצאת האוויר) המאופיינת בעוויתות בדרכי הנשימה. בחולי אסתמה דרכי האוויר בריאה (הסמפונות והברונכיוליות המובילים אוויר אל הריאות ומחוצה להן) רגישים יתר על המידה ונוטים להגיב בדלקת ובהיצרות המקשים על הנשימה, הדבר גורם להופעת תסמינים של קוצר נשימה, צפצופים, מועקה בחזה ושיעול.

6 גורמים: שאיפת אלרגנים כמו אבקנים, פרוות חיות וקרדית אבק הבית
נטייה משפחתית (תורשה) דלקות ויראליות (הצטננות) מאמץ גופנית חוויה רגשית זיהום אוויר חשיפה לעשן סיגריות (עישון פאסיבי ואקטיבי) אוויר קר ) GE Reflux רפלוקס קיבה-ושט – Gastro-Esophageal Reflux ).

7 סימני המחלה: לא בכל חולה יופיעו כל התסמינים התקפים של קוצר נשימה שיעול
כיח שיכול להראות מוגלתי חוסר יכולת להשלים משפט צפצופים אקספירטוריים (ציפצופים בעת הוצאת אוויר)

8 אבחון: בדיקת תפקודי ריאות עם מכשיר הספירומטריה (מכשיר למדידת נפח האוויר הנשאף והננשף) – בבדיקה נושם הנבדק לתוך הסיפרומטריה והמיתקן בודק:

9 את הנפח הכולל של האוויר הננשף (FVC) ואת נפח האוויר הננשף בשנייה הראשונה (FEV1). אם היחס של האוויר הננשף בשנייה הראשונה לנפח האוויר הכולל נמוך מהערך התקין, הדבר עשוי להעיד על אסתמה. שיעור השיא של זרימת האוויר בנשיפה (FEV), כלומר בודקים את המהירות המרבית שבה זורם אוויר החוצה מן הריאות. בעת התקף אסתמה ישנה האטה גדולה בזרימת האוויר. בין ההתקפים הזרימה נורמאלית והבדיקה הגופנית תקינה

10 אבחון – המשך: בדיקות רגישות לאלרגנים שונים - לאחר שהוכחה אסתמה בבדיקת תפקודי ריאות מבצעים בדיקת רגישות כדי לאבחן את הגורם הישיר לאלרגיה. מבצעים בדרך כלל תבחיני עור של כמה חומרים נפוצים, כמו אבק בית, פרווה של בעלי חיים, אבקת פריחות ומאכלים.

11 טיפול: התסמינים של אסתמה וחומרתם משתנים מחולה לחולה, כך שאת הטיפול יש להתאים באופן אישי לכל חולה. הימנעות מחשיפה לטריגרים - יש להימנע מעישון ולהתרחק ממעשנים, להימנע מעיסוק הדורש חשיפה גבוהה לאבק ולהימנע ממגע עם אלרגנים שהוכח כי החולה רגיש אליהם

12 טיפול – המשך: מרחיבי סמפונות – מרפה שריר חלק בדרכי אוויר (סמפונות) שבזמן שבאסתמה מוצרות. ניתן באינהלציה או משאף בזמן התקף וכטיפול מונע.

13

14

15 טיפול – המשך: נוגדי דלקת – במטרה למנוע או לעכב את התהליך הדלקתי של דרכי האוויר הגורם לאסטמה. ניתן בצורות השונות (אינהלציה P.O, I.V, I.M) כטיפול בזמן התקף וכטיפול מונע


הורד את "ppt "אסתמה ASTHMA.

מצגות קשורות


מודעות Google