המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת"— תמליל מצגת:

1 המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת
משרד החינוך המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת

2 הנחיות להפקת סרט גמר לכיתה י"ב תשע"א

3 סרט לאחר צפייה ובחינה של מאות סרטי גמר עדיין נשאלת השאלה : מהו סרט גמר? סרט גמר הינו סרט המספר סיפור, בין אם זהו סרט עלילתי ובין אם זהו סרט דוקומנטרי. מרכיבי הסיפור ברורים והצוות עשה הכל בכדי לחשוף את האמת של הגיבור על כל רבדיה

4 סרט גמר הינו סרט עלילתי או דוקומנטרי באורך של 10-15 דקות.
סרט גמר הינו סרט עלילתי או דוקומנטרי באורך של דקות. סרט הגמר חייב להכיל כתוביות בעברית לכל אורך הסרט. .

5 מהו לא סרט גמר? סרט גמר לא יכול להיות קליפ. גם לא סרט הבנוי כקליפ – קריינות או V.O על רקע צילומים חזותיים שונים הערוכים ברצף.

6 נהלים ודרישות הפקת הבגרות הינה הפקה של צוות שמאוייש בתפקידי המפתח ע"י תלמידי י"ב בלבד!. לא יאושרו בחינות משולבות לצוותים מי"א ומי"ב. (בוודאי לא כשילוב בין פרוייקטון לבין הפקת גמר באותה שנה).

7 שימו לב!!! לא יתקבל פרוייקט שידווח לשני סמלי שאלון נפרדים.
לא יאושר פרוייקט אשר המורים נטלו בו חלק באופן מעשי.

8 תפקידים ראשיים אשר יש לבחון עליהם
במאי, תסריטאי צלם עורך מפיק בסרט עלילתי (בדוקומנטרי נדרש אישור מהפיקוח) עיצוב פס קול (באישור מהפיקוח) חובה לצרף לתיק הפקה את טופס אישור הפיקוח . בנוסף לתפקידים הראשיים על התלמיד ליטול חלק בהפקות אחרות בתפקידים משניים.

9 כפי שיש לבחון אותם בהערכת פרוייקט גמר
מרכיבי הסרט כפי שיש לבחון אותם בהערכת פרוייקט גמר

10 תחקיר תחקיר המציג את נושא הסרט בצורה ברורה.
תחקיר הממצה את מרכיבי הסיפור ומאפשר מינוף המידע שסופק בו ליצירת סצנות יחודיות. איסוף מקסימלי ממגוון מקורות של מידע רלוונטי ורקע אודות הנושא, הדמויות, המקום.

11 תסריט תסריט בעל מבנה ברור ומשכנע(מבנה חדשני יהיה מבורך בתנאי שהחידושים לא יעלימו את הסיפור) מרכיבי התסריט – דרמה, שימוש במוטיבים של הסיפור הדרמתי, המחשת קונפליקטים, עיצוב דמויות, נקודות תפנית בסיפור - שיאים, שפה קולנועית עשירה המספרת את הסיפור ומחוברת אליו. בתסריט התיעודי חשוב להוסיף תיכנון סיטואציות דוקומנטריות יחודיות ע"פ מידע שהתקבל בתחקיר

12 צילום כתיבת שוטינג בשלבי קדם ההפקה – הפקה מתוכננת לא מאולתרת.
גיבוש קונספט צילומי בחירות צילומיות יחודיות לסיפור לנושא זוויות צילום המספרות סיפור – התבוננות. תנועות מצלמה – שימוש מכוון בשפה הקולנועית, מצלמה סטאטית או מצלמה נעה מה מהשניים משרת את הסצנה.

13 מצלמה כמגלה סוד – האם הראו לנו דברים באמצעות המצלמה שלא היינו מסוגלים לראות בלעדיה.
שימוש מגוון בשפה הקולנועית במידת הצורך קומפוזיציות מעניינות פרספקטיבה אחרת על עיניינים פשוטים. היחס בין הצילום לסיפור, לנושא – האם הטיפול החזותי מעניין יותר מהנושא עצמו? שימוש במרכיבים תחבולתיים בצילום – צילום מואץ, מואט, חוסר חדות, סופראימפוזיציה ועוד.

14 בימוי קונספט בימוי ייחודי לסרט
נקודת המבט של הבמאי ועמדתו ביחס לסיפור – חשיבותם בבימוי הסרט עד כמה באה לידי ביטוי בסרט התערבות הבמאי. הבמאי כחלק מהסרט – מראיין, קריין, מביע עמדה. הבמאי כדמות חיצונית לסרט המאפשרת לחומר המצולם לדבר בעד עצמו.

15 האם הסרט יצר רושם כאילו הדברים התרחשו לפני המצלמה בטבעיות, ללא התערבות של במאי, או שהורגשה ידו ושל הבמאי ונוצר רושם שהסרט מתוכנן ומבוים בהגזמה? ההשפעה של זה על אמינות היצירה. עד כמה הבמאי עשה הכל בכדי להציג לצופה את כל הסיפור. ליהוק השחקנים – בהתאמה לאיפיון הדמויות עד כמה הסרט הותיר רושם ונגע ברגשות הצופה

16 עריכה ביצוע LOGGING וצפייה בחומרים
תימלול של קטעי ראיון בחומר הגלם לצורך הערכות לעריכה. הכנת תסריט עריכה. היחס בין קצב העריכה לקצב הסיפור והתרומה של מרכיב זה לסרט. שימוש מושכל בשפה הקולנועית – חיתוך מנומק של סצינות משמעויות חדשות שנוצרו בעקבות עימות של צילומים בעריכה

17 עריכה מעניינת שיצרה סיפור מפתיע ובלתי צפוי.
מרכיב ההמשכיות בעריכה: עד כמה הסרט זרם ולא הורגשה העריכה עד כמה הצליח העורך להתגבר על בעיות בחומר הגלם. עריכת פס הקול שימוש מושכל במוסיקה ובאפקטים התאמתם לסיפור ולהתרחשות מיקס ברור שימוש ב Sync ובסאונד חיצוני מיומנויות העריכה של התלמיד

18 עיצוב פסקול התייחסות לאלמנטים יוצרי סאונד בסט הצילומים
התייחסות למוסיקה ברמת התסריט תכנון ופתרון סצינות בעייתיות לסאונד עריכת סאונד הדיאלוג קריינות, דיבוב ודרכי השימוש בהם

19 מפיק ארגון כל מרכיבי ההפקה ותיאום בינהם
השגת אישורים, איתור לוקיישנים, איתור שחקנים, איתור דמויות רלוונטיות במקרה של סרט דוקומנטרי, אירגון הצוותים. השגת חסויות - המפיק השכיל ל"נצל" את התקציב העומד לרשותו והשיג תקציב מגורמים חיצוניים כנהוג אף בתעשיית הסרטים עמידה בלוחות הזמנים שהוצבו להפקה. ארגון תיק ההפקה


הורד את "ppt "המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת

מצגות קשורות


מודעות Google