המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

أين تقع عرب العرامشة هي قرية عربية بدوية في شمال البلاد،

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "أين تقع عرب العرامشة هي قرية عربية بدوية في شمال البلاد،"— תמליל מצגת:

1

2 أين تقع عرب العرامشة هي قرية عربية بدوية في شمال البلاد،
تقع على الحدود الإسرائيلية اللبنانية.

3 خارطة

4 سكان عرامشة عدد سكانها يربو على 1500 نسمة، يعيشون في ظروف أمنية واقتصادية صعبة، حيث تعدّ عرب العرامشة أقرب القرى والبلدات إلى الحدود اللبنانية باعتبارها أول خطوط المواجهة حسب التصنيف الاسرائيلي، حيث ارتفع فيها ثلاثة شهداء جرّاء سقوط صواريخ الكاتيوشا خلال الحرب الأخيرة في الشمال. يعمل معظم سكانها في المصانع المجاورة، وهناك أقلية من أصحاب المصالح الشخصية، وعدد من الأكاديميين آخذ بالازدياد في السنوات الأخيرة، يعملون في مجالات اختصاصهم. תעסוקה בגליל מערבי, ערב אל עראמשה תושבי עראמשה עובדים בחקלאות, תעשייה וחלקם משרתים בשירות קבע בצה"ל. היישוב קרוב לאזור התעשייה שלומי ולקיבוצים של המועצה האזורית מטה אשר.

5 مؤساسات القرية تدير القرية لجنة محلية منتخبة من قبل سكانها، بالتوافق مع المجلس الاقليمي. تحتوي القرية على: مدرسة ابتدائية، مركز جماهيري، عيادة تابعة لصندوق المرضى، وبعض المصالح الصغيرة. يتعلم أبناء القرية في المدرسة الابتدائية حتى الصف السادس، ومن ثمّ يستكملون المرحلتين الإعدادية والثانوية في مدرسة السلام المشتركة (المزرعة – العرامشة – دنّون) في قرية الشيخ دنّون.

6

7

8

9

10 يوم الزيت والزيتون في مدرسة عرب العرامشة

11 دبكة عرب العرامشة https://www.youtube.com/watch?v=qDWtaZynOLA

12 موسم الزيتون: على دلعونا زيتون بلادي

13 אירוח בדואי מיקום ערב אל עראמשה
מיקום ערב אל עראמשה הדרך לעראב אל ערמשה מתפתלת בכביש המטפס לפארק אדמית ולמערת קשת, הנוף הנשקף מהדרך עוצר נשימה, מרחבי הגליל המערבי והים התיכון פרוסים כמו ממעוף הציפור. עראב אל ערמשה הוא כפר ידידותי השייך למועצה האזורית מטה אשר ומחובר לרשת המים והחשמל. הכפר, המרושת ברשת כבישים וככרות, נושק לגבול הלבנון ובתי הכפר הלבנוני הסמוך קרובים כמטווחי קשת . הביקור במאהל של משפחת מיזעל מתחיל בהסבר מפיו של מוחמד על הבדואים בכלל ועל הבדואים של ערמשה בפרט. מוחמד מספר על היחסים המיוחדים בין אנשי הכפר לבין עם ישראל, יחסים שהחלו עוד בתקופה שלפני קום המדינה, אז נוצר קשר הדוק עם קיבוצי הסביבה: "אנחנו עזרנו להם לפני קום המדינה והם עזרו לנו עם קום המדינה ומנעו את גירושנו" כך מתחיל הסיפור. לאחר מכן ממשיך מוחמד בסיפורי אגדות בדואים וסקירה מרתקת של האיזור כולו.  %D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C%D7%94- %D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%97-%D7%91%D7%93%D7%95%D7%90%D7%99

14 בלילה התארחנו אצל מוחמד נאזל בכפר ערב אל עראמשה
בלילה התארחנו אצל מוחמד נאזל בכפר ערב אל עראמשה. זהו כפר בדואי שלא מזכיר את הכפרים הבדואים של הנגב. הכפר מטופח והבתים נאים. מקורם של הבדואים שמתגוררים בכפר הם בשבטים שהגיעו מעירק ומסוריה . אנשי הכפר סייעו לקיבוצי הגליל העליון בעת מלחמת העצמאות ולכן הם לא פונו מאדמתם עם סיום המלחמה. זהו הישוב היחידי של בני מיעוטים שנמצא ממש על הגבול עם לבנון. לדברי מוחמד מה שמייחד אותם הוא השוויון בין הנשים לגברים, אי ההפרדה בין המינים בשמחות וההיתר לשתיית אלכוהול – בקיצור "בדואים אשכנזים". בימים הטובים של הקיבוצים, מצאו רבים מבני הכפר את פרנסתם בקיבוצי הסביבה, אך כשפקד המשבר הכלכלי את הקיבוצים, נפגעה גם פרנסתם וכיום הם מחפשים עבודה בכל המרחב של הגליל העליון. מה נותר מהמורשת הבדואית- בעיקר סיפורים. הדור הצעיר- הוא ישראלי לכל דבר. גם הילודה ירדה מאד וכמו שמוחמד אומר-" כאשר אוכלים שניצלים אין כבר כח לעשות ילדים". המשפחות שהיו פעם גדולות קטנו וגם הערבות ההדית בין התושבים פחתה, פעם כשמישהו אבד כבש כל הכפר נזעק לחפש אותה, היום הוא אומר, ספק אם מישהו יצא לחפש אדם שנעדר.


הורד את "ppt "أين تقع عرب العرامشة هي قرية عربية بدوية في شمال البلاد،

מצגות קשורות


מודעות Google