המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

התקני LAN מרחב התנגשות ומרחב שידור Collision/Broadcast Domain Hub

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "התקני LAN מרחב התנגשות ומרחב שידור Collision/Broadcast Domain Hub"— תמליל מצגת:

1 התקני LAN מרחב התנגשות ומרחב שידור Collision/Broadcast Domain Hub
Bridge Switch Router

2 Collision Domain ה- Collision Domain או בקיצור CD הנו המרחב שבו יכולה להיווצר התנגשות. כלומר – המרחב שבו במידה ושתי התקנים (תחנות קצה או התקני רשת) ישדרו בו זמנית תתרחש התנגשות.

3 Collision Domain המתג הקלאסי מבצע העברה של נתונים בין הציוד שמחובר לכניסות השונות שלו באופן סלקטיבי על-פי כתובות MAC של היעד המבוקש של כל חבילת נתונים שנשלחת דרכו. המתג הקלאסי מתפקד בשכבת הקישוריות של מודל ה־OSI ובשכבה הפיזית של מודל ה־TCP/IP ומחבר בין שני חלקים או יותר של הרשת, כאשר כל אחד מהם הוא מתחם התנגשות (collision domain) נפרד, אך הם מהווים מתחם שידור (Broadcast domain) אחד.

4

5

6

7 Collision Domain ה- CD מושפע משני גורמים עיקריים.
מספר התחנות המחוברות לקו. זמן השידור של התחנות. חשוב להבין שככל שברשת שלנו מרחבי ההתנגשות יהיו גדולים ומעטים, נצילות הרשת תפגע. בבואנו לתכנן רשת אנו נשים דגש על יצירת כמה שיותר מרחבי התנגשות, שיהיו בגודל המינימאלי ביותר.

8 Broadcast Domain ה- BD הנו המרחב שבו תופץ הודעה מסוג Broadcast.

9 Broadcast Domain תחום השידור היא חלוקה לוגית של רשת מחשבים, אשר כל הצמתים יכול להגיע זה לזה על ידי שידור ב שכבת העורק. תחום השידור ניתן במגזר LAN. תחום השידור נמצא בשכבת הרשת היכן שנמצאים הנתבים.

10

11

12 VLAN - רשת מקומית וירטואלית Virtual LAN))
השימוש ברשתות מקומיות וירטואליות (VLANS) החל כאשר היה צורך להקטין את מתחמי ההתנגשות Collision domain) )ברשתות מקומיות, והבעיה נפתרה על ידי הכנסתם של המתגים (Switch) שמאפשרים את חלוקת הרשת בצורה וירטואלית. השימוש העיקרי בחלוקה כזו הוא הקטנת מתחמי השידור (Broadcast domain )ברמת כתובות ה-MAC. שימוש נוסף לרשתות וירטואליות הוא הקלות היחסית במתן הרשאות ואבטחה.

13


הורד את "ppt "התקני LAN מרחב התנגשות ומרחב שידור Collision/Broadcast Domain Hub

מצגות קשורות


מודעות Google