המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

משמעות השבר הפשוט - יחידה 1

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "משמעות השבר הפשוט - יחידה 1"— תמליל מצגת:

1 משמעות השבר הפשוט - יחידה 1
משמעות השבר הפשוט - יחידה 1 משמעות השבר הפשוט מודלים לייצוג שברים השלכות להוראה

2 פתרו את השאלות הבאות. מה משמעות השבר בכל אחת מהשאלות?
חלקתי 2 תפוחים בין 3 ילדים. כמה תפוחים קיבל כל ילד? בכיתה 36 תלמידים, רבע מהם יצאו לספריה. כמה יצאו לספריה? דן זרק את הכדור לכיוון הסל 20 פעמים. ב – 5 מהזריקות דן הצליח לקלוע לסל. איזה חלק מהזריקות קלע דן? יאיר פסע שלושה צעדים. אורך כל צעד חצי מטר. איזה מרחק עבר יאיר? דני אכל סוכריה אחת מתוך 7 סוכריות שהיו בחבילה. איזה חלק מהסוכריות אכל דני?

3 סיכום המשמעויות חלק משלם חלק מכמות מנה יחס מספר אופרטור
חברו שאלה מילולית לכל אחת מהמשמעויות.

4 מתי נלמדות המשמעויות השונות?

5 מתי נלמדות המשמעויות השונות?
כיתה תת נושא משמעות מושגים הערות א ב  ג   ד ה ו האם ניתן אותו משקל לכל אחת מהמשמעויות? אילו דגשים מציגה תכנית הלימודים?

6 כיצד ניתן למיין את האופנים בהם המחשתם?
כיצד ניתן למיין את האופנים בהם המחשתם?

7 שבר כחלק של שלם - מודל שטח
א ב ג ד ה ו ז ח

8 מודל שטח – קשיים צפויים 1. כאשר מספר החלקים הצבועים אינו תואם את המונה בשבר 2. כאשר החלקים הצבועים אינם מופיעים ברצף 3. כאשר החלקים הם שווי שטח אך אינם חופפים 4. כאשר החלוקה איננה ל – 4 חלקים

9 קשיים אלו נובעים מתפיסת השלם.
מודל שטח – קשיים נוספים 1. כשהשלם גדול מ – 1 2. כשהצורה נראית כמו חלק 3. חצי גדול – חצי קטן קשיים אלו נובעים מתפיסת השלם.

10 מה הגודל שלי? ט ה ו ח א ד ב ג ז לפניכם משימה שניתנה לתלמידי כיתה ה:
לפניכם ריבוע שחולק לחלקים, כל חלק מסומן באות שונה. מצאו את גודלו של כל חלק הסבירו כיצד מצאתם את גודל החלקים. פתרו את המשימה מעובד מתוך: Wilcox, Sandra K.; Lanier, Perry E., (1999), compiler, or editor name(s); Using cases to integrate assessment and instruction, Mathematics Teaching in the Middle School, v4 n4 p232-41

11 שבר כחלק מכמות - מודל קבוצות
א ב ג

12 מודל ציר מספרים מה מסומן על השנת החמישי? השישי? האם ניתן לסמן שם מספר נוסף? סמנו על הציר את המספר המיוצג בשנת הראשונה. מה המרחק בין השנת הראשונה לשנייה? איזה מספר נרשום ליד השנת השנייה?

13 שרטטו קטע שאורכו 5 ס"מ וחלקו אותו ל – 7 חלקים שווים.
צרו ציר מספרים. שרטטו קטע שאורכו 5 ס"מ וחלקו אותו ל – 7 חלקים שווים. סמנו על כל אחת מהנקודות את השבר המתאים. האם החלוקה הייתה מדויקת? האם ניתן לחלק במדויק? כיצד חילקתם?

14 פעילויות הרחבה קטע שאורכו 4 יחידות חולק ל -9 קטעים שווים. מה אורך קטע AB ? (הציגו תשובתכם בשבר פשוט) הקטע הבא חולק ל - 7 קטעים שווים. איזה שבר מייצגת נקודה A ? איזה שבר מייצגת נקודה B ?

15 בשקפים הבאים 3 פעילויות מספרי לימוד שונים.
השוו בין הפעילויות. התייחסו לנקודות הבאות: מטרות קשיים רמת קושי דרכי תיווך

16 פשוט חשבון כיתה ה ספר 2

17 כשרים והקשרים במתמטיקה ספר 10 עמ' 31

18 שבילים כיתה ה עמ' 77

19 שבר כמנה - מודל שטח רעות, טלי ושירה התחלקו שווה בשווה בשתי פיצות. איזה חלק מהפיצה תקבל כל אחת מהן? באילו אסטרטגיות ילדים יפתרו שאלה זו?

20

21

22

23 שבר כמנה - מודל קבוצות לפניכם יישומון העוסק בחלוקה של עוגיות לילדים. פעלו ביישומון וחשבו כיצד ניתן לשלב אותו בעבודה בכיתה. יש להקיש על התמונה להפעלת היישומון.

24 בכיתה ו התבקשו בתלמידים לשרטט את השבר שתי חמישיות.
לפניכם מספר תשובות של לומדים. מי צודק? הסבירו. יפעת לילך חנן 1 נעמי שירה שי דורון מעובד מפעילות של מכון ויצמן


הורד את "ppt "משמעות השבר הפשוט - יחידה 1

מצגות קשורות


מודעות Google