המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

Playing Physics Jeopardy

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "Playing Physics Jeopardy"— תמליל מצגת:

1 Playing Physics Jeopardy
Alan Van Heuvelen-The Ohaio State University,David P. Maloney-Indiana University Am. J. Phys. 67 (3), March 1999 מהתשובה אל השאלה קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קובץ זה או כל חלק ממנו.

2 אוכלוסיה: רצף בהוראה: מטרות: כיתה י"א – 5 יחידות
לאחר סיום קינמטיקה, חוקי ניוטון ותנועה במישור. לפני התחלת חוקי שימור. 1. לבדוק האם התלמידים מקשרים תרשימים, משוואות וגרפים לעקרונות הפיזיקליים. מטרות: לבדוק האם התלמידים קושרים בין כל הנושאים שלמדו. 3. לעשות חזרה בדרך שונה.

3 ביצוע 1. התלמידים מתחלקים לקבוצות של עד 5 תלמידים. אפשר להתערב בחלוקה.
1. התלמידים מתחלקים לקבוצות של עד 5 תלמידים. אפשר להתערב בחלוקה. 2. כל קבוצה מקבלת "פתרון" ומתבקשת לחבר שאלה שה"פתרון" שקבלה יהיה פתרון השאלה או חלק מהפתרון. כן מתבקשת הקבוצה לרשום בסיום חיבור השאלה את העקרונות הפיזיקליים עליהם הסתמכה הקבוצה בעת חיבור השאלה. 3. עם סיום חיבור השאלות, מועברת כל שאלה לקבוצה אחרת המתבקשת לפתור את השאלה ולרשום את העקרונות הפיזיקליים עליהם הסתמכה בעת הפתרון.

4 איסוף השאלות, התשובות והעקרונות.
דיון כיתתי: א: בשאלות ובהשוואה בין כוונות מחברי השאלה לכוונות פותרי השאלה. ב: השוואה בין העקרונות הפיזיקליים של מחברי השאלה לבין העקרונות הפיזיקליים של פותרי השאלה.

5 הפתרונות

6 1 v (m/s) t (s) 5 10 4 8

7 2

8 4

9 5

10 6 150(N)-(14.5kg)(9.8m/s2)sin340-(0.32)(14.5kg)(9.8m/s2)cos340=(14.5kg)ax

11 7 7

12 דוגמאות לשאלות שחוברו על ידי התלמידים
דוגמאות לשאלות שחוברו על ידי התלמידים 7

13 1 שתי נמלים יוצאות (ויוצאות דופן) באותו זמן בתנועה שוות תאוצה. המהירות ההתחלתית של נמלה א' היא 10 מ' לשניה. ברגע t=4sec מהירות הנמלה (א') 5m/sec. חשב את תאוצת הנמלה. יחדיו עם נמלה א' יוצאת נמלה ב' בתאוצה של 1 1/4m/sec2 במהירות 0. חשב באיזה זמן מהירויות הנמךים יהיו שוות. האם בזמן הזה הנמלים נפגשו? אם כן, הסבר מדוע, אם לא, חשב את זמן פגישתן. בזמן בו שתי הנמלים נפגשו, מרוב התרגשות נמלה א' נזכרה שהיא שכחה את המסרק בבית, ושבה להביא אותו ולא שינתה את תאוצתה. מתי היא תחזור למקום ההתחלתי שלה.

14 מצא את מיקומו של התיק, ואת מיקומה של הילדה כאשר הילד הגיע לתיק.
4 ילד וילדה משחקים בתופסת. הילד רודף אחרי הילדה. הילד רץ במהירות קבועה של 20m/sec והילדה במהירות קבועה הקטנה פי 2 מזו של הילד. אחרי שהילד רץ 5 מטרים והילדה 8 מטרים, ניזכר הילד שהשאיר את תיקו באיזשהו מקום. בנקודה זו מתחיל הילד להאט כך שכשהוא מגיע לנקודה x=8m מהירותו כ-19.39m/sec. אחרי 3 דקות מגיע הילד למקום בו נמצא התיק. (הילדה המשיכה במהירות קבועה). מצא את מיקומו של התיק, ואת מיקומה של הילדה כאשר הילד הגיע לתיק.

15 החיכוך עם המגלשה ניתן להזנחה.
5 אורן ופבל עומדים בקצה מגלשה בגן. לפתע מחליק פבל בצעקות איומות כלפי מטה, ופתאום אורן תופסו ומושכו בכוח של 10N כלפי מעלה, אך משקלו של פבל רב מידי והם מחליקים כלפי מטה. החיכוך עם המגלשה ניתן להזנחה. מסתו של פבל 2.5kg (בולימי) ושיפוע המגלשה 300. א. רשום את משוואות התנועה בשני הצירים. ב. מצא את תאוצת הבנים. ג. מצא מה צריך להיות החיכוך כדי שפבל יעצור .

16 (בהנחה שמשקל המגלשיים זניח)
6 גולש סקי בחרמון טחן הרבה בצהריים ולכן מסתו 14.5kg. כדי לעלות למסלול, הוא נאחז ברכבל המושך אותו בכוח של 150Nכשזווית המדרון מקדם החיכוך בין המגלשיים למדרון (בעקבות ארוחת הגורמה) הוא 0.32. חשב מהי תאוצתו של הגולש. (בהנחה שמשקל המגלשיים זניח)

17 שרטט תרשים כוחות של כל אחד מן הגופים.
7 גולש במשקל של 600N גולש במורד גבעה ששיפועה 340 בתנועה שוות תאוצה. מאחוריו, במרחק של 20 מ' נמצא כדור שלג שמסתו 482kg. מקדם החיכוך הוא 0.2, מהירותו ההתחלתית של הגולש היא 10 מטר לשניה, ושל הכדור אפס. שרטט תרשים כוחות של כל אחד מן הגופים. רשום את הכוחות הפועלים על הגוף והתגובה להם. חשב לאחר כמה זמן יפגע הכדור בגולש. אם לא יפגע, מדוע? לאחר איזה מרחק פגע הכדור בגולש.

18 העקרונות בפיזיקה

19 תנועה על מדרון חוקי ניוטון תנועת קליעים תנועה שוות תאוצה ידע גיאומטרי פרוק וקטורים לפי רכיבים נפילה חופשית חיכוך חוק הגרביטציה העולמי של ניוטון תנועה מעגלית

20 מסקנות בעקבות הפעילות

21 התלמידים מקשרים את התרשים, המשוואה, הגרף למציאות.
התלמידים מקשרים בין המושגים השונים. אין הבדל בין נושאים שונים ועקרונות פיזיקליים בסיסיים: כל הנלמד הוא עקרון פיזיקלי


הורד את "ppt "Playing Physics Jeopardy

מצגות קשורות


מודעות Google