המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

התפילה- الصلاة(צלאה) מוגש ע"י :איגור זולניקוב, אורי ליוור ועמיחי עמרם.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "התפילה- الصلاة(צלאה) מוגש ע"י :איגור זולניקוב, אורי ליוור ועמיחי עמרם."— תמליל מצגת:

1 התפילה- الصلاة(צלאה) מוגש ע"י :איגור זולניקוב, אורי ליוור ועמיחי עמרם.

2 הצלאה (בערבית: الصلاة, תרגום: תפילה) היא אחד מחמשת עמודי האסלאם
התפילה והצדקה לרוב מגיעות יחד. במכתבים אשר כתב מוחמד לשבטים השונים ניכר כי שתי מצוות אלו הן חלק אינטגרלי מן ההתאסלמות. התפילה אמנם מוזכרת בקוראן אך לא כמצוות יסוד (כמו יתר המצוות) ,אך נחשבת לעליונה במעלה וכמצווה יסודית אשר על כל מוסלמי וכל מתאסלם לקבל על עצמו.

3 הכנות לתפילה לפני כל תפילה יש להיטהר על ידי רחיצת הפנים, הזרועות וכפות הרגליים. התפילה עצמה מורכבת מתנועות גוף, אשר תפקידן להביע כניעה מוחלטת לאל. החלק המילולי המתלווה לתנועות אלה הוא מועט ולא מגוון.

4 תיאור התפילה נהוג לחלוץ את הנעלים בכניסה, ובזמן התפילה נהוג לכרוע על הברכיים. חלק חשוב בתפילה הוא הסוג'וד - סגידה, ירידה לברכיים ונגיעת המצח ברצפה. סרוב הסגידה מוזכר בקוראן, אנשים אלו יקבלו את ענשם ביום הדין, כאשר ירצו לסגוד בעולם הבא, לא יוכלו, גבם יתפס וגופם יתאבן - על פי הפרשנים.

5

6

7 חמש התפילות כל מוסלמי חייב להתפלל חמש תפילות ביום, ואלו הן:
ט'הר (צהריים, 4 רכעות): מהרגע בו השמש באמצע השמים. עצר (מנחה, 4 רכעות): מתום תפילת אלט'הר. מע'רב (ערב, 3 רכעות): מעת שקיעת השמש ועד מועד סוף היום. אעשאא' (לילה, 4 רכעות): מחשיכה מוחלטת ועד תום אשמורת ראשונה של הלילה. פג'ר (השחר, 2 רכעות): מעלות השחר ולא יאוחר מזריחת השמש. כל תפילה מורכבת מ"רקעות", רקעה היא יחידת תפילה, לכל רקעה מרכיבים שונים

8 קיבלה –قبلة(קִבְלַה) הקיבלה היא הכיוון הפונה אל העיר מכה, וביתר דיוק אל אבן הכעבה אליו חייב המוסלמי לפנות בעת התפילה (הצלאה). במוסדות דת ולימוד מוסלמיים, על המתפלל לעמוד ופניו לכיוון הקיבלה, המסומן במוסדות דת באמצעות גומחה בקיר הקרויה מִחראב.

9 אבן אסחאק, הביוגרף המובהק של מוחמד מביא מסורת לפיה בראשית ימי האסלאם, עוד בהיותו במכה, לפני שעבר למדינה, הנהיג מוחמד קיבלה לכיוון ירושלים והוא החזיק במנהג זה במשך שנה וחצי, על מנת לפתות את היהודים להצטרף לדתו, אולם משנכשל העביר את הקיבלה לכיוון הכעבה. ירושלים נקראת באסלאם גם: "כיוון התפילה הראשון" ("אולא אל-קבלתיין" أولى القبلتين).

10 מִחראב (ألمحراب רבים: محاريب תעתיק מדויק: מִחראב, רבים: מחאריב)
הוא גומחה בקיר מסגד המצביעה על הקיבלה - הכיוון אל הכעבה, אליו צריכים מוסלמים לפנות בעת התפילה. הקיר נקרא "קיר הקיבלה". המחראב יוצר את הרושם של דלת או מעבר למכה. הגודל אינו קבוע, אך המחראב בדרך כלל מקושט.

11

12 מקום התפילה :המסגד- مسجد
המסגד הראשון היה ביתו של הנביא מוחמד במדינה, עיר מצפון למכה אליה עברו חסידיו של מוחמד בשנת 622. שחזור ביתו של מוחמד מגלה חצר גדולה שהכילה בית קטן יחסית. במסגד המוסלמים מתפללים בציבור ושומעים דרשות ביום שישי – היום הקדוש למוסלמים. בשעת התפילה פונים המתפללים לכיוון העיר מֶכָּה, העיר הקדושה ביותר לאסלאם. המסגד משמש גם לצרכים קהילתיים שונים. המוסלמי רשאי לקיים את התפילה במקום שנוח לו, אם כי תמיד עדיף להתפלל במסגד. אך בכל מקום יש להקפיד על זמן התפילה.

13

14

15 מסגד באסואן

16 סורת אל פתחא 1:1 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
בּסם אללּה (אל)רּחמן (אל)רּחים 1:2 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين אלחמד ללּה רבּ (א)לעאלמין 1:3 الرَّحْمـنِ الرَّحِيم א(ל)רּחמן (אל)רּחים

17 1:4 مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين
מאלכּ יום (אל)דּין 1:5 إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين איּאכּ נעבּד ואיּאכּ נסתעין 1:6 اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ אהדנא (אל)צּראט (א)למסתקים 1:7 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين צראט (א)לּד'ין אנעמת עליהם ע'יר (א)למע'צ'ובּ עליהם ולא (אל)צּ'אלּין

18 בשם האל הרחמן והרחום. השבח לאל ריבון העולמים. הרחמן והרחום. מלך יום הדין. רק אותך אנחנו עובדים ורק עליך אנחנו נשענים. הנחנו בדרך הישר. דרכם של אלה שהיטבת עמם, לא אלה שאתה כועס עליהם. ולא התועים.

19 סורת אל-פַ‏אתִחַ‏ה (בערבית: سورة الفاتحة), סורת הפתיחה או הסורה הפותחת, היא הסורה הראשונה בקוראן. סורה קצרה זו מונה שבעה פסוקים (אַיאַת), ולפי האמונה האסלאמית היא הורדה למוחמד באמצעות המלאך גִ'בְריל (جبريل) במכה אחרי סורת אל-מֻדַ‏ת'רֻ. סורה זו פותחת את הקוראן. היא נאמרת חמש פעמים ביום על ידי כל מוסלמי בכל אחת מהתפילות כחלק ממצוות הצלאה, ובכל הטקסים החשובים. על אף שיש בה שבעה פסוקים והיא מתאימה מבחינת אורכה להימצא בסוף הקוראן, בו מסודרות הסורות לפי אורכן בסדר יורד, היא ממוקמת כסורה הראשונה בקוראן. לסורה זו חשיבות רבה כי היא מכילה את הרעיונות המרכזיים של האמונה המונותאיסטית באסלאם.

20


הורד את "ppt "התפילה- الصلاة(צלאה) מוגש ע"י :איגור זולניקוב, אורי ליוור ועמיחי עמרם.

מצגות קשורות


מודעות Google