המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אסיפה כללית סיכום פעילות 2011

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אסיפה כללית סיכום פעילות 2011"— תמליל מצגת:

1 אסיפה כללית סיכום פעילות 2011
חטיבת החלפים לרכב אסיפה כללית סיכום פעילות 2011

2 סימון מוצרי תעבורה משרד התחבורה הוציא נוהל לפיו יש לסמן בחו"ל את חלקי החילוף במדבקה בה יירשמו ארץ הייצור, שם היצרן ומענו. לדעת החטיבה ועל פי חוות דעת משפטיות, יש לסמן את החלפים במחסני היבואנים, טרם ניפוק הסחורה ללקוחות. הנהלת החטיבה קיימה סדרה של דיונים עם כל הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה, מאחר ולא היה ניתן להגיע להבנות בנושא ובהסכמת החברים הוגשה עתירה לבית המשפט העליון בג"צ 268/11. הדיון בעתירה נקבע לחודש מרץ 2012.

3 נוהל רישוי מוצרי תעבורה (חלקי מרכב)
הוראת הנוהל דורשת כי חלקי מרכב יהיו זהים לחלוטין לחלק המקורי. לאחר דין ודברים ממושך עם משרד התחבורה, הגיעה הנהלת החטיבה להבנה ולפיה הוראת הנוהל תבוטל ובמקומה משרד התחבורה יאשר יבוא ממפעלים מוכרים בעולם. לצורך כך מונה צוות משותף, הכולל מהנדסים ואנשי מכון התקנים.

4 דרישות להצגת אישורי ISO מכל יצרן של חלפים כתנאי לקבלת אישור יבוא
לאחר פגישות עבודה עם משרד התחבורה ועם מכון התקנים תשונה הדרישה ויעודכן הנוהל.

5 תקינת חלקי מתלה (תפוחי הגה)
עקב הדיונים המתקיימים בימים אלה במכון התקנים בנושא תקן 210 ולאור העובדה כי תתבצע רוויזיה לתקן, הנהלת החטיבה פנתה למנהל בכיר אגף הרכב לחזור ולפעול עפ"י התקן הישן עד לסיום הדיונים וקבלת החלטות בעניין.

6 פעילות סביב תקן E עמדת החטיבה: במקום בו יש חובה לדירקטיבה אירופאית (E), יש לשחרר את היבואנים מדרישת ISO. הדרישה התקבלה, יצא פרוטוקול בעניין אך לדאבנוננו ישנן עדיין עיכובים ביישום.

7 נוסח מסמך מפורט ומקיף המציג את עמדת החטיבה בתחום יבוא החלפים.
ועדת זליכה נוסח מסמך מפורט ומקיף המציג את עמדת החטיבה בתחום יבוא החלפים. הנהלת החטיבה נפגשה עם אנשי מקצוע, יצרה קשר עם גורמים בחו"ל על מנת ללמוד על כללי היבוא והסחר, נאסף חומר רב: דוגמאות, מחקרים, מסמכים ותקדימים משפטיים התומכים בעמדותינו. הנהלת החטיבה הופיעה בפני הועדה והסבירה את העמדות כפי שנוסחו במסמך שהוגש.

8 עיקרי הבקשות: רוויזיה בהוראות נוהל ותקנים.
ועדת זליכה עיקרי הבקשות: רוויזיה בהוראות נוהל ותקנים. ביטול תקנים ישראליים ייחודיים (מסנני שמן, משאבות מים, חלקי מרכב וכד'). הימנעות מגיבוש תקנים ייחודיים לישראל והסמכת מעבדות פרטיות נוספות לבדיקה. הפסקת האפליה בין חלקים מקוריים לתחליפיים (כעת משוחררים חלקים מקוריים מעמידה בתקנים לעומת חיוב עמידה בתקנים לחלקים תחליפיים). הצעה לתקינה ייחודית לישראל תלווה בנימוקים מוכחים ותיבחן ע"י גוף מקצועי אובייקטיבי.

9 עיקרי הבקשות - המשך: פיקוח רק על מוצרים בטיחותיים.
ועדת זליכה עיקרי הבקשות - המשך: פיקוח רק על מוצרים בטיחותיים. ביטול הדרישה לאישור יבוא. ביטול הדרישות להצהרת יצרן. ביטול דרישת ISO. אכיפה על יבואני הרכב בנושאי התניית שירות, חלפים, מכסות רכישה ואפליית מחירים. חיוב יבואן הרכב לאספקת סיפרות טכנית וכלים ייעודיים למוסכים שאינם מורשי היבואן. עידוד יבוא של חלפים תואמים ויבוא מקביל (חלפים מקוריים) על מנת להגביר תחרות. 9

10 פעילות הנהלת החטיבה – המשמעות האופרטיבית
איסוף חומר משפטי איסוף חומר טכני איסוף מידע על תקנים ופרקטיקות רגולציה בעולם לימוד, ניתוח ותגובות לנהלים של משרד התחבורה פגישות עם מהנדסים פגישות תיאום בתוך הלישכה ישיבות עם גורמים בכירים בלישכה (נשיא האיגוד, סגן הנשיא, סמנכ"ל) התייעצות עם יועצים משפטיים עבודה מול אמצעי התקשורת (עיתונות ורדיו) ישיבות עם מכון התקנים ישיבה עם המועצה לצרכנות ישיבות עם משרד התחבורה התכתבויות (משרד התחבורה, איגוד השמאים) כתיבת ניירות עמדה והפקת חוברות לועדות השונות

11 מה הלאה? עד כה, בהשקעה רבה, הגיעה החטיבה להישגים ניכרים.
איננו עוד קולות אלמונים, אך עוד רבה הדרך. אנו עדים כל יום לפניות של יבואנים אשר עומדים אובדי עצות מול הבירוקרטיה והנהלים המחמירים והולכים של משרד התחבורה. יש גורמים רבים אשר שמו להם למטרה לחסל את עסקינו - יש להמשיך את התנופה ולהתעקש במקומות בהם הצדק איתנו. כניעה והתרפסות בפני אותם גורמים, יביאו אותנו במהרה לחיסול הענף והתמוטטות מפעל החיים של כולנו.

12 פעילות הנהלת החטיבה – מבט לעתיד
משרד התחבורה חייב להפנים כי מלבד היותו מנפק רישיונות יבוא וקיום מרדף חסר תוחלת אחר תקנים חסרי תועלת ייחודיים לישראל, תפקידו גם לאפשר מחירים הוגנים לצרכן. אסטרטגיה זו תוביל בהכרח לשיפור תחזוקת הרכב והעלאת הבטיחות. על משרד התחבורה לנהוג על פי נהלי היבוא הנהוגים באירופה ובארה"ב. יש לחדול מניסוח נהלים ותקנים אשר מרחיקים יצרנים מהשוק הישראלי. תיפסק האפליה לטובת חלקים מקוריים! במידה וקיימת תקינה, התקינה תיאכף על מקורי וחליפי כאחד. יבוא חלפים תחליפיים לישראל הינו עיסוק לגיטימי, מאפשר תחרות ומשחרר את הנהג הישראלי מתלות ביבואני הרכב. תודה רבה


הורד את "ppt "אסיפה כללית סיכום פעילות 2011

מצגות קשורות


מודעות Google