המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

תהליכי תקשוב בבי"ס בכלל ובהוראה בפרט

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "תהליכי תקשוב בבי"ס בכלל ובהוראה בפרט"— תמליל מצגת:

1 תהליכי תקשוב בבי"ס בכלל ובהוראה בפרט
בית הספר עמל רמת דוד תש"ע

2 נושאי המצגת הנוכחית

3 עמל רמת דוד כ- 250 תלמידים המוגדרים באקדמיה כ"אוכלוסייה בהדרה", כיתות ט'-י"ב, איזור הצפון. מאפיינים תרבותיים-סביבתיים: מגוון עדות,תרבויות,מהגרים במשבר קליטה מתמשך, משפחות חד-הוריות, מצב סוציו-אקונומי בינוני-נמוך, חשיפה לעבריינות, סמים, אלכוהול ואלימות, סביבת מגורים חסרה במודלים חיוביים לחיקוי.

4 עמל רמת דוד מאפיינים פסיכולוגיים: תקשורתיות לוקה בחסר, דימוי עצמי שלילי, בטחון עצמי נמוך, מחסור בכלים נורמטיביים להתמודדות עם לחצי היום-יום. מאפיינים לימודיים: קליטה בעקבות נשירה וצבירת רצף כישלונות ותסכולים מתהליך הלמידה, פערים לימודיים, קשיי למידה ולקויות למידה שונות.

5 משאבי תקשוב בעמל רמת דוד- לומדות ותוכנות

6 משאבי תקשוב בעמל רמת דוד
לומדות ותוכנות ממוחשבות לשימוש מערך ההוראה: שרטוט ממוחשב: Solid edge בנוסף, בשרטוט ידני-תוכנה תלת מימדית בהפקה פנימית. בקרה במכונות: Robo-Cell- מדמה פעילות רובוטית, בקרים מתוכנתים -Unit Ronics . מערכות משולבות: Connex, Lego-Logo,Lasy

7 משאבי תקשוב בעמל רמת דוד
לומדות ותוכנות ממוחשבות לשימוש מערך ההוראה: חשמל: E-W-B, הדמיה וניסויים בצורה וירטואלית. אתר אינטרנט שנבנה על ידי חנה אסקלסקי. מתמטיקה ופיזיקה: ) Interlectיוזמת עמל מול צוותי המקצוע) אנגלית: Talk-It להקראת טקסט,Book Worm רבי-מלל וחינוך ערכי:עמלנט, מכללת קיי, מנהל חברה ונוער ועוד.

8 הטמעת מערך התקשוב בביהי"ס בתחום המנהל

9 פעולות שנעשו להטמעת התקשוב בחדר מורים
השתלמויות נרחבות למורים בישומי מחשב. 2001- ואילך- העסקת מנהל רשת מחשבים במשרה מלאה; תפקודו מקצועי, זמין, סבלני למצוקות מהשטח, נותן פתרונות טכניים ומסייע למערך הפדגוגי. /7-מעקב, בקרה ושיחות רבות של המנהל אחרי משתמשי התלמ"ש, מנב"ס,דואר אלקטרוני. 2006- מעבר להודעות ועדכונים באמצעות הקהילה הממוחשבת בלבד תוך שקיפות, ומהימנות.

10 הטמעת התקשוב בהוראה 2008/9- השתלמות שנתית בנושא "רכזי תקשוב", בהתאם להנחיית מנכ"ל הרשת. בניית מערכי שיעור ממוחשבים בעידוד מנהל ביה"ס, מנהלת פדגוגית, מומחית לקויות למידה, מכללות, מורים מהצוות. 2009/10 – הגדרת היעד המרכזי בשנה"ל תש"ע: תקשוב מערך ההוראה וגילום כל המשאבים הפנימיים והחיצוניים ליישום יעד זה: ימי הערכות, שיבוץ המורים בחדרי מחשב במערכת השעות.

11 החיוב והשלילה בתהליך הטמעת התקשוב ברמת דוד
יתרונות חסרונות/ קשיים חסכון בזמן ובנייר עלויות גבוהות שקיפות ומהימנות מחסור במשאבים ובתוכנות נגישות ועדכונים On-Line מחסור בידע ובכלים דידקטיים ממוחשבים עידוד לאסתטיות ולבהירות ויזואלית של התוצר התנגדויות לשינוי של חלק מהמורים העשרת הידע הדידקטי, וחשיפה חינמית למאגרי מידע אינסופיים מיעוט באינטראקציות בין-אישיות

12 הגורמים להצלחת הטמעת התקשוב ברמת דוד
הגורמים להצלחת הטמעת התקשוב ברמת דוד הגיוס הראשוני התבסס רק על המעוניינים. תהליך הדרגתי. קשב רב לרחשי השטח. עבודת צוות. תמיכת ההנהלה ומובילי השינוי רגשית ומקצועית. גיוס משאבים:כוח אדם, תקציב. השתלמויות והדרכה On Line .

13 הוראה מתוקשבת לתלמידים בעלי קשיי למידה

14 הוראה מתוקשבת- מהי? הגדרה: הוראה נעזרת מחשב ותקשורת מחשבים, נקראת גם Electronic-Learning התפתחה מאד בעשור האחרון בשל התפתחות המחשב המואצת, האינטרנט ושיטות הוראה מתקדמות. כוללת בעיקר: תוכנות ולומדות, פורומים וקהילות שיתופיות, בלוגים ומצגות לימודיות.

15 כיצד בונים יחידת לימוד מתוקשבת לתלמידים בעלי קשיי למידה?
הוראה מתוקשבת כיצד בונים יחידת לימוד מתוקשבת לתלמידים בעלי קשיי למידה?

16 חמישה כללי בסיס לבניית מצגת לימודית מוצלחת
1. במצגת- מידע תמציתי ורלוונטי בלבד (6-7 שורות בשקף). 2. המצגת מלווה ככלי עזר את השיעור ואינה משתלטת עליו. 3. התלמידים אינם סבילים בתהליך- יש להכין עבורם דפי עבודה שילוו את המצגת. 4. בהירות ואחידות- בצבעים, בגופן (מומלץ "אריאל"). 5. ריבוי המחשות - קישורים לאתרי אינטרנט, סרטונים, קטעי שמע.

17 מתי באמת התלמידים מקשיבים לנו?
גרף הקשב של מאזינים ממוצעים בשיעור פרונטאלי: מרוכזים בעיקר התחלה ובסוף. לכן- יש צורך מוגבר ביצירת עניין באמצע השיעור- מצגת טובה עשויה לתרום רבות!

18 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
בכוונה תחילה, לצורך בניית המצגת, נבחר נושא מעט "יבש", אשר התלמידים לא מכירים ונראה כי גם יתקשו להתחבר אליו, אך מחויב השנה בתוכנית הלימודים בהיסטוריה לבגרות: "הצהרת כורש".

19 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
יחידת הלימוד המתוקשבת תתחלק ל-3 שיעורים:

20 תמונת המחשה- נמצאה בקלות באינטרנט, בחיפוש הראשון שנתן "גוגל"
הצהרת כורש המקורית, חקוקה על גליל חימר נמצאת כיום במוזיאון הבריטי בלונדון

21 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
שיעור 1- פתיחה: מוזיקה פרסית במצגת שברקע. תמונה מוחשית של גליל ההצהרה: מעורר את עניין התלמידים. ציור "שמש אסוציאציות" למושג "הצהרת כורש": הפעלה כיתתית. ציור במצגת של "ציר הזמן" ההיסטורי ושיבוץ הצהרת כורש אליו דיון כיתתי- שאלות במצגת: מהי בכלל "הצהרה"? מה חשיבותה? פרס אז, אירן היום.

22 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
יתרונות שיעור הפתיחה: 1. מקרב את התלמידים אל הנושא 2. נותן מושג ראשוני 3. ריבוי המחשות: מוזיקה, תמונה, תרשים, דיון 4. חיבור התלמידים למציאות של היום- רלוונטי 5. מאפשר העמקה בשיעורים הבאים

23 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
השאלה התשובה מי? כורש, מלך פרס מה? (מה קרה/ מה היו התוצאות) שיבת ציון, ראשית תקופת הבית השני מתי? 539 לפנה"ס מדוע? כורש מיטיב עם נתיני ממלכתו מהיכן? מפרס, אירן שיעור 2- רכישת המושג : התלמידים מקבלים דף עבודה אישי על 5 הממ"ים בהיסטוריה (שיטת ניתוח שהם כבר מכירים) הם ממלאים אותו ביחד עם הסבר המורה (רצוי במצגת) וחיפוש פשוט באינטרנט התלמידים גם יכולים למלא את דף העבודה כמסמך "וורד" ולשלוח לקהילה/ למייל המורה.

24 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
יתרונות שיעור מס' 2- שיעור רכישת המושג: 1. התלמיד פעיל: מחפש מידע באינטרנט, ממלא דף עבודה. 2. השיטה ברורה, קלה ומוכרת- התלמיד מאתר תשובות לחמש שאלות מפתח בנושא הנלמד. 3. שימוש באמצעי ארגון גרפי- הטבלה. 4. עידוד חשיבה עצמאית של התלמיד. 5. בהירות חזותית של התכנים.

25 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
שיעור מספר 3: הרחבה מעמיקה של התלמיד המורה מכין משימות מתוקשבות ברמות שונות, והתלמיד יבחר מהן: למשל: חיפושי מידע מעמיק באינטרנט בנושא קרוב, הפנייה לספר התנ"ך בו גם נמצאת הצהרת כורש ומציאת הקישור, בניית שאלות בנושא, ועוד...

26 הצהרת כורש במקורות – עזרא, פרק א'
וּבִשְׁנַת אַחַת לְכוֹרֶשׁ מֶלֶךְ פָּרַס לִכְלוֹת דְּבַר ה' מִפִּי יִרְמְיָה הֵעִיר ה' אֶת רוּחַ כֹּרֶשׁ מֶלֶךְ פָּרַס וַיַּעֲבֶר קוֹל בְּכָל מַלְכוּתוֹ וְגַם בְּמִכְתָּב לֵאמֹר. כֹּה אָמַר כֹּרֶשׁ מֶלֶךְ פָּרַס. כֹּל מַמְלְכוֹת הָאָרֶץ נָתַן לִי ה' אֱלֹהֵי הַשָּׁמָיִם וְהוּא פָקַד עָלַי לִבְנוֹת לוֹ בַיִת בִּירוּשָׁלַ‏ִם אֲשֶׁר בִּיהוּדָה. מִי בָכֶם מִכָּל עַמּוֹ יְהִי אֱלֹהָיו עִמּוֹ וְיַעַל לִירוּשָׁלַ‏ִם אֲשֶׁר בִּיהוּדָה וְיִבֶן אֶת בֵּית ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הוּא הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָ‏ִם. וְכָל הַנִּשְׁאָר מִכָּל הַמְּקֹמוֹת אֲשֶׁר הוּא גָר שָׁם יְנַשְּׂאוּהוּ אַנְשֵׁי מְקֹמוֹ בְּכֶסֶף וּבְזָהָב וּבִרְכוּשׁ וּבִבְהֵמָה עִם הַנְּדָבָה לְבֵית הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָ‏ִם. – עזרא, פרק א, פסוקים א-ד

27 דוגמא ליחידת לימוד מתוקשבת בתחום ההיסטוריה
יתרונות שיעור מספר 3: הרחבה של התלמיד 1. העמקה דיפרנציאלית של התלמידים (למשל, רק תלמידי הבגרות יעמיקו בנושא מסוים) 2. הדרכת התלמידים לעבודה בכלים מתוקשבים- איזה מידע חשוב, איזה מיותר, איך עונים על שאלה בעזרת מאגרי האינטרנט?

28 סיכום כללי היום דיברנו על:
1. הטמעת התקשוב בעמל רמת דוד- היבט מנהלי וארגוני 2. הטמעת התקשוב בעמל רמת דוד- תחום ההוראה- דוגמא לבניית יחידת לימוד מתוקשבת המותאמת לתלמידים עם קשיי למידה בהצלחה בדרך החדשה והמתוקשבת...

29 תודה על ההקשבה, ובהצלחה בתקשוב!


הורד את "ppt "תהליכי תקשוב בבי"ס בכלל ובהוראה בפרט

מצגות קשורות


מודעות Google