המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מרכזת הוראה ומנחה – בקי שוקן

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מרכזת הוראה ומנחה – בקי שוקן"— תמליל מצגת:

1 מרכזת הוראה ומנחה – בקי שוקן
מדיניות מערכות מידע המפגש הרביעי מרכזת הוראה ומנחה – בקי שוקן יחידה 8 – שמירה על יתרון תחרותי מבוסס על טכנולוגיות מידע יחידה 9 – סיכונים במערכות מידע אסטרטגיות יחידה 10 – דרישות ארגוניות להחדרת מערכות מידע אסטרטגיות סמסטר ב תשס”ח

2 תוכן המצגת יח' 8 - יתרון תחרותי המבוסס על טכנולוגיות / מערכות מידע
יח' 9 - סיכונים פנימיים וחיצוניים בפיתוח ויישום מערכות מידע יח' 10 - חשיבות החזון במדיניות מערכות מידע מטרות : 1. לבחון לעומק את נושא השגת יתרון תחרותי בר שמירה באמצעות מ"מ והתנאים לשימורו 2. להסביר את הסיכונים והאתגרים הכרוכים ביישום מערכת מידע אסטרטגית 3. להדגיש את חשיבותו הקריטית של החזון

3 יתרון תחרותי – הקושי להגדיר ולמדוד
יתרון תחרותי היא פעילות המניבה תשואה קבועה, טובה מהרגיל, על ההשקעה (פורטר) אמות מידה חלופיות למדידת יתרון תחרותי: רווח גידול במכירות הגדלת נתח שוק הפחתת עלויות עליה בערך המניה האם התשואה על ההשקעה המדד היחידי או החשוב ביותר?

4 עלויות שיש לקחת בחשבון בעת השקעה במערכות מידע
חומרה טלקומוניקציה תוכנה שירותים כח אדם

5 תועלות מוחשיות ממערכות מידע
גידול בפריון הפחתה בהוצאות התפעול חיסכון בכח אדם הפחתה בהוצאות המיחשוב הפחתה בהוצאות ספקים, יועצים וכד' הפחתה בהוצאות תשתית

6 תועלות בלתי מוחשיות ממערכות מידע
שיפור בניצול נכסי הארגון שיפור בבקרה על משאבי הארגון שיפור התכנון בארגון שיפור הגמישות הארגונית זמינות רבה של יותר מידע שיפור בלמידה הארגונית שיפור התפקידים בארגון, והעלאת שביעות רצון העובדים שיפור בקבלת החלטות שיפור בשפיעות רצון הלקוחות שיפור התדמית הארגונית

7 איך להעריך את כדאיות ההשקעה?
גישות מימוניות: ענ"נ, שת"פ, יחס עלות/תועלת וכד' גישת תיק הנכסים, המעריכה את ההשקעה לפי יחס סיכון / תועלת גישת Real Options Pricing

8 יתרון תחרותי – הקושי להגדיר ולמדוד
גם אם נתמודד עם הבעיה הכרוכה במדידת היתרון התחרותי, עדיין תישאר בעייה הנוגעת לזיהוי מקור היתרון. באיזו מידה ניתן לייחס את היתרון למערכת עצמה, ובאיזו מידה יש לייחסו למשאבים אחרים של הארגון לאור זאת, הגישה הרווחת יותר היא לבחון את היתרון באופן איכותי, ובעיקר את השפעתו על האסטרטגיה של הארגון ועל גורמים קריטיים להצלחה

9 רכיבי מערכת מידע אנשים תהליכים נתונים תוכנה חומרה מידע המימד האנושי
שחקנים הוראות אנשים תהליכים נתונים תוכנה חומרה המימד האנושי המימד הטכנולוגי מידע

10 גורמים קריטיים להצלחה Critical Success Factors
The limited number of areas in which results, if they are satisfactory, will ensure successful competitive performance for the organization. They are the few key areas where “things must go right” for the business to flourish. J.F. Rockart, Chief executives define their own data needs, Harvard Business Review 57 (1979) (2), p. 81.

11 דוגמאות לגורמים קריטיים להצלחה
כסף: תזרים חיוני, גידול בהכנסות, שולי רווח מספקים רכישת לקוחות / ערוצי הפצה חדשים שביעות רצון הלקוחות איכות מספקת למוצר / שירות מקורות חדשים לעשיית עסקים, מוצרים והכנסות יציבות שיתוף פעולה של העובדים

12 היררכיה של גורמי הצלחה קריטיים למ"מ EIS עפ"י Salmeron, J. Herrero, I
CSF HUMAN RESOURCES INFORMATION AND TECHNOLOGY SYSTEM INTERACTION USERS INVOLVEMENT COMPETENT AND BALANCED STAFF EXECUTIVE SPONSOR, SUPPORT RIGHT INFORMATION NEEDS SUITABLE HARD SOFT FLEXIBLE AND SENSITIVE SYSTEM SPEEDY PROTOTYPE DEVELOPMENT TAILORED SYSTEM

13 שקלול גורמי ההצלחה הקריטיים עפ"י Salmeron, J. Herrero, I. 2005
Right info needs Users' interest Executive sponsor's support Tailored system Suitable hard/soft Competent and balanced EIS staff Flexible and sensitive system Speedy development of a prototype

14 פרדוקס הפריון "ניתן לראות את עידן המחשבים בכל מקום, מלבד בנתוני הפריון" רוברט סולו, חתן פרס נובל בכלכלה כתבה בדה-מרקר

15 שמירה על יתרון תחרותי מכה מקדימה - אפקט ראשון בשוק מחסומים לחיקוי
שיפור מתמיד מנוף משאבים ויכולות של הארגון יתרון תחרותי יתרון תחרותי בר-שמירה כורח תחרותי

16 אפקט ראשון-בשוק – חסרונות
סיכון גבוה בפיתוח – הביקוש למוצר אינו ידוע עלויות פיתוח גבוהות מאלו של המתחרים אפקט "מתחרים תופסים טרמפ" חיסול חוסר הוודאות לגבי טכנולוגיות ושווקים פגיעות לתמורות טכנולוגיות בהמשך

17 אפקט ראשון-בשוק – יתרונות
נתח שוק מוגדל, או הובלת השוק מחירי מוצר הגבוהים ביותר שמירת לקוחות קיימים: עדכניות טכנולוגית נאמנות לקוחות, מוניטין הקדמת המתחרים: מידע אסטרטגי, נסיון יתרונות חיצוניים לרשת מניעת עלויות הערכה של קונים

18 סיכונים פנימיים של מערכות מידע
רלבנטיים לפיתוח של כל מערכת מידע, מתייחסים לתכנון ומימוש כושל של המערכת סיכוני תכנון סיכוני הערכה גרועה, סיכוני לו"ז צפוף, מערך משאבים בלתי מתאימים. סיכוני מימוש סיכון טכני, סיכון פרוייקט, סיכון תפקודיות, סיכון ארגוני, העדר חקר ישימות כלכלית, העדר הכרות עם תחום היישום, סיכון בקבלן חיצוני

19 שלושה ממדים הקובעים את רמת הסיכון הפנימי
גודל הפרוייקט מבניות התהליכים בהם המערכת תומכת מידת ההכרות עם הטכנולוגיה

20 הערכת רמת סיכון תפעולי בפרוייקט פיתוח מערכת מידע
מבניות נמוכה מבניות גבוהה גודל הפרוייקט נמוך נמוך מאד קטן טכנולוגיה מוכרת לארגון נמוך-בינוני נמוך גדול גבוה נמוך-בינוני קטן טכנולוגיה חדשה לארגון גבוה מאד בינוני גדול

21 סיכונים חיצוניים של מערכות מידע
יחודיים למערכות מידע אסטרטגיות, מערכת מוצלחת תפעולית עלולה להזיק לארגון על-ידי יצירת יתרונות אסטרטגיים למתחרים הסיכון בלהיות ראשון הסיכון שבשינוי בסיס התחרות הסיכון שבאובדן מידע קנייני הסיכון שבהקטנה בלתי מכוונת של עלויות המעבר ללקוח הסיכון שבהתערבות משפטית אפשרית הסיכון שבאי הטמעת המערכת בידי הלקוחות

22 AT&T Wireless Self-Destructs
הספקית השלישית בגודלה בארה"ב (17% נתח שוק ב- 2003) לתקשורת סלולרית נמכרת בפברואר 2004 במחצית השווי שהוערכה בשנת 2000. אחד ההסברים למכירה במחיר הזה הוא פרויקט כושל של שדרוג מערכת CRM. השתלשלות העניינים מתוארת כאן.

23 חמישה לקחים מהניסיון של AT&T
הבטיחו קיום תכנית חלופית הקפידו על עריכת מבחני קבלה ובקרות איכות צמצמו אינטגרציה בין מערכות ככל שניתן דחו את הפיטורים ומיקור החוץ הכרוכים בפרויקט עד לאחר שחלק מהותי מהמערכת כבר קיים שמרו על תקשורת פתוחה וברורה.

24 מדיניות מערכות מידע חזון VISION
חזון הוא כיוון עתידי לפעילות - רחב, גמיש וברור “הצהרה מה אדם מאמין לגבי העתיד, או כיצד היה רוצה שהעתיד יראה” חזון VISION שליחות MISSION מהו היעוד של היחידה ובמה היא נבדלת מיחידות אחרות יעדים התוצאות שהיחידה מצפה להשיג אסטרטגיה קווי פעולה רחבים, המתארים את אופן השגת היעדים קווי מדיניות קווים מנחים, או נהלים, למימוש האסטרטגיה

25 שחקני מפתח בהחדרת מערכת מידע אסטרטגית
מנכ"ל (CEO) – השחקן הראשי בהטמעת מערכת מידע אסטרטגית. מאשר את החזון, תומך בניהול השינוי ומתקצב. מנמ"ר (CIO) – יוזם השינוי (לא תמיד), מתפעל, מממש את השינוי. נושאי דגל (Champions) – מנהלים בדרג בכיר האחראים להובלת הפרוייקט דרך הקשיים הארגוניים. פטרונים (Sponsors) – השולטים בתקציב ובמשאבים הנדרשים למימוש השינוי. מעצבי דעה (Opinion Leaders) – בדרך כלל מחוץ ליחידת מערכות המידע. קריטיים בשלב ביסוס האמונה ששינוי נדרש ובשלב יישום המערכת בפועל. משתמשים (הלקוח הסופי) – יש מישהו כזה בסוף הדרך.


הורד את "ppt "מרכזת הוראה ומנחה – בקי שוקן

מצגות קשורות


מודעות Google