המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)"— תמליל מצגת:

1 (או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
כיצד להכין את הדף למבחן (או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר) תודה לצבי להב על תרומתו לכתיבה

2 הכנת הדף צריכה להיות תוצר של למידה נכונה
הסבר כללי הכנת הדף צריכה להיות תוצר של למידה נכונה וממושכת במהלך הסמסטר. זהו השלב האחרון בתהליך הלמידה. במידה ולמדת היטב במהלך הסמסטר ולפי השלבים המוצעים כאן, הכנת הדף תתבצע כשבוע עד שבועיים לפני הבחינה.

3 ולפיכך: נסו כבר בשלב זה לעבוד לפי הכללים המוצעים כאן !
ולפיכך: נסו כבר בשלב זה לעבוד לפי הכללים המוצעים כאן ! סגרנו ?‏‏

4 שלב ראשון: סיכום יעיל של הספר (1)
לסיכום יעיל יש מספר עקרונות טכניים: הכינו מחברת בחינה שבה תרשמו את סיכומיכם. שמרו על כותרות ברורות מתוך חומר הלימוד. שימרו על צבעים עקביים (כותרות, מושגים, חוקרים, תיאוריות והערות אישיות). הקפידו על שוליים להערות בקריאה שניה רשמו בקצרה בעזרת מילות קיצור (למשל; א’= אינטליגנציה) הדגישו מושגים מרכזיים בסמנים צבעונים היעזרו בתוכן העניינים בכדי לדעת לשייך נושא לנושאים המרכזיים

5 סיכום יעיל - עקרונות (2) עקרונות חשובים להבחנה בעיקר
היכנסו לראש של הבוחן: שאלו את עצמכם ורישמו- מה ניתן לשאול על הנושא אל תרשמו דברים שהם מובנים מאליהם (למשל; להורים יש השפעה על הילד!) היעזרו בסיכום הפרק, בהרצאות ובממנים בכדי לאתר נושאים מרכזיים. היעזרו גם בכמות העמודים בכדי להחליט האם הנושא מרכזי.

6 סיכום יעיל – עקרונות (3) עקרונות נוספים חשובים
חפשו מילים המורות על סיכום, או מסקנה כדי לאתר את העיקר (פעמים רבות בסוף נושא או פסקה) זכרו כי הסיכום צריך לשקף הן את מבנה הפרק (להיכן שייך כל נושא) והן את תוכנו ולכן דאגו לבחון האם אתם יודעים לאן שייך כל נושא והאם הבנתם אותו. נסו לרשום במילים שלכם את הרעיונות המרכזיים. אולם את המושגים העתיקו בצורה יותר מדויקת.

7 עיצה חשובה לגבי סיכומים:
פעמים רבות הסיכום ארוך מידי ואז נדרש שלב שני של סיכום של הסיכום אל תיבהלו מכך, זהו המפתח ללמידה נכונה!

8 דוגמא לסיכום פרק 1: מושג ההתפתחות - במה ההת’ כרוכה:מדובר בשינויים לאורך הגילאים: ישנם מספר תהליכים שגורמים להתפתחות: שינוי איכותי: טרנספורמציה או הופעה מחדש ולא שיפור יכולת קיימת. ארגון הת’ מחדש: דרך חדשה שבה ההת’ מצטרפות. ולכן הגדרת ההתפתחות היא: ארגון מחדש + שינוי איכותי באופן סדיר, מצטבר ועם כוון. התפתחות נורמטיבית ואישית: הנו’ מאפיינת את כל הילדים (סדר ההת) האישית נובעת מ- 1. סטיות אישיות בהת’ 2. מסלולי הת’ שונים (שוני) שימו לב לאופן הסיכום: 1. מילות קיצור לא נרשמו דברים מובנים (התפתחות אישית הינה אישית) 3. שמירה על כותרות ברורות. 4. הסיכום הוא במילים אישיות (פרט למושגים)

9 הכנת הדף בשלב הבא- לאחר הסיכומים
מטרות כללית: הכנסת עיקרי הדברים בקצרה (סיכום של הסיכום) השמטת נושאים לא חשובים שמירה על כותרות שיאפשרו זיהוי ברור איך עושים זאת ? בעמוד הבא

10 השלב האחרון בהכנת הדף: בשלב זה העבודה הינה עם הסיכומים שהכנתם בסמסטר:
הדף צריך להיות מחולק לנושאים עם כותרות ברורות לגבי נושאים שנראים פחות חשובים כדאי להכניס את המושגים בעיקר. לגבי נושאים מרכזיים יותר - הכניסו גם מושגים וגם את עיקרי התיאוריות והמחקרים, סייגים והסברים חלופיים. השתמשו במילות קוד ובסימנים שתחליטו עליהם מראש למשל: במקום לכתוב ‘התקשרות בטוחה קשורה בביטחון עצמי’, ניתן לרשום: ה.ב. <=> ב.ע.

11 מיקוד ספציפי על חומר הקורס
ניתן לחלק את חומר הלימוד בספר ל- 4 נושאים עיקריים: נושאים ממוקדים שכתוב עליהם בפרק מסוים (למשל; קביעות אובייקט, שפה) נושאים שמופיעים בכל תקופת גיל ולכן בכל פרק (למשל; יכולת זיכרון, התקשרות, מושג העצמי) מאפיינים בולטים של כל קבוצת גיל בתחום הקוגניטיבי ובתחום החברתי רגשי. תיאוריות עיקריות: למשל; אריקסון, בולבי, פיאז'ה, עיבוד מידע אז מה עושים עם זה ? ראו בעמוד הבא !

12 לכל סוג נושא נדרשת התייחסות שונה
1: נושאים ספציפים: אותם ניתן לאתר ע"י כותרות בתוכן העניינים ודרך דגשים של המנחים. סכמו בקצרה את הנושא שלבו מושגים חשובים ושימרו על כותרות ברורות. 2. נושאים המופיעים לאורך הגילאים: מומלץ לסכם את השינויים שהנושא הזה עובר עם הגיל כך שייווצר רצף התפתחותי (ניתן לעשות זאת גם כתרגיל ולא בהכרח בדף) 3. סקירת התחום קוג' רגשי וחברתי: כדאי לשקול (לפחות כתרגיל) לסקור רצף התפתחותי (יכולות עיקריות) על פני תקופות הגיל. 4. תיאוריות עיקריות: נסו לרכז את המידע מהפרקים השונים לגבי כל תיאוריה (שוב – לפחות כתרגיל).

13 לא לשכוח את הסרטים ! הסרטים הינם חלק מחומר הלימוד בקורס ויש לצפות בהם . שימו לב לכך שבבחינה ישנה שאלה על הסרטים. השאלה הינה סביב חומר שלא מופיע בספר. ולכן בדף הכניסו הערות ומושגים מרכזיים מכל סרט שלבו את ההערות יחד עם הנושאים המתאימים מהספר.

14 היכרות עם הדף כשלב אחרון
מאחר והדף הוא ידידכם הטוב ביותר במבחן (חוץ מהאינטליגנציה אולי) – כדאי להכירו ! עבדו עימו בימים האחרונים, נסו לפתור שאלות, לענות על ממנ"ים ולראות שיש בו הכול

15 כנראה שאתם מוכנים כבר למבחן
ואם עשיתם את כל זה - כנראה שאתם מוכנים כבר למבחן בהצלחה !!!


הורד את "ppt "(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)

מצגות קשורות


מודעות Google