המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה""— תמליל מצגת:

1 הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה" טפסר- חיים תמם – ראש אגף בטיחות אש וחקירות

2 מסלול אישור כבאות על יסוד תצהיר
נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש מסלול אישור כבאות על יסוד תצהיר מסלול בתצהיר חל על כ -80,000 עסקים חיסכון 2 ימי עבודה לעסק ביטול אגרה שקיפות וודאות - פרסום באתר הכבאות

3 מסלול בתצהיר בתי תעשייה ומלאכה עד 500 מ"ר
נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש מסלול בתצהיר בתי תעשייה ומלאכה עד 500 מ"ר נתונים של הלמ"ס דצמבר 2016 קיימים בישראל 23,889 בתי תעשייה ומלאכה. 20,752 בתי תעשיה ומלאכה עד מ"ר 3,137 בתי תעשיה ומלאכה מעל מ"ר המשמעות כי 87% מכלל בתי התעשייה והמלאכה עברו למסלול בתצהיר

4 מסלול בתצהיר בתי מסחר עד 300 מ"ר
נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש מסלול בתצהיר בתי מסחר עד 300 מ"ר נתונים של הלמ"ס דצמבר 2016 קיימים בישראל 83,610 בתי מסחר 78,232 בתי מסחר עד 300 מ"ר 5,378 בתי מסחר מעל 300 מ"ר המשמעות היא 94% מכלל בתי המסחר עברו למסלול בתצהיר

5 מסלול בתצהיר מייעל כ- 67% (!) מכלל העסקים טעוני הרישוי.
נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש מסלול בתצהיר סיכום בישראל קיימים כ- 150,000 עסקים טעוני רישוי. משקלול של סך הנתונים מראה כי במסלול בתצהיר יהיו כ- 80,000 עסקים. מסלול בתצהיר מייעל כ- 67% (!) מכלל העסקים טעוני הרישוי.

6 נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש
דרישות בטיחות אש בעסקים קיימים – הפחתת רגולציה – אישור נציב ההנחיות מתייחסות לכל ייעודי וסוגי הבניינים והעסקים הקיימים – טעוני רישוי ושאינם טעוני רישוי. מבנה העסק צריך לעמוד בכל דרישות התקנות לתכנון ובנייה התקפות ביום מתן ההיתר. מערכת אוטומטית לכיבוי אש (מתזים/ספרינקלרים) מבנה /עסק ,אשר לא נדרש למתזים בדרישות ההיתר, יהיה פטור מהחובה להתקין מערכת מתזים, אם ניתנה לגביו הצהרת מהנדס, כי הוא עומד בכל התנאים המפורטים להלן: חומרי הגלם המשמשים את העסק, הינם חומרים בלתי בעירים או בעלי מטען אש הנמוך מ-10 ק"ג עץ למ"ר. תהליכי הייצור, השינוע, האחסנה והטכנולוגיה המשמשת אותם, הנם בעלי סיכון אש נמוך העסק אינו מחסן שגודלו מעל 200 מ"ר בעסק כאמור תהיה חובה להתקין מערכת גילוי אש ועשן שתענה לנדרש בת"י 1220 חלק 3, ככל שהוראת נציב 550 מחילות עליו דרישה של גלאים ומתזים.

7 נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש
ציוד כיבוי ידני בעסק, בהתאם לרשום מטה, ייבדק ע"י המפקח בזמן הביקורת במקום ולא יידרש בדיקה ע"י גורם אחר עד 5 עמדות כיבוי תקניות עד 10 גלגלוני כיבוי אש עד 5 מטפה אבקה. פאנל כבאים וטלפון כבאים – במבנה עסק אשר לא נדרש לפאנל כבאים בדרישות ההיתר, לא יידרש בהתקנתו. ( לא תהיה דרישה רטרואקטיבית). מבנה עסק אשר לא נערך בו שינוי ייעודי או שינוי בקטגוריה (כגון: גבוה או רב קומות) או שינוי מהותי במבנה, לא יחולו לגביו דרישות מבניות רטרואקטביות, מתחום תכנון ובניה כגון: מרכיבי דרך מוצא, כגון: דלתות, רוחבי פרוזדורים, פתחים ומספר יציאות תגובות חומרי הבניה בשריפה ת"י עמידות אש של שלד הבניין שחרור עשן הפרדות אש.

8 נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש
7. מחסנים: מחסנים קיימים שאין דרישה אחרת בדרישות ההיתר: מחסנים עד 50 מ"ר לא יידרשו לאמצעי כיבוי או גילו אוטומטיים מחסנים מ- 50 מ"ר ועד 200 מ"ר ידרשו למערכת גילוי אש ועשן שתענה לתקן ישראלי 1220 חלק 3, לא ידרשו למערכת אוטומטית לכיבוי אש (מתזים) מחסנים מעל 200 מ"ר ידרשו להתקנת מערכת אוטומטית לכיבוי אש שתענה לתקן ישראלי מערכת "שלהבת" תעודכן בהתאם למצוין לעיל. 9. דרישה המפורטת לעיל שעדיין לא יושמה, יש לבטלה וזאת בתנאי שלא נדרשה בתנאים להיתר של המבנה.

9 נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש
תוכנת השלהבת תוכנת השלהבת הנה כלי שליטה מרכזי אשר אופיין ע"י אגף בטיחות אש ופותח בחברת טלדור בשיתוף עם אגף טכנולוגיות בנציבות. כלי זה נועד לתמוך בכל הרפורמות אשר נגזרות מהחלטות ממשלה ורפורמות שיוזמת רשות הכבאות. התוכנה זכתה בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2017 כאשר הטיעון המרכזי שהכריע לזכות היה כי התוכנה עשתה שינוי תרבותי אצל האזרח והן באגף בטיחות אש שינוי תרבותי זה גרם לחיסכון של מאות מליוני שקלים למשק.

10 נציבות כבאות והצלה – אגף בטיחות אש
תודה רבה


הורד את "ppt "הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"

מצגות קשורות


מודעות Google