המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

קיטון ארגוני – תהליך פיטורין

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "קיטון ארגוני – תהליך פיטורין"— תמליל מצגת:

1 קיטון ארגוני – תהליך פיטורין
מאת גידי יצחקי, יועץ ארגוני מכון מנהיגות, יעוץ לארגונים לומדים

2 עקרונות בתהליך תקשורת – תפקיד ההנהלה הבכירה לקיים תקשורת מרובה עם העוזבים והנשארים לגבי התהליך, הסיבות, במליאת החברה ובקבוצות קטנות, להעביר מסר של עתיד טוב ובריא יותר, לאפשר שאלות שיסייעו לוונטילציה של העובדים, נגישות וזמינות הנהלה בכירה בתהליך, הגדלת תדירות ישיבות צוות חשיבה תכנון אסטרטגי כבסיס לתהליך תכנון והכנה מפורטים של הנהלה לתהליך, בהובלה של משאבי אנוש

3 מי בעלי העניין הרלבנטיים לתהליך השינוי האסטרטגי והפיטורין ?
חברי ההנהלה שותפים עסקיים העיתונות ספקים המשקיעים הלקוחות המפוטרים הנשארים בני משפחות הנשארים

4 את מי מפטרים עפ"י תרומתו הנוכחית והעתידית לארגון קל לפטרו זול לפטרו
יהיה לו קל למצוא עבודה השארת "שורדים" יש לקחת בחשבון אחוזי "נפל" בתהליך LIFO FIFO % בעייתיים מנהלים מי שרוצה עפ"י תרומתו הנוכחית והעתידית לארגון

5 רכבת ההרים של התגובה הרגשית
הודעה על הפיטורין התארגנות מחדש קבלה והסתגלות שוק / הכחשה התמקחות כעס / ייאוש דיכאון החזק מעמד!

6 טיפול בנשארים - 1 טיפול עדין, הגון, אנושי בעוזבים
מעורבות ישירה ומלאה של הנהלת החברה בכל התהליכים תשלום לעובדים הגון ועפ"י המקובל השתתפות בהשתלמות מקצועית (השתלמות התראיינות, כתיבת קורות חיים) שירותי השמה מחדש: תמיכה רגשית, פתרון תעסוקתי מסירת מידע מלא ומקיף על מהלך הפיטורין, התמיכה בעוזבים, והתייחסות לקושי הרגשי בתהליך

7 טיפול בנשארים - 2 מניעת עזיבה של עובדים טובים (תופעה של "איבוד דם" בתהליך) שמירה על המורל, תחושת ההשתייכות וההזדהות של הנשארים לאורך זמן, "האם יש סיכוי לעסק?" להבטיח את רמת התפוקה והתוצאות לאורך זמן השתתפות הנהלה בכירה במפגשים עם הנשארים בנייה מחדש של מחויבות רגשית לארגון והבטחת המשך העסקה באמצעות: הבהרת הרקע והסיבות לפיטורין, אפשרות לייעוץ אישי לנשארים, מידע על שירותים למפוטרים, חיבור למטרות העתידיות ולחזון החדש, ולתפקיד העתידי שלהם בארגון מחדש

8 טיפול בנשארים - 3 מייד לאחר הפיטורין פגישות צוותיות של הנשארים לאפשר ונטילציה ותגובה רגשית וכן דיון על עתיד החברה הגדלת מפגשים ומגעים לא פורמליים עם העובדים כיחידים ובקבוצות מפגשי מליאת החברה אחת לשבוע / חודש / רבעון

9 טיפול בעוזבים תשלום לעובדים הגון ועפ"י המקובל
השתתפות בהשתלמות מקצועית (השתלמות התראיינות, כתיבת קורות חיים) שירותי השמה מחדש: תמיכה רגשית, פתרון תעסוקתי טיפול עדין, הגון, אנושי בעוזבים

10 נושאים להדרכת מפוטרים התמודדות עם לחץ אישי ובמשפחה התמודדות עם שינוי
יזמות עיסקית כתיבת קורות חיים חיפוש עבודה אפקטיבי ויעיל

11 התארגנות ארגונית לפיטורין
מי אחראי על תכנית מימוש תכנית הפעולה בלוז שנקבע מי מרכז ומכין עבור המנהלים את כל המסמכים האדמיניסטרטיביים מי נמצא כגיבוי למקרה של קושי, מצוקה, בעייה הכנת חמור מחברות השמה ויעוץ רלבנטיות למפוטרים- "דף לעוזב"

12 תחושות אפשריות בחברה דיכאון, אבל, אובדן, כעס, אשמה, בושה, אובדן האמון בחוזה הפסיכולוגי, אובדן האמון בארגון – בהנהלה, ירידה באנרגיה, עלייה בתוקפנות וציניות, פגיעה בזהות העצמית, חוסר שביעות רצון מהתפקיד והעבודה, קונפליקט נאמנות (לחברה או לחברים שפוטרו), התשה

13 התנהגויות אפשריות היעדרויות, בכי, התפרצויות, שביתה, אלם, נטייה לעזוב, מאבקי טריטוריות

14 הכנת תשובות ל FAQ של המנהלים
מה אם מתברר מידע חדש בשיחה (לעובד בעיות אישיות קשות ) ? מה אם העובד משכנע אותי שהוא נחוץ? מה לעשות אם היו בוכה ?

15 טיפול במנהל המפטר הכנה – סדנת הדרכה לביצוע התהליך
הפגת המתח בין ולאחר שיחות הפיטורין שיחות בין חברי ההנהלה שיחות מנכ"ל עם המנהלים לשתף בתחושות ובחוויות עמיתים, בני זוג, הורים, חברים , יועץ

16 לקוחות האם זה ישפיע על הלקוחות ? באיזו צורה ?
מה המידע שאנו רוצים להעביר להם ? ע"י מי ? באיזו צורה ? כיצד נבטיח צמצום נזקים ?

17 הצלחה של תהליך פיטורין We found that successful downsizing resulted when senior leadership became involved early on in the process and continued to participate actively, remained visible and accessible, and was perceived by employees to be their source of communications concerning major downsizing actions. A high level of involvement, perceived interest, and concern on the part of senior leadership had a positive impact not only on those who were eventually separated but on the survivors and their families as well. ” Serving the American Public:Best Practices in Downsizing “ Benchmarking Study Report September 1997

18 שלבי הפעולה את מי מפטרים ? מה תהליך הפיטורים ? מתי מודיעים וכיצד ?
מי מקיים את השיחות האישיות ועם מי ? מה ההכנות הנדרשות ומי אחראי לכל נושא ? מה עושים עם הנשארים אחרי הפיטורים ? מי וכיצד מטפלים בהשלכות נוספות ? גנט פעולות לביצוע


הורד את "ppt "קיטון ארגוני – תהליך פיטורין

מצגות קשורות


מודעות Google