המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה"— תמליל מצגת:

1 נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
וגם- על ו.. אל נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה

2 המילה "לא" היא מילת שלילה שפירושה: ההפך מ"כֵּן".
לדוגמא: אני לא מרשה לך לטפס על הסולם, זה מסוכן מאוד.

3 המילה "לו" משמעותה: "למישהו מסוים".
דוגמא: רמי בא לבקר אותי והראיתי לו את אוסף הבולים שלי.

4 האותיות במילה לו אינן משנות מקום.
איך נבדיל? האותיות במילה לא יכולות להחליף מקומות, (במקום לא, אל) משמעות המשפט תישאר זהה. דוגמה: לא לטפס על הסולם. אל תטפס על הסולם. בשני המשפטים ישנו איסור לטפס על הסולם. האותיות במילה לו אינן משנות מקום.

5 א. איסור לרוץ בכביש אחרי כדור.
הבה נתרגל כתבו את המשפט בשתי הצורות א. איסור לרוץ בכביש אחרי כדור. 1______________________________________________ 2.______________________________________________ ב. איסור לרכוב על אופניים ללא קסדה. 1________________________________________ 2.________________________________________

6 השלם ב. תמי אוהבת מאד את אבא שלה. ליום ההולדת שלו היא
א. גלית ______ הגיעה היום לבית-הספר, כי _____ הרגישה טוב. ב. תמי אוהבת מאד את אבא שלה. ליום ההולדת שלו היא קנתה _______ עניבה. ג. רינה שוחחה עם משה בטלפון, היא מסרה _____ דרישת שלום. ד. אביחי ____ הסכים לבוא לדן, כי דן ____ נתן ____ לשחק בכדור בהפסקה.

7 השלם 1. יוסי _____ אוהב לאכול שוקולד.
2. אתי אמרה ליוסי שהיא _____ תוכל להגיע אליו אחר הצהרים. 3. סיפרתי ___ שכולם נהנו אתמול במסיבה ומאוד הצטערו שהוא ____ יכול היה להגיע. 4. ____ שמעתי שהזמינו את כולנו למסיבה ולכן ____ הגעתי, חבל!

8 תקנו את המשפטים השגויים
א. דני לו שיחק איתי בהפסקה. ב. סיפרתי לו בדיחה. ג. מי לו בא למסיבה? ד. המורה אמרה לנו לא לשחק במחשב. ה. "תביא לא את העט האדום ולו את העט הכחול". ו. לו צריך לגלות לו את הסוד. יש דברים שהוא אינו חייב לדעת.

9 התבוננו בתמונה, מה מצויר? הקיפו את מה שמצאתם.

10 אל ב- א היא מילת שלילה. מה ההבדל? אַל ו.. עַל אל תשב על הכסא הזה.
אל תחצה את הכביש כשהרמזור אדום. 1._______________________________________________ 2________________________________________________ 3._______________________________________________

11 עַל נגזרת מהמילה מעל, למעלה, ממקום מסוים גבוה
עַל נגזרת מהמילה מעל, למעלה, ממקום מסוים גבוה שמתי את הספר על השולחן. על ראשו של המלך מונח כתר זהב. _________________________________________

12 השלם את המשפטים הבאים: חשבתי ____ הנושא שעליו דברנו.
שים בבקשה את הקופסה _____ המדף. אני חושבת ש_____ לך לעשות את המעשה. זה לא בסדר. כל הלילה הכה הגשם ____ הגג. יונה הקימה קן _____ גגון הכביסה שלי. _____ תגלה לרמי את הסוד.

13 תקן את המשפטים על תשב על הכסא הזה, הוא שבור. למדנו בכתה אל האינדיאנים.
האנציקלופדיה מונחת על המדף, על תזיז אותה משם. על תאכל הרבה שוקולד, זה משמין. ערכו מחקר אל אכילת שוקולד. על תצייר אל הלוח בצבעי פנדה.

14 חפשו בציור דמויות. כמה דמויות מצאתם?

15 השלימו את המשפטים לדעתי ____ צריך לדווח ____ המקרה.
רמי הזמין את מיכאל ליום הולדתו, מיכאל ענה ___ שלצערו הוא ___ יוכל להגיע. בשיעור בנושא בעלי חיים, למדו הילדים _____ הסתגלות החיות לתנאי המחיה. בסיום השיעור חברו הילדים כרזה בה כתבו " ____ תתעלל בבעלי החיים". רמי ____ רוצה ללכת לבית הספר, יש ____ מחר מבחן על הנשימה והוא ____ התכונן. ____ תזרוק את הנייר ____ המדרכה.

16 לסיכום: למדנו ש: לא ו..לו הן שתי מילים שונות. לא בא' היא מילת שלילה, ואפשר להחליפה במילה אל. לו ב-ו היא מילה המתייחסת למשהו מסוים. כמו כן למדנו שאל ב א' היא מילת שלילה ו על ב ע' באה מהמילה מעל ומתייחסת למקום (על השולחן) או נושא (על פרחים ופרפרים) מסוים.


הורד את "ppt "נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה

מצגות קשורות


מודעות Google