נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
Advertisements

הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
חוזרים ויודעים את סדר הפעולות עם סוגריים
הכרת תוכנת בקרים. כניסה לתוכנה תתבצע בשלבים הבאים: 1
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
© Keren Kalif JPA קרן כליף.
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
יצירת מקרו הפעלת מקרו יצירת לחצן / פקד דוגמה מסכמת
בקרת Sliding Mode של מערכת עקיבה
מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
לולאות Department of Computer Science-BGU 19 יולי 19.
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
התורשה במהלך הדורות.
רמי כהן, מדעי המחשב, הטכניוןכל הזכויות שמורות ©
הרצאה 3: משפטים, תנאים ולולאות
פעולות בסביבת רובוטיקה
תכנות בשפת C תרגול 11 רשימות מקושרות מבנים
תרגול Introduction to C - Fall Amir Menczel.
פעולות אריתמטיות קרן כליף.
Computer Programming תרגול 1 Summer 2016
תירגול 11: מיונים וחיפוש בינארי
הכרת מאגרי מידע ביבליוגרפיים

שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Engineering Programming A
תרגול 6: פונקציות, סוגי משתנים, top-down design
תירגול 2: מבוא לתיכנות ב-C
האם אתם יודעים כיצד כותבים מגילה?
פינוק מסביב לעולם הסבר הזמנה ומימוש.
Carry Save Adder (CSA).
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
סוכרים דו-סוכרים פרוקטוז קשר גליקוזידי חד-סוכרים קטוניים זיהוי סוכרים
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
מבוסס על שקפים מאת יאן ציטרין
מבוא לתכנות מונחה עצמים Object Oriented Programming
תואר הפועל Adverbs.
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
תורת הקומפילציה תרגול 9: תרגום לקוד ביניים
מבוא לתכנות למערכות מידע
Computer Architecture and System Programming Laboratory
תיעוד מפעילויות ראש השנה בגן "פרפר נחמד" –עכו-תש"ע
אלגוריתמי מיון רקורסיביים
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
תרגול 13 : חזרה נכתב על-ידי לימור ליבוביץ נערך ע"י ישראל גוטר
ברוך הבא למערכת גמל אינפו
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
שימוש בעצם ממחלקה אחרת כמאפיין במחלקה הנוכחית
מבוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 4
המשפט המורכב זאב ייני ©.
מבוא לתכנות בWINDOWS ד"ר אבי רוזנפלד.
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
Introduction to Programming in C
מצביעים Pointers – המשך...
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
מעבדה 2- עיצוב (עבור חלק ג)
עקרונות תכנות מונחה עצמים תרגול 9:C++ - תרגילים
Java Programming רשימות מקושרות - המשך
Engineering Programming A
תמליל מצגת:

נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה תנאים נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה

מהו תנאי בחיי היומיום? אם... אז..... אם...אחרת: דוגמאות לכל אחת מהאפשרויות.

תנאי פשוט קלוט מהמשתמש ציון. אם הציון גבוה מ-90, אמור "VERY GOOD" int myGrade; myGrade = int.Parse(Console.ReadLine()); שימו לב שהתנאי בסוגריים// if (myGrade > 90) Console.WriteLine("Very Good!!!");

תנאי פשוט עם "טוויסט" קלוט מהמשתמש ציון. אם הציון גבוה או שווה ל-90, אמור "VERY GOOD" int myGrade; myGrade = int.Parse(Console.ReadLine()); שימו לב שהתנאי בסוגריים// if (myGrade >= 90) Console.WriteLine("Very Good!!!");

סימן השווה "=" תמיד יהיה אחרי סימן ה">" או ה"<". איך זוכרים? סימן השווה "=" תמיד יהיה אחרי סימן ה">" או ה"<".

שווה? שווה שווה! כפי שראינו, המעבד אינו מבין את השפה המדוברת. כשאומרים לו "שווה", הוא- מבחינתו- מציב. ראינו זאת כאשר ביקשנו "+" כחיבור מייד לאחר "+" כשרשור מחרוזות. נבקש עבור ציון 100-שידפיס "EXCELLENT" if (myGrade == 100) Console.WriteLine("EXELLENT!!!"); נדבר עם התוכנית בשפתה שלה- עבור השוואה נכתוב "==". כך המעבד יידע שהתכוונו להשוואה ולא להצבה.

רצף של פקודות אם הציון גבוה או שווה ל90, הדפיסו "VERY GOOD" ולאחר מכן הדפיסו "GOOD LUCK". כאן מדובר ברצף של פקודות. עלינו "ללמד את המחשב" את השפה המדוברת, ועל כן- יש להסביר לו זאת.

במצב כזה- התוכנית תדפיס "GOOD LUCK" בכל מקרה!!! מדוע? if (myGrade >= 90) Console.WriteLine("Very Good!!!"); Console.WriteLine("GOOD LUCK");

ניצור "מקטע" באמצעות סוגריים מסולסלים{} if (myGrade >= 90) תחילת המקטע//{ Console.WriteLine("Very Good!!!"); Console.WriteLine("GOOD LUCK"); סוף מקטע התנאי//}

תנאי בתוך תנאי כעת, אם הציון יהיה שווה או גבוה מ-90 נכתוב "VERY GOOD" , ורק אם הציון הוא 100, נכתוב "EXELLENT". if (myGrade >= 90) } Console.WriteLine("Very Good!!!"); if (myGrade==100) Console.WriteLine("GOOD LUCK"); {

אינדיטציה if (myGrade >= 90) } Console.WriteLine("Very Good!!!"); Console.WriteLine("GOOD LUCK"); { שימו לב ל"דחיפת" השורות: הפקודות שמתבצעות בעקבות התנאי "מוזזות" קדימה. סביבת העבודה מבצעת זאת עבורכם אוטומטית. עם זאת, בבחינה כתובה- יש לבצע זאת בעצמכם.

מתכנת בחנות בגדים כיצד מזהים מתכנת בחנות בגדים? הוא יאמר "אקח את החולצה הכחולה או את החולצה הירוקה, אך לא את שתיהן".

"או", "וגם" כפי שלמדתם בשיעורי המתמטיקה, תנאי ה"או" וה "גם" מתקיימים גם כאן. עבור שני תנאים (או יותר), שימוש ב"או" בין התנאים משמעותו- מספיק שתנאי אחד מתקיים בכדי שהתנאי כולו יתקיים. שימוש ב "וגם" בין התנאים משמעותו: כל התנאים צריכים להתקיים בכדי שהתנאי כולו יתקיים.

דוגמה: תנאי א': x<3 תנאי ב': x>=1 מספרים עבורם תנאי א' וגם תנאי ב' מתקיימים: מספרים עבורם תנאי א' או תנאי ב' מתקיימים:

כיצד נכתוב זאת? או || (SHIFT ו \) וגם && (SHIFT ו7) דוגמה: רשמו תנאי המקבל רק מספרים בין 80 ל100.

יש צורך בתנאי "וגם": המספר צריך להיות גם גדול מ80 וגם קטן מ100. יש צורך בתנאי "וגם": המספר צריך להיות גם גדול מ80 וגם קטן מ100. if (myGrade > 80 && myGrade < 100) Console.WriteLine("MY CONDITION");

כתבו תנאי המקבל רק מספרים שלמים שאינם בין 60 ל-80 (כולל). שימו לב לביטוי: כולל.

תנאים מורכבים במבחן שנערך, הוחלט לזמן את הוריהם של כל תלמידים שציונם היה בין 60 ל-80 (כולל) , ואת הוריהם של התלמידים שציונם היה גבוה או שווה ל-95. בנו תוכנית הקולטת את ציונו של התלמיד ומדפיסה האם יש צורך בזימון הורים.

פתרון if(myGrade>95 || (myGrade>=60 && myGrade<=80)) Console.WriteLine("Parents Needed");

אם...אז... ואחרת.... נוסיף הוראה לתוכנית שבנינו בתחילת השיעור הראשון: אם הציון גבוה או שווה ל90, התוכנית תדפיס: "VERY GOOD", אך עבור ציון נמוך מ-90 התוכנית תדפיס "YOU CAN DO BETTER".

יכולנו כמובן ליצור זאת בשני תנאים- תנאי והיפוכו: int myGrade; myGrade = int.Parse(Console.ReadLine()); שימו לב שהתנאי בסוגריים// if (myGrade >= 90) Console.WriteLine("Very Good!!!"); אחרת: בכל מקרה אחר בו התנאי אינו מתקיים// if (myGrade < 90) Console.WriteLine(“You can do better!!!") ;

בכל מקרה אחר שאינו התנאי int myGrade; myGrade = int.Parse(Console.ReadLine()); שימו לב שהתנאי בסוגריים// if (myGrade >= 90) Console.WriteLine("Very Good!!!"); אחרת: בכל מקרה אחר בו התנאי אינו מתקיים// else Console.WriteLine(“You can do better!!!") ;

אם...אז... ואחרת אם ...אז... הרי בתוכנית שבנינו, נוצר מצב מוזר, בו ציון 85 מקבל תגובה זהה לציון 40. עבור ציונים בין 80 ל-90 נגדיר פלט חדש : "NICE". if (myGrade >= 90) Console.WriteLine("Very Good!!!"); שימו לב שבתנאי זה לא התייחסנו לכך שעל הציון להיות נמוך מ-90. מדוע? כי במצב כזה הוא לא היה מגיע ל "אחרת". else if (myGrade >= 80) Console.WriteLine("NICE"); אם הגענו עד לכאן- סימן שהציון לא היה גבוה או שווה ל-90, וגם לא גבוה או שווה -80. else Console.WriteLine("You can do better");