המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!"— תמליל מצגת:

1

2 כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!
עם ישראל - נבחר על ידי אלוהים להיות אור רוחני לכל עמי העולם! הברית שאלוהים כרת עם אברהם היא לעולם! מהי ההבטחה החשובה ביותר שאלוהים נתן לאברהם ליצחק וליעקב? ונברכו בך כל משפחות האדמה. ממלכת כוהנים וגוי קדוש. כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!

3 אלוהים נתן הרבה הבטחות לעמנו ישראל, אז מדוע פולוס כל כך עצוב?
אלוהים נתן הרבה הבטחות לעמנו ישראל, אז מדוע פולוס כל כך עצוב? רוב העם דחה את ישוע ולא האמין בו. האם התוכנית של בחירת אלוהים בעם ישראל נכשלה? פולוס מסביר: רומים ט: 6-8 אבל לא כאילו נפל דבר אלוהים ארצה, כי לא כל אשר הם מישראל גם ישראל המה. ולא על היותם זרע אברהם כולם בנים הם, כי ביצחק יִקַרֵא לך זרע. כלומר: לא בני הבשר המה בני האלוהים, כי אם בני ההבטחה הם הנחשבים לזרע.

4 כל הבטחות אלוהים יתגשמו רק בחלק מעם ישראל – הרוחני המאמין!
כל הבטחות אלוהים יתגשמו רק בחלק מעם ישראל – הרוחני המאמין!

5 השוואה בין ישמעאל לבין יצחק:
9. כי דבר הבטחה הוא מה שנאמר: למועד אשוב ולשרה בן. השוואה בין ישמעאל לבין יצחק: ישמעאל יצחק אבא אברהם אמא הגר (שפחה) שרה נולד ראשון - לפי הבשר, באופן טבעי אחריו, לפי ההבטחה, באופן לא טבעי דברי המלאך (ישוע) לשרה הגר הייתה שפחה מצרית של שרה

6 מה אלוהים הבטיח לשרה? בראשית י"ז: 19,20 ויאמר אלוהים: שרה אשתך יולדת לך בן וקראת את שמו יצחק, והקימותי את בריתי אִתו לברית עולם לזרעו אחריו. למרות שאלוהים לא בחר בישמעאל להיות חלק מזרע ההבטחה, הוא גם ברך אותו מאד: ולישמעאל שמעתיך, הנה ברכתי אותו והפריתי אותו, והרביתי אותו במאוד מאד, שנים עשר נשיאים יוליד ונתתיו לגוי גדול.

7 הוא יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו...
מדוע אלוהים בחר ביצחק ולא בישמעאל כזרע ההבטחה? מה אמר מלאך ה' להגר לפני שישמעאל נולד? הוא יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו... בראשית ט"ז: 12 הוא יהיה אדם פראי, גס רוח, יחיה חיי שודד וכולם יילחמו בו. וכאשר הנולד לפי הבשר אז היה רודף את הנולד לפי הרוח, כן הוא גם עתה. גלטים ד: 29-31 אבל הכתוב מה הוא אומר? גרש האמה ואת בנה כי לא יירש בן האמה עם בן החופשיה. צאצאי ישמעאל הם הערבים הנודדים. ישמעאל רדף - לעג ליצחק שאמור להמשיך את זרע ההבטחה ישמעאל לא היה יכול להיות יורש של אברהם, שכן הוא היה בן של אמה, שפחה. יצחק, בן שרה החופשיה היה היורש החוקי של אברהם. על כן אחי, לא בני האמה אנחנו כי אם בני החופשיה.

8 פולוס ממשיך את הרעיון של בחירת זרע ההבטחה שממנו יבוא המשיח!
10. ולא זאת בלבד, כי כן היה גם ברבקה בהיותה הרה לאחד ליצחק אבינו. פולוס ממשיך את הרעיון של בחירת זרע ההבטחה שממנו יבוא המשיח! יעקב ועשיו נולדו לאותם הורים: רבקה ויצחק.

9 11. כי בטרם יוּלדו בניה, ועוד לא עשו טוב או רע, למען תקום עצת האלוהים כפי בחירתו, לא מתוך מעשים, כי אם כרצון הקורא. בעודם ברחם, לפני שנולדו וכמובן לא הספיקו לעשות כל מעשה, אלוהים בחר ביעקב למרות שעשיו היה הבכור. כרצונו! מדוע? אלוהים הוא ריבון לבחור את מי שהוא רוצה. (בחר בשאול ואח"כ מאס בו) אלוהים בחר באנשים מסוימים להמשיך את זרע ההבטחה לפי רצונו! עובדה שהוא לא בחר באנשים רוחניים כמו מלכיצדק, איוב, לוט ואחרים שיהיו חלק מזרע ההבטחה.

10 לא!!! מה קרה ברחם של רבקה שהייתה בהיריון?
12. נאמר לה כי רב יעבוד צעיר. עשיו יעבוד (ישרת) בעתיד את יעקב אחיו הצעיר. האם עשיו שרת את יעקב? לא!!! כאשר יעקב פגש את עשיו הוא השתחווה לפניו 7 פעמים. מה קרה ברחם של רבקה שהייתה בהיריון? ויתרוצצו הבנים בקרבה, ויאמר יהוה לה: שני גויים בבטנך, ושני לאומים ממעיך ייפרדו, ולאום מלאום יאמץ, ורב יעבוד צעיר. בראשית כ"ה: 22,23 על מי מדובר בפסוק זה?

11 בפסוקים אלה יש התייחסות כפולה:
אישית: לאומית: ליעקב ולעשיו לאדומים שיבואו מעשיו לעם ישראל שיבוא מיעקב.

12 אלוהים הסביר לרבקה שמצאצאי עשיו ויעקב יצאו 2 עמים: אדום וישראל.
אדום וישראל ינסו להתגבר זה על זה, אך ישראל יהיה חזק יותר ואדום תיכנע לפניו. נבואה זו התגשמה בימי דוד. ויהי כל אדום עבדים לדוד... שמואל ב: ח - 14

13 ארם מפת כיבושי דוד עמון ירושלים פלשתים מואב עמלק אדום

14 13. ככתוב: ואוהב את יעקב ואת עשו שנאתי.
מלאכי א: 2-4 13. ככתוב: ואוהב את יעקב ואת עשו שנאתי. אהבתי אתכם אמר יהוה, ואמרתם: במה אהבתַנו? הלוא אח עשו ליעקב נאום יהוה, ואוהב את יעקב. ואת עשו שנאתי, ואשים את הריו שממה ואת נחלתו לתנות מדבר. כי תאמר אדום: רוּששנו ונשוב ונבנה חרבות, כה אמר יהוה צבאות: המה יבנו ואני אהרוס וקראו להם גבול רשעה, והעם אשר זעם יהוה עד עולם. נשים לב שאלוהים אומר: אהבתי אתכם ולא אותך. למי הכוונה? את עם ישראל, עברו כ – 1500 שנים מהולדת עשיו ויעקב עד מלאכי! ירמיהו מ"ט: 17,18 והייתה אדום לשַמַה, כל עובר עליה ישום וישרוק על כל מכותיה. כמהפכת סדום ועמורה ושכניה אמר יהוה, לא ישב שם איש ולא יגור בה בן אדם.

15 האדומים פעלו נגד תוכנית אלוהים עבור עם ישראל:
מדוע אלוהים שנא את אדום והענישה בחומרה? האדומים פעלו נגד תוכנית אלוהים עבור עם ישראל: הם לא אִפשרו לבני ישראל לעבור דרכם בדרך לכיבוש כנען. הם כל הזמן נלחמו בישראל! הם שמחו בחורבן ירושלים ובית המקדש הראשון. אלוהים הבטיח לברך את מי שמברך את עם ישראל ולקלל את מי שמקלל את עם ישראל. האדומים פעלו נגד זרע ההבטחה שממנו יבוא המשיח! נשים לב שלמרות שהאדומים הם צאצאי אברהם ויצחק, אלוהים קלל והעניש אותם בגלל חטאם!

16 מחמס אחיך יעקב תכסך בושה ונכרתַ לעולם.
עובדיה פסוק 10 (השמדתך תבוא בגלל הרוע שעשית לישראל שהוא אחיך) בספר עובדיה יש רק פרק אחד: כל הפרק מוקדש לחורבן אדום בגלל גאוותה ושנאתה לישראל. לאחר יותר מ שנים הבבלים תקפו והשמידו את אדום! אדום איננה קיימת היום, היא חלק מממלכת ירדן! התגשמות הנבואה על השמדת אדום.

17 שנא בהקשר זה – אהב (העדיף) פחות
13. ככתוב: ואוהב את יעקב ואת עשו שנאתי. מה דוד אמר על אלוהים? ...שַנאת כל פועלי אוון. מזמור ה: 5 הרי אלוהים לא שונא בני אדם, כי אם את חטאם! בהתייחס ליעקב ועשיו, לְמַה הכוונה שאלוהים שנא את עשיו עוד לפני שהוא נולד? שנא בהקשר זה – אהב (העדיף) פחות דברי דוד: אלוהים שונא אנשים שחיים בחטא ואוהבים אותו! אלוהים הוא אהבה, והוא שונא את החטא! כלומר: אלוהים העדיף את יעקב על פני עשיו.

18 מה נאמר על היחס של יעקב לרחל וללאה?
דוגמאות ל"שנאה": מה נאמר על היחס של יעקב לרחל וללאה? ...ויאהב גם את רחל מִלאה... וירא יהוה כי שנואה לאה ויפתח את רחמה... בראשית כ"ט: 30,31 האם יעקב שנא את לאה? לא, עובדה שהוא רצה להיקבר אִתה במערת המכפלה. לא יוכל איש לעבוד שני אדונים, כי אם ישנא את האחד ויאהב את האחר... מתי ו: 24 לא תוכלו לעבוד את אלוהים ואת הממון. האם יש לשנוא את הממון, הכסף? כמובן שלא. הרי יש לכבד את ההורים ובטח שלא לשנוא אותם. איש כי יבוא אלי ולא ישנא את אביו ואת אמו ואת אשתו... ואף גם את נפשו לא יוכל להיות תלמידי. לוקס י"ד: 26

19 יעקב קבל את ברכת הבכורה, אבל אלוהים ברך גם את עשיו.
בראשית כ"ז: 38-41 ויאמר עשו אל אביו הברכה אחת הוא לך אבי? ברכני גם אני אבי, ויישא עשו קולו ויבך. ויען יצחק אביו ויאמר אליו: הנה משמני הארץ יהיה מושבך ומטל השמים מעל. ועל חרבך תחיה ואת אחיך תעבוד והיה כאשר תריד ופרקת עולו מעל צווארך. תריד? תמשול? וישטם עשו את יעקב על הברכה אשר ברכו אביו, ויאמר עשו בליבו: יקרבו ימי אבל אבי ואהרגה את יעקב אחי.

20 מדוע אלוהים העדיף את יעקב על פני עשיו?
אלוהים ידע מראש את יעקב ואת עשיו: יעקב לא יהיה צדיק, אבל הוא יהיה איש אמונה: הוא ילחם לקבל את הברכה מהאיש שבו נאבק. עשיו יבוז לבכורה שהיא ברכת אלוהים. יעקב השיג את הבכורה במרמה ושקר לאביו יצחק. עשיו נשא נשים כנעניות עובדות אלילים. יישא נשים כנעניות. ישנא את יעקב וירצה להרוג אותו.

21 והזהרו פן ימצא בכם זונֵה או חלל כעשו, אשר בנזיד אחד מכר את בכורתו.
והזהרו פן ימצא בכם זונֵה או חלל כעשו, אשר בנזיד אחד מכר את בכורתו. הלא ידעתם כי גם נמאס אחרי כן כאשר רצה לרשת את הברכה, כי לא מצא מקום לתשובה אף כי בקש אותה בדמעות. עברים י"ב: 17,18 עשיו היה בשרי, טמא וזנה באופן רוחני באלוהים.

22 אברהם, יצחק ויעקב היו אנשי אמונה!
לסיכום: בני ההבטחה – רומים ט: 6-13 אברהם ישמעל יצחק בחירתו הריבונית של אלוהים עשיו יעקב אלוהים בחר בצאצאי אברהם, יצחק יעקב ובני ישראל שמהם יבוא ישוע המשיח! ישוע המשיח אני אלוהי אברהם, יצחק ויעקב ולא אלוהי אברהם ישמעל ועשיו. אלוהים בוחר באנשים או בעמים למלא תפקיד או מטרה מסוימת בעולם הזה. הוא גם בוחר את מי להושיע. עם ישראל – סורר ומורה (רומים י 21) אברהם, יצחק ויעקב היו אנשי אמונה!

23 אלוהי אברהם יצחק ויעקב! ולא אלוהי אברהם ישמעאל ועשיו!
כיצד אלוהים החליט לכנות עצמו? אלוהי אברהם יצחק ויעקב! ולא אלוהי אברהם ישמעאל ועשיו!

24


הורד את "ppt "כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!

מצגות קשורות


מודעות Google