האם מבינים את המתרחש בתהליך ?

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
Advertisements

תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
חזרה על מושגי הבסיס המצגת נערכה ע"י ויצמן אורית ממצגות נחשון ומצגות של נלי פרייזונד ואילנה זוהר.
מדוע מתרחשות תגובות כימיות ?
כיתה:י נושא:אסון הברום הוכן על ידי: מוחמד אבו פודה
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
זכויות שמורות ללירון מוסקוביץ'®
נושא השקופית מס' השקופית
תרכובות החיים מאת : גליה גויכברג
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
מחלקת הדרכה תשע"ח מנהיגות – הובלה – חלק א מטרות הפעילות:
מבנה הגליקוגן S) ) G = glycogenin (primer).
Trends in Periodic Table Properties
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
יחסים וקשרים בעולם החומרים : מצגת חלק 4
יחסים וקשרים בעולם החומרים : מצגת חלק 2
אילנה זהר, מדריכה מחוזית, ירושלים ©
הטבלה המחזורית.
מודל דחיית זוגות אלקטרונים של קליפת הערכיות
פוטנציאל חשמלי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
מדריכה מחוזית, ירושלים ©
שקפים לעזר בנושא תא אלקטרוכימי
מודלים של האטום ומודל האטום של בוהר
התפתחות התורה האטומית המודרנית
רדיוסים אטומיים ואנרגיות יינון
תלמידים יקרים, נגמרה החופשה והגיע הזמן עורר את תאי המוח שלנו
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
אורביטלים מולקולריים מיכל ברונשטיין-טוחן
יחסים וקשרים בעולם החומרים : מצגת חלק 4
אילנה זהר, מדריכה מחוזית לכימיה ©
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
פחמימות - סוכרים כתבו ידידה גוטליב אורית מולוידזון
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
הקשר הכימי.
תכונות ופעילות של חומצות אמיניות כחומצות ובסיסים
חומצות ובסיסים 1 חומצות ובסיסים חזקים נושאי השיעור
הכרומוזומים הקידוד של הטבע
שדה מגנטי ותנועת חלקיק טעון בשדה מגנטי
אנליטית זוית בין שני ישרים הוכחה ~> דוגמא ~> סיכום!! ^_^
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
מבוסס על גירסת הדמו של המשחק הרישמי -
דואליות האור תודה לפרנסיס דרקסלר: שקפים 2 ו 3 נלקחו (ברשות..) מתוך המצגת שלו: "מבוא לפיסיקה קוונטית – הרצאה בהשתלמות מורים ירושלים" קובץ זה נועד אך ורק.
! תהליך הפוטוסינתיזה.
תגובות חימצון חיזור לאן עוברים האלקטרונים? אילנה זהר, מה”ד ירושלים.
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
הקלד את פרטי האירוע כאן.
הקשר הכימי (ברמת מורה) מלכה יאיון
כימיה חישובית: יחסים וכמויות
הצעה לרצף הוראה בנושא קשר הכימי בכיתה ט' בשנת הלימודים תשע"ג
הזרם במסגרת מוליכה הנעה באזור בו שורר שדה מגנטי
איך להפוך נחושת לזהב? כנס מורי כימיה דצמבר 2015.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
על עילוי, גרר ומה שביניהם.
אילנה זהר, מדריכה מחוזית לכימיה ©
אם ניקח ½ ק"ג מים ונהפכם לקרח האם המסה תשתנה?
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
הזכות לפרטיות וביטחון מאת: עומר אלקיים.
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
נערך על ידי ענת פלדנקרייז מהמצגות של זיוה לנדא, דורית בר, אילנה זהר
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
הקשר הכימי (ברמת מורה) מלכה יאיון
! תהליך הפוטוסינתיזה.
תמליל מצגת:

האם מבינים את המתרחש בתהליך ? אלקטרוליזה האם מבינים את המתרחש בתהליך ?

לא נכון נכון לא נכון נכון אלו הנתונים שקבלת, ועל סמך נתונים אלה, עליך לענות על השאלות. באלקטרוליזה של תמיסת אבץ ברומי ZnBr2 במים, ברום התקבל ליד האלקטרודה החיובית ואבץ על האלקטרודה השלילית.   לפני שניגשים לשאלות, עליך לנתח את ציור: קודם כל, מה כיוון זרימת האלקטרונים במערכת ? לא נכון נכון לא נכון נכון

 כל הכבוד !

אם תשובה זו לא נכונה ... מה כן נכון ?

כנראה שכחת כיצד אלקטרונים זורמים במעגל !  כנראה שכחת כיצד אלקטרונים זורמים במעגל !

השלב הבא הוא להחליט אלו חלקיקים נמצאים בתמיסה, ולאיזה כיוון הם נעים: לא נכון נכון לא נכון נכון לא נכון נכון לא נכון נכון לא נכון נכון לא נכון נכון

 הסמל Zn מסמל אטום נייטרלי, בו אותו מספר אלקטרונים ופרוטונים. מה יכול לגרום לו להִמשך לאלקטרודה ▬ , בו יש עודף אלקטרונים ? הסמל Br מסמל אטום נייטרלי, בו אותו מספר אלקטרונים ופרוטונים. מה יכול לגרום לו להִמשך לאלקטרודה  , בו יש חוסר אלקטרונים ?

אם תשובה זו לא נכונה ... מה כן נכון ?

 כל הכבוד !

 הסמל Zn2 מסמל יון שלילי, בו יש יותר אלקטרונים מפרוטונים. מה יכול לגרום לו להמשך לאלקטרודה ▬ , בו גם כן יש עודף אלקטרונים ? הרי מטענים שליליים דוחים זה את זה ! הסמל Br מסמל יון חיובי, בו יש פחות אלקטרונים מפרוטונים. מה יכול לגרום לו להמשך לאלקטרודה  , בו גם כן יש חוסר אלקטרונים ? הרי מטענים חיוביים דוחים זה את זה !

 האם זה סביר שחלקיקי ברום ינועו לכיוון האלקטרודה בה מצטבר האבץ, Zn ? האם זה סביר שחלקיקי אבץ ינועו לכיוון האלקטרודה בה מצטבר הברום, Br ?

 האם זה סביר שחלקיקי ברום ינועו לכיוון האלקטרודה בה מצטבר האבץ, Zn ? האם זה סביר שחלקיקי אבץ ינועו לכיוון האלקטרודה בה מצטבר הברום, Br ?

 האם זה סביר שחלקיקי ברום ינועו לכיוון האלקטרודה בה מצטבר האבץ, Zn ? האם זה סביר שחלקיקי אבץ ינועו לכיוון האלקטרודה בה מצטבר הברום, Br ?

איזה תהליך נכון ? החץ האדום מראה את כיוון תנועת האלקטרונים. עתה, עלינו להבין מה מתרחש כאשר היון מגיע לאלקטרודה. איזה תהליך נכון ? החץ האדום מראה את כיוון תנועת האלקטרונים. לא נכון נכון לא נכון נכון

אם תשובה זו לא נכונה ... מה כן נכון ?

 כל הכבוד !

 מה משמעות Zn2+ ? לְמָה הוא יהפוך אם הוא מוסר 2 e– ? אם e– כבר מוזרמים לאלקטרודה זוּ, האם זה סביר שעוד e– יצטרפו אליהם ? מה משמעות Br– ? לְמָה הוא יהפוך אם יתווסף לו עוד e– ? אם e– כבר נלקחים מאלקטרודה זוּ, האם זה סביר שישארו עוד e– להתחבר ל- Br– ?

 כל הכבוד ! לסיכום: חומר למחשבה: 1. מדוע ציירנו את אטום Zn גדול יותר מיון Zn2+? 2. מדוע ציירנו את אטום Br קטן יותר מיון Br–? 3. האם ישנה תנועה של אלקטרונים בתמיסה, מאלקטרודה אחת לשניה ? 4. כל 2 אטומים של Br מתחברים ליצור מולקולה Br2 . כמה אלקטרונים משתחררים סה"כ עבור היווצרות מולקולה זו ?