המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?"— תמליל מצגת:

1 התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
איך מלמדים דולפין לבצע תרגילי התעמלות? התנייה אופרנטית: שינוי בתדירות התגובה כתוצאה מקבלת חיזוק לאחר בצוע התגובה

2

3 תיבת סקינר

4 מסקנות

5 חיזוקים ועונשים t חיזוק כל גירוי / אירוע שמעלה את הסתברות הופעתה של
ההתנהגות שבאה לפניו. - חיזוק חיובי גירוי נעים שבא בעקבות התנהגות ומגביר את הסיכוי שההתנהגות תירכש ותחזור על עצמה לדוגמא: נתינת ממתק. - חיזוק שלילי הסרת גירוי בלתי נעים שבא בעקבות התנהגות ומגביר את הסיכוי שההתנהגות תירכש ותחזור על עצמה לדוגמא: סיום ריתוק.

6 עונש תגובה שלילית כלשהי אשר מקטינה את הסבירות שההתנהגות שבאה לפניה תתרחש שוב. - עונש -הגדרה הצגת גירוי בלתי נעים לאחר התרחשות התנהגות לא רצויה מקטינה את הסיכוי לכך שההתנהגות תירכש ותחזור על עצמה לדוגמא: ריתוק.

7 חיזוק חיובי חיזוק שלילי עונש האם הגירוי נעים? כן (הפסקה של מצב לא נעים גורמת להרגשה טובה) לא מה יקרה לתדירות התגובה? התדירות תעלה. התדירות תרד. מה מניע את הפרט לבצע את התגובה? הרצון לקבל שוב את הגירוי הנעים הרצון להסיר/להפסיק את הגירוי הלא נעים הרצון להימנע מהגירוי הלא נעים

8 העונש כאמצעי השפעה על ההתנהגות
מזה שנים רבות קיים ויכוח לגבי השימוש בענישה ככלי לעיצוב התנהגות (חינוך/בתי כלא/מקומות עבודה...)-שתי שאלות מהותיות נוגעות א’-לאתיות של הענישה, ב’- לאפקטיביות שלה. מחקרים מצאו שלושה מדדים המשפיעים על האפקטיביות: עקביות - עונש חייב להינתן בעקביות - בכל פעם שמבוצעת התנהגות לא רצויה. תזמון - מתן העונש חייב להיות מיידי - ככל שמרוחק יותר ממועד ביצוע ההתנהגות כך פחות אפקטיבי. מידת החומרה - עונש חייב להיות חמור-אם הוא בינוני ומטה בד”כ נמצא שדיכוי ההתנהגות זמני בלבד

9 חסרונות העונש דיכוי התגובה הוא זמני והוא מתבצע בנוכחות המעניש בלבד
העונש אינו מראה ללומד מה עליו לעשות אלא מה עליו לא לעשות לעונש השפעות רגשיות קשות, הנענש עלול לבצע הכללה של רגשות כעס כלפי גורמים הקשורים לעונש לדוגמא- תלמיד הנענש על ידי המורה מפתח כעס כלפי כל בית הספר

10 עיצוב התנהגות : כלכלת אסימונים:
הסביבה היא הקובעת איך האדם יתנהג. ההורים והסביבה יכולים לשנות את התנהגות הילד. יש לאתר את ההתנהגות/יות הבעייתיות. יש למקד ולדייק בהתנהגות המפריעה ולא להשתמש בתיאורים כלליים כלכלת אסימונים: הגדרה מדויקת וחיובית של התנהגויות המטרה. הצגת התוכנית וכלליה לאדם המטרה. קביעת החיזוקים יחד עם אדם המטרה. קביעת שערי החליפין. חתימת חוזה. ביצוע התוכנית.

11 מצא מהי התגובה ומהו סוג החיזוק ?
מצא מהי התגובה ומהו סוג החיזוק ? 1.בכל פעם שפעוט מבטא מילה מסוימת נכון אמו מחייכת אליו ומנשקת אותו 2.מכוניתו של מר לוי רועדת כי הוא נוהג במהירות נמוכה מידי להלוך שלישי רק כשהוא מעביר להילוך שני פוסקות הרעידות לאחר שדנה מסיימת לאכול אביה נותן לה גלידה לקינוח מורה אומר לתלמידו אני שמח לבשר לך שכרגיל הצלחת בבחינה

12 קלאסית אופרנטית למידת אסוציאציה גירוי גירוי
קלאסית אופרנטית למידת אסוציאציה גירוי גירוי למידת אסוציאציה תגובה חיזוק הלומד פאסיבי התנהגותו לא משפיעה על הגירוי\ חיזוק הלומד אקטיבי התנהגותו משפיעה על שכיחות והופעת החיזוק התגובה הנלמדת רפלקסיבית, לא רצונית התגובה הנלמדת רצונית נשלטת לא נלמדות תגובות חדשות נלמדות תגובות חדשות


הורד את "ppt "התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?

מצגות קשורות


מודעות Google