המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?"— תמליל מצגת:

1 סדנת מפתחות לצוותי הוראה בתוכנית לב"ם- לקראת בגרות מלאה מנחה: אילנית אזרואל-כהן

2 במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ? מקצוע אותו מלמד בתוכנית 1. קישור מנטי חדש או ותיק בתוכנית 2. קישור מנטי

3 ציפייה עיקרית מהמפגש שלנו היום
עם מה תשמח לצאת היום ? 3. קישור פדלט

4 אתגרים פדגוגים ב לב"ם האתגרים הפדגוגיים עימם מתמודד המורה בתוכנית:
ביקור סדיר מניעת נשירה מהקבוצה תפקוד בשיעור העלאת המוטיבציה הישגים מבדקים הקשר עם התוכנית הבית ספרית

5 מיקוד המפתחות, שפה אחידה

6 צרור המפתחות ללב"ם זיקה ושליטה בתחום הידע –
הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית. האמונה במטרה – הצבת מטרה ברת השגה, תוך אמונה בי ובתלמידי. תקשורת בונה – בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה. הדרך והתוצאה – תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה ! כולנו במסגרת אחת – סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שונים.

7 אימוץ שפה אחידה להצלחה ידע מטרה דרך ותוצאה תקשורת מסגרת

8 1. זיקה ושליטה בתחום הידע - הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית
דוגמאות ליישום עקרונות מנחים / מטרות איך אני לומד? ✓ לקחת אחריות תוך מודעות להובלה פדגוגית ומתודית בקבוצת לב"ם שיתוף בצורך ✓ להעביר את כוח הידע והתשוקה, הזיקה לתחום הידע אל התלמידים בהיזון חוזר, במעגלי למידה. אתגרים חשיבתיים ✓ להאמין שהתלמידים רוצים להצליח ועלי למצוא את דרך וסגנון ההוראה המתאיםם לכל אחד ואחת. לזמן הצלחה ✓ ללמד בגובה העיניים ובשיתופיות (אינני בעל הידע היחיד והמוחלט), "מכל מלמדי השכלתי". אנרגיות חיוביות ✓ למצות את דרך ההוראה הייחודית והמיוחדת שלי לכל אחד מתלמידי ובכך לעורר זיקה לתחום הידע. צרור המפתחות ללב"ם זיקה ושליטה בתחום הידע – הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית. האמונה במטרה – הצבת מטרה ברת השגה, תוך אמונה בי ובתלמידי. תקשורת בונה – בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה. הדרך והתוצאה – תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה ! כולנו במסגרת אחת – סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שונים.

9 2.אמונה במטרה - הצבת מטרה ברת השגה תוך אמונה בי ובתלמידי
2.אמונה במטרה - הצבת מטרה ברת השגה תוך אמונה בי ובתלמידי עקרונות מנחים / מטרות דוגמאות ליישום לקחת אחריות תוך מודעות להובלה פדגוגית ומתודית בקבוצת לב"ם להעביר את כוח הידע והתשוקה, הזיקה לתחום הידע אל התלמידים בהיזון חוזר, במעגלי למידה. להאמין שהתלמידים רוצים להצליח ועלי למצוא את דרך וסגנון ההוראה המתאים לכל אחד ואחת. ללמד בגובה העיניים ובשיתופיות (אינני בעל הידע היחיד והמוחלט), "מכל מלמדי השכלתי". למצות את דרך ההוראה הייחודית והמיוחדת שלי לכל אחד מתלמידי ובכך לעורר זיקה לתחום הידע. איך אני לומד? מסגרת קבועה ((setting שיתוף בצורך אתגרים חשיבתיים לזמן הצלחה אנרגיות חיוביות צרור המפתחות ללב"ם זיקה ושליטה בתחום הידע – הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית. האמונה במטרה – הצבת מטרה ברת השגה, תוך אמונה בי ובתלמידי. תקשורת בונה – בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה. הדרך והתוצאה – תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה ! כולנו במסגרת אחת – סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שונים.

10 3. תקשורת בונה - בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה.
עקרונות מנחים / מטרות דוגמאות ליישום להכיר את תלמידי על מאפייניהם הייחודיים: הרגשיים, קוגניטיביים, התנהגותיים. להגדיר מערך לשוני, שפתי מכובד בשיח הקבוצתי ולנהוג כך בעצמי. לראות בתלמידים שותפים לתהליך הלמידה וההצלחה ולערב אותם במתן הארות במשוב עצמי/ עמיתים. לבנות מעגל תקשורת של אנשי צוות ואחרים שעשויים לסייע לתמיכה והצלחת התלמידים. ליצור ולזמן אירועים למתן הארות/ הערות קוהרנטיות ובונות לתהליך הלמידה של התלמידים. שיחות אישיות דוגמא אישית סגנון דיבור בגובה העיניים לעודד את התלמידים לבדוק את תשובות עמיתיהם ללמידה במליאה. זה מעורר קשב, חשיבה ויכולת שיח מכובד. הדיווח המילולי באתר ינוסח באופן שיבהיר מה הושג ומה טרם הושג אצל הלומדים. לזמן שיחה עם המחנכת, הרכזת, היועצת במקרים שתלמידים מתקשים לתפקד. להיעזר באנשי הצוות ובהורים. צרור המפתחות ללב"ם זיקה ושליטה בתחום הידע – הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית. האמונה במטרה – הצבת מטרה ברת השגה, תוך אמונה בי ובתלמידי. תקשורת בונה – בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה. הדרך והתוצאה – תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה ! כולנו במסגרת אחת – סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שונים.

11 4. הדרך והתוצאה - תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה
עקרונות מנחים / מטרות דוגמאות ליישום לארגן את תהליך הלמידה באופנים הכוללים מגוון משמעותי של כלים ומרחבי למידה. להזכיר לעצמי ולתלמידי שיש יותר מדרך אחת להגיע אל המטרה וניתן לשנות דרך תוך כדי התהליך. הוראה בקבוצה קטנה מאפשרת ליצור חווית למידה משמעותית, רלוונטית ומעמיקה. עריכת רפלקציה לתהליך על ידנו ועל ידי התלמידים תיצור תובנות משכילות עבורי ועבור תלמידי. במערך השיעורים שלי אכלול סרטונים, מצגות, חידות כדי לייצר עניין ובעיקר כדי להפוך מידע לימודי לידע רלוונטי וחוויתי. בהתנסות במענה על שאלות בגרות אקדיש זמן משמעותי למיומנויות של הבנת הנדרש אכין מערכים שניתן להקרין על הלוח ממחשב אמליץ לתלמידי שיצלמו את תרשימי הזרימה להקריא תשובה או לכתוב על הלוח פתרון תרגיל של תלמיד (ללא זיהוי), ולבחון ביחד את התשובה (מומלץ להכין מחוון). שיחת סיכום חגיגית המערבת משוב הדדי: תלמידים- מורה וחוזר. צרור המפתחות ללב"ם זיקה ושליטה בתחום הידע – הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית. האמונה במטרה – הצבת מטרה ברת השגה, תוך אמונה בי ובתלמידי. תקשורת בונה – בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה. הדרך והתוצאה – תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה ! כולנו במסגרת אחת – סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שונים.

12 5. כולנו במסגרת אחת - סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שווים.
עקרונות מנחים / מטרות דוגמאות ליישום להכיר בכך שארגון סביבה לימודית הולמת מאפשר למידה נינוחה ובעלת ערך. לפעול ליצירת אחדות ושיתופיות בין הלומדים השונים בקבוצת השווים. להקפיד על שגרת שיעורים מובנית, ברורה ונהירה תוך שהתלמידים ואני חלק מהותי משגרה מוקפדת זו. לאפשר בתוך המסגרת המובנית חירות וגמישות בהתאמה לסגנון המורה ולצרכי התלמידים. לוודא שהאתגר, הבדיקה והמשוב יהוו ציר למידה ודיווח מסודר. לוודא שהכיתה מוכנה ללמידה בסביבה נקייה ומסודרת. ניתן לצפות מהתלמידים שייקחו חלק בכך. אני יכולה לארגן את השולחנות במעגל כשאני כמורה חלק מהמעגל. אקפיד להגיע בזמן ולסיים בזמן. הקראת ההסכם עליו חתמו התלמידים וההורים במפגש הראשון כחלק מההסכמות המבססות שיתוף פעולה בקבוצה. לעודד את התלמידים לוודא מה קורה עם האחרים. צרור המפתחות ללב"ם זיקה ושליטה בתחום הידע – הוראה מובילה ללמידה משותפת וייחודית. האמונה במטרה – הצבת מטרה ברת השגה, תוך אמונה בי ובתלמידי. תקשורת בונה – בניית תקשורת המבוססת על כבוד הדדי ומשוב בונה. הדרך והתוצאה – תהליך הלמידה חשוב כמו התוצאה ! כולנו במסגרת אחת – סביבה ומסגרת למידה מותאמות ללומדים שונים.

13 סיכום - המפתחות הדרושות לי ליישום ההוראה המיטבית.
ה"מפתח" שבו אני הכי חזק, המפתח שבו אני צריך להשתפר. מה למדתי על עצמי ואיך אני יכול ליישם זאת בשטח ? האם הסדנה ענתה על ציפיותיי ? (חיבור לפתיחה) הדגשת הפעולות האדמיניסטרטיביות החשובות בעבודה נכונה של בית הספר מול המנחה המלווה. תשובה לפדלט פתיחה

14 משוב על תהליך הלמידה במפגש הסינכרוני
oShKOO94OL67LxL_H0pQ/viewform


הורד את "ppt "במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?

מצגות קשורות


מודעות Google