המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס"— תמליל מצגת:

1 צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
השפעת שקלול הציון של קורס אקדמי מקוון בציון התואר, על מעורבות הסטודנטים, שביעות הרצון שלהם והישגיהם צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס כנס מיט"ל, 2019

2 רקע – קורסים אקדמיים מקוונים
דו"ח בבסון על לימודים מקוונים בארה"ב (Seaman, Allen & Seaman, 2018) סקרים דומים מקנדה ואירופה מעידים על מגמה דומה רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

3 רקע – קורסים אקדמיים מקוונים
חלק אינטגרלי מתואר אקדמי עמידה בדרישות וסיום בהצלחה תנאי לקבלת התואר האקדמי אוניברסיטת ת"א מציעה מגוון רחב של קורסים מקוונים המחקר מתמקד בשני סוגי קורסים מקוונים לתואר ראשון: קורסים שנלמדים במסגרת מסלול הלימודים לתואר קורסים במסגרת תכנית ההעשרה "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

4 רקע –מעורבות סטודנטים Student Engagement
מעורבות של סטודנטים מתייחסת לזמן ולמאמצים שהסטודנטים מקדישים לפעילויות שונות הקשורות בלמידה (Ma et al, 2015; Kuh, 2003; Dixson, 2015). מעורבות תקשורת עם המרצה והסטודנטים ביצוע משימות ומטלות שימוש בחומרי הלימוד רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

5 רקע – מעורבות ושביעות רצון בקורסים מקוונים
גמישות ונוחות תחושת אוטונומיה (Bekele, 2010; Pintrich & Schunk, 2002 Russell et al., 2016; Shea, Fredericksen, Pickett, Pelz, & Swan, 2001; Kuo et al., 2014;) מחוייבות מעורבות מוטיבציה קורסים מקוונים רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

6 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
רקע – ציונים ומעורבות סטודנטים בוחרים את מידת המעורבות שלהם בקורסים ציונים הם המניע המרכזי ביותר למעורבות סטודנטים בוחרים להשקיע יותר בקורסים הנכנסים לממוצע הציונים לתואר. סטודנטים מחליטים במודע להפנות את מעורבותם למשימות המשפיעות על הציון גם במחיר הפחתת הזדמנויות הלמידה שלהם (Taylor, S., Hunter, G., Melton, H., & Goodwin, S., Student engagement and marketing classes. Journal of Marketing Education, 2011) . ברמה הגלובלית, קורסים שציונם אינו משוקלל בציון התואר כמותם כקורסים ששיטת ההערכה שלהם עובר-נכשל רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

7 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
מטרת המחקר בחינת ההשפעה של שקלול ציון הקורס (כחלק מהציון לתואר) על רמת המעורבות של הסטודנטים ושביעות הרצון שלהם רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

8 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
שאלות המחקר האם מעורבות הסטודנטים בקורסים מקוונים שציונם משוקלל בציון לתואר גבוהה משמעותית ממעורבותם בקורסים שציונם אינו משוקלל בציון לתואר? האם שביעות הרצון של סטודנטים מקורסים מקוונים שציונם משוקלל בציון לתואר גבוהה משמעותית משביעות הרצון של סטודנטים מקורסים שציונם אינו משוקלל בציון לתואר? האם ההבדלים במעורבות ושביעות הרצון יישארו גבוהים משמעותית כאשר קורסים מקוונים שציונם משוקלל לעומת אלו שציונם אינו משוקלל עוסקים בנושאים שונים? רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

9 שדה המחקר ואוכלוסית המחקר
4 קורסים מקוונים קוגניציה בבעלי חיים לימודי תואר ראשון במדעי החיים 241 סטודנטים "כלים שלובים" 136 סטודנטים מבוא למדעי כדור הארץ לימודי תואר ראשון במדעים מדוייקים 54 סטודנטים כדור הארץ כפלנטה מאפשרת חיים 159 סטודנטים אוכלוסית המחקר = 549 סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת ת"א רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

10 מתודולוגיית המחקר – כריית נתונים
כריית נתונים בחינוך (Educational Data Mining) ניתוח "עקבות דיגיטליים" שמשאירים הלומדים המקוונים קבצי יומן log files המתעדים את פעילות הלומדים באתר הקורס בממוצע כ 2000 שורות ללומד, כ-1.1 מיליון שורות מידע משאלוני סקר סיום הקורס רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

11 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
ממצאים ראשוניים הממצאים מהקורסים ב"קוגניציה" בקורסים 52 סרטונים אורך כולל של כ-12 שעות צפיה רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

12 ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – מספר ימי למידה בסמסטר
קורס "פקולטה" קורס "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

13 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – אחוז ימי צפיה בסרטונים מתוך ימי הלמידה קורס "פקולטה" קורס "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

14 ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – מספר ימי צפיה בסרטונים
קורס "פקולטה" קורס "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

15 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – זמן צפיה אורך ההרצאות – שניות קורס "פקולטה" קורס "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

16 ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – מספר חזרות
קורס "פקולטה" קורס "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

17 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – מטלות - אין הבדל מובהק בממוצע ההגשות רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

18 ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים
רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

19 ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – פעילויות בווידאו
רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

20 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
ממצאים ראשוניים מעורבות הסטודנטים – שביעות רצון כללית – אין הבדל מובהק בין הממוצעים קורס "פקולטה" קורס "כלים שלובים" רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

21 סכום הממצאים הראשוניים
הנחת המחקר כי הציון משפיע על מעורבות סטודנטים בקורס תקפה לגבי הגשת מטלות הבדלי הממוצעים אינם מובהקים אך שקלול ציון הקורס משפיע באופן מובהק על ציון המטלות אין הבדל מובהק בשביעות רצון הסטודנטים בין שני הקורסים רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

22 רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון
ראוי להזהר מהכללת ממצאים מחקריים על כלל הקורסים האקדמיים המקוונים יש להתייחס בכובד ראש להחלטה האם ציון קורס ישוקלל בממוצע לתואר רקע שאלת המחקר מתודולוגיה ממצאים דיון

23 תודה רבה!


הורד את "ppt "צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס

מצגות קשורות


מודעות Google