המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:"— תמליל מצגת:

1 המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
תהליך התפתחותם של אמצעי התקשורת מתואר כגלגל היסטורי בן ארבעה שלבים- פריצה התמסדות התגוננות הסתגלות

2 שלב הפריצה: שלב זה מתבטא בחידוש טכנולוגי (מחשב למשל) או שיפור בטכנולוגית תקשורת קיימת (כגון שידור בכבלים). החידוש כשלעצמו מעורר סקרנות, הממקדת את תשומת הלב הכללית באמצעי החדש, על חשבון הזנחה ולו זמנית, של אמצעי התקשורת הקיימים .

3 שלב ההתמסדות: בשלב זה אמצעי התקשורת הופך לחלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי ומתחיל למלא תפקידים חיוניים בחברה. מגזרי ציבור שונים הופכים להיות תלויים בו. אמצעי התקשורת מתבסס כך שהרגלי השימוש בו הופכים לחלק מהשגרה.

4 שלב ההתגוננות: בשלב זה ייתכנו מאבקים בין הממסד התקשורתי הקיים לבין אמצעי התקשורת החדש, שחותר להשתלב ולהתבסס. המדיום החדש מבקש לנגוס נתח מההכנסות ומשוק הצרכנים ואילו המדיום הוותיק (שהוא בעצם החידוש הקודם), מנסה להתגונן מפניו ולחסום את דרכו.

5 שלב ההסתגלות: כבר נראה באופק פתרון של דו-קיום בשלום עם המדיום החדש. פתרון זה משמעותו הגדרה מחדש של תפקידי המדיה, הוותיקים והחדשים. אמצעי התקשורת חייבים להשלים עם נוכחות המדיום החדש באחת משתי דרכים: התמחות או כניעה ולעיתים בדרך ביניים בין השתיים.


הורד את "ppt "המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:

מצגות קשורות


מודעות Google