המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?"— תמליל מצגת:

1 הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?

2

3

4 האם לבטל את הלאומיות? שיר תקווה  בואו נצעד לחלום  בלי גזע ולאום  בואו ננסה  עד שיהיה טוב  עד שיהיה  נקבור את הרובים  ולא את הילדים  בואו ננסה  עד שיהיה טוב  עד שיהיה  נכבוש את השלום  ולא את השטחים  בואו ננסה  עד שיהיה טוב  עד שיהיה  לחופש הנצחי  לילדים שלי  בואו ננסה  עד שיהיה טוב  עד שיהיה 

5 הלאומיות שואפת להקים חברה מאוחדת, שותפות של גורל
הלאומיות מחזקת את המודעות של הזהות הקולקטיבית: סמלים, פעילויות, ערכים בעידן הגלובלי אין מקום ללאומיות הלאומיות עשויה להביא לגזענות "הלאומיות משחררת אך גם משעבדת"(שלינזגר1981) קיום האומה הוא משאל עם יום יומי (רנאן1882) המדינה הלאומית פוגעת במיעוטים החיים בה. איחוד אירופה הוא הוכחה לצידוקה של הלאומיות המדינה הלאומית מדירה מתוכה מהגרי עבודה והופכת אותם לחסרי זכויות. הלאומיות שרטטה את מפת העולם מחדש ויצרה גבולות בין אנשים באופן מלאכותי. הלאומיות איחדה בין אנשים ויצרה גבולות סבירים יותר בין מדינה למדינה. הלאומיות הושיעה את העם היהודי ונתנה לו מתנה גדולה. הלאומיות הביאה את העם היהודי למלחמות אין סופיות עם הערבים. הלאומיות הפכה את ערביי ארץ ישראל לעם שדורש מדינה ויצרה לנו בעיה הלאומיות נהדרת כל זמן שהיא שלי, כשהיא לאומיות של השכנים שלי היא הופכת למפלצת.

6 פרצופה של הלאומיות הלאומיות הפכה בחלק מהמקומות ללאומנות... אחדות
שנאת זרים תחושת שייכות, סולידריות גבולות יוצרים מאבקים גבולות יוצרים סדר ושלווה מאבקים טריטוריאליים שלטון מסודר ומוסדות בדלנות, התנשאות הרגשת יציבות פוגעת בניסיונות הגלובליזציה פתרון למאבקים שבטיים מלחמות המאה ה 20 רובן בגלל לאומיות מתאפשרת דמוקרטיה מונעת השתלטות אימפריות עצמאות מדינית

7 שלב לימוד לקראת הכנת היצירה:
הביאו דוגמה אחת של מאפיין לאומי שהופיע בעיתונים או כתבות אינטרנט, בחמישה מהתחומים הבאים: תרבות (שפה, דת ומאפיינים נוספים), ספורט, טריטוריה וגבולות, גלובליזציה, יחסים בין מדינות, מלחמות, כלכלה, חברה. חלק מהדוגמאות שמצאתם משפיעות לחיוב על האדם, וחלקן משפיעות בצורה שלילית. החליטו מהי עמדתכם בקבוצה לגבי השאלה, האם הלאומיות "יפהפייה" או "מפלצת"? נמקו את עמדתכם בהרחבה, תוך שימוש בדוגמאות. נסחו אמירה זוגית והסבירו כיצד היא תבוא לידי ביטוי בקולאז' שלכם בדרכים שונות. (חומרים, צבע, צורה, גודל, קומפוזיציה, כיתוב)

8 אפשרות א': הכינו קולאז' המבטא את פרצופה של הלאומיות בעיניכם. הקולאז' יוכן על רבעי בריסטולים בעזרת גזרי עיתונים. ציוד נדרש: רבעי בריסטולים לבנים, שחורים או אדומים, דבק, עיתונים, טושים, צבעי פנדה אפשרות ב': הכינו 2 דמויות או 2 מסיכות נייר, שמבטאות את שתי הפנים של הלאומיות. 2 המסכות יהיו על רבע בריסטול ויוכנו בעזרת צבעים מסוגים שונים, וגזרי ניירות ועיתונים. בין שתי המסכות צריך להיות קשר שמבטא את היחסים שבין שתי הפנים של הלאומיות.

9 שלבי העבודה לפני סוכות: חמש כתבות על לאומיות
הבעת דעה בכתב: מה דעתכם על הלאומיות, יפהפייה או מפלצת? איך דעה זו תבוא לידי ביטוי ביצירה? הכנת הקולאז'/היצירה מיד לאחר סוכות: 4. הצגת הקולאז' בכיתה והסבר לכיתה.

10 הציון יינתן על: העבודה עם כתבות העיתון
הצורה בה עבדתם בהכנת היצירה, צורת העבודה ועמידה בזמנים. היצירה עצמה, האם המסר שבה ברור, והאם היא מעניינת ויפה? ההסבר לכיתה, האם ברור ומעניין?

11 קולאז'

12 קולאז' מדיה אמנותית שבה נעשה שימוש בפיסות עיתון, נייר או אריג לכדי יצירת תמונה. בדומה לציור, משמעות הקולאז' באה לידי ביטוי באמצעות צבע, צורה קומפוזיציה וכו', אך בנוסף לכך קיימים בקולאז' רבדים נוספים של הבעה הנגזרים מתכנים קיימים על גבי פיסות הנייר (כמו תמונות או טקסט), אופן קריעתם או גזירתם ושימוש בחומרים לא שגרתיים.

13 קולאז' בעבודות מאוחרות של הצייר אנרי מאטיס, מחליפה טכניקת הקולאז' את מלאכת הציור. בעבודות דוגמת "השבלול" (1952) עיצב מאטיס את היצירה מגזרי נייר אותם צבע. ביצירה מתקיים יחס בין הניירות הגזורים לבין רקעה של העבודה, והאמן מייחס לשניהם חשיבות דומה.

14 קולאז' פרשנות אמנותית מודרניסטית מעניקה למדיום זה אופי ביקורתי כלפי המציאות, כיוון שהוא מאלץ את הצופה להתמודד עם חלקים שהם אשלייתיים ומציאותיים בו-זמנית. כך, לדוגמה, בקולאז'ים של האמן פאבלו פיקאסו ניתן למצוא תיאור של טבע דומם עם עיתון, כאשר חלק מן העבודה עשוי בטכניקה של רישום וחלקה הוא פיסות עיתון מודבקות.

15 קולאז' בעבודותיו של הצייר הגרמני קורט שוויטרס, חבר תנועת הדאדא, לדוגמה, מאפשר השימוש בקולאז' ליצור תמונה המבטאת חוסר היררכיה כיוון שהיא מורכבת מפיסות שונות ממקורות שונים - פרסומות, עיתונים, מגזינים ועוד.

16 קולאז'

17 קולאז'

18 קולאז'

19 קולאז'

20 קולאז'

21 קולאז'

22 קולאז'

23 קולאז'

24 קולאז'

25 קולאז'

26

27

28

29

30


הורד את "ppt "הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?

מצגות קשורות


מודעות Google