המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

המאבק למען רפורמה מיטיבה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "המאבק למען רפורמה מיטיבה"— תמליל מצגת:

1 המאבק למען רפורמה מיטיבה
הרפורמות בבריאות הנפש המאבק למען רפורמה מיטיבה

2 הקדמה המטרה היא לסקור את השלבים של הצעות הרפורמה בבריאות הנפש.
לעדכן לגבי המצב העכשוי. לגבש מחשבות על המשך המאבק.

3 הרפורמה המוצעת  תפגע בכל האגפים: האישפוזי השיקומי והמרפאתי

4 2 רפורמות הרפורמה המבנית הרפורמה הביטוחית

5 הרפורמה המבנית המטרה של הרפורמה המבנית היא לצמצם
את מספר המיטות הפסיכיאטריות, ולהרחיב את הטיפול המרפאתי במסגרת הרפורמה - היו נסיונות לסגור בתי חולים פסיכיאטריים, לסגור מחלקות או לצמצם מספר מיטות במחלקות קיימות

6 הרפורמה הביטוחית המטרה המוצהרת:
להכניס את בריאות הנפש לחוק ביטוח בריאות ממלכתי להעביר את האחריות הביטוחית לקופות החולים הממשלה – תהיה רגולטור ולא ספק שירותים

7 מטרות נוספות שיפור רציפות הטיפול, כאשר כל הגורמים שייכים לאותו גוף מממן. הורדת הסטיגמה עקב צרוף נושא ברה"נ לכלל הרפואה.

8 מטרה נלוית הפרטה. סגירת כל המרפאות לבריאות הנפש
קופות החולים יקימו שירותים או יקנו שירותים מיזמים.

9 נושא השיקום במסגרת הרפורמה חוק השיקום יאבד את עצמאותו ויוכפף לקופות החולים. המסגרות השיקומיות יופרטו

10 קצת היסטוריה 1994 – חוק ביטוח בריאות ממלכתי. בריאות הנפש מחוץ לחוק
תאריכים להחלת הרפורמה נקבעים ונידחים ("בינואר הבא") בעיקר עקב אי הסכמה על הסכומים שיועברו לקופות. יולי 2006 הקמת מנהלת הרפורמה ספטמבר 2006 נחתם הסכם בין משרד האוצר ומשרד הבריאות

11 היסטוריה - המשך נסיון להעביר את הרפורמה בחוק ההסדרים. הניסיון סוכל.
אישור בישיבת הממשלה (2.7.07). אישור בועדת השרים לחקיקה (3.7.07) קריאה ראשונה של הצעת החוק בכנסת ( ) כעת – הדיון עובר לועדת העבודה והרווחה

12 מי בעד הרפורמה משרד האוצר כמובן משרד הבריאות, בראשות השר
קופות החולים, בתנאי שיקבלו מימון רב אירגוני הנכים: אבי אורן, יו"ר קואליצית "המתמודדים" פרופ' שמיר, יו"ר "עצמה" צביאל רופא, יו"ר "מתמודדים"

13 עמדת אירגוני הנכים יש לעגן בחוק ביטוח בסיסי לכל אזרח בתחום ברה"נ
תחושה שהרפורמה תביא לירידת הסטיגמה של ברה"נ. מתן תפקידים במינהלת הרפורמה לפעילים מרכזיים. הבעייתיות: החובה לתת אבחנה פסיכיאטרית כתנאי לטיפול – תעלה את הסטיגמה. פגיעה בסודיות התיק הפסיכיאטרי.

14 מי נאבק ברפורמה פורום הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים למען רפורמה מיטיבה אירגונים שמייצגים אוכלוסיות שלא תהינה זכאיות לטיפול (נפגעות תקיפה מינית ואחרים) ההסתדרות הרפואית איגוד הפסיכיאטריה בישראל

15 נאבקים נגד? החברה לקידום בריאות הנפש בע"מ
שלפי דיווחי כלי התקשורת הוקמה ע"י כמה פסיכיאטרים בכירים.

16 משמעות הרפורמה סגירת כל התחנות והמרפאות לבריאות הנפש
קניית שירותים מיזמים: מטפלים זולים ביטול ההשקעה בהכשרה והדרכה "הנשרת" מטופלים

17 "הנשרת" מטופלים המימון יהיה עבור מטופל חדש, ולא עבור Fee for Service.
לכן עלול להיווצר מצב של לחץ לתת טיפולים קצרים ככל האפשר, כדי לפנות מקום למטופלים חדשים, המביאים איתם מימון נוסף. שיטה עדיפה: תכנית טיפול מאושרת ע"י בקרה, המתחשבת במצבו של המטופל.

18 מתוך מאמר ב"הארץ" 8.7.07 "פיקוח נפש"
מתוך מאמר ב"הארץ" "פיקוח נפש" "הרפורמה החלה כרעיון נאה, שנועד לקדם את השירותים הפסיכיאטריים, לשפר את הנגישות של שירותים פסיכיאטריים לציבור ולהעביר את מירב המאושפזים לטיפול במסגרות שונות בקהילה. אולם מכל הכוונות הטובות נותר תהליך ציני, שתכליתו העיקרית היא חיסכון במשאבים במקום שיפור ברפואה, נגישות ואיכות".

19 "אף שאינני פסיכיאטר, קשה לי להשתחרר מהתחושה שהמדינה השתגעה
"אף שאינני פסיכיאטר, קשה לי להשתחרר מהתחושה שהמדינה השתגעה. במתכונת הנוכחית ייגרם נזק רב לאוכלוסיה הזקוקה יותר מכל לתמיכת מערכת הבריאות. כדי למנוע פגיעה זו, צריך משרד הבריאות לעצור את תהליך החקיקה ולהכין עם מומחים מדיסציפלינות שונות תכניות אלטרנטיביות."

20 "יש לעגן בחוק את המשך קיומן של המרפאות הפסיכיאטריות ואף להרחיבן, לשנות את הדרך שבה מגבילים את השימוש בשירותים פסיכיאטריים, לדאוג לחיזוק המסגרות החליפיות לאישפוז ולהרחיב את פרישת השירותים המרפאתיים, תוך שמירה על איכות והבטחת היכולת להכשיר את הדור הבא של מטפלים בישראל".

21 ומי כתב את המאמר הזה? ד"ר סגל, סגן יו"ר אירגון רופאי המדינה

22 סל השירותים המוצע תנאי: אבחנה פסיכיאטרית רק מי שברשימת האבחנות
לא זכאים: קוד Z סל שירותים מצומצם מאוד שלא יאפשר טיפול הולם ומקצועי הגדרת מקסימום ולא (כמובטח) הגדרת ממוצע.

23 קוד Z גורמים שמשפיעים על מצב בריאותי עקב מצוקות חיים בשל:
פיטורים, מצב כלכלי קשה, הגירה, מחלה או מוות של אדם קרוב, פרידה וגירושין, הזדקנות, פציעה, מחלה מסכנת חיים או כרונית, הריון לא רצוי, קרבן לפשע או לטרור, קרבן להתעללות פיזית, מינית או נפשית, חשיפה לאסון.

24 הסובלים ממצוקות חיים כאלה
לא יהיו זכאים לטיפול במערכת בריאות הנפש, על פי הרפורמה המוצעת, אלא אם כן יקבלו אבחנה פסיכיאטרית.

25 אין מימון ל פעילות מונעת. פעילות עם גורמי הקהילה. תהליכי הכשרה והדרכה.

26 בעית הסודיות הכוונה לחבר את התיק של בריאות הנפש לתיק הכללי.
תוכן התיק בברה"נ יהיה חשוף לרבים.

27 הפגיעה בטיפול בילדים הטיפול יהיה מותנה במתן אבחנה פסיכיאטרית.
בשל הוצאת אבחנות קוד Z, כ -90% מהילדים המטופלים במערכת בריאות הנפש לא יהיו זכאים לטיפול לאחר הרפורמה, או שינתנו להם אבחנות פסיכיאטריות.

28 הפגיעה בטיפול בילדים הסל אינו כולל:
התערבות מניעתית, למניעת התפתחות של הפרעות ותסמונות חמורות יותר. הדרכת הורים, הדרושה לטיפול בילדים. התערבות מערכתית מול גורמים שונים בקהילה המעורבים בטיפול בילד.

29 הפגיעה בטיפול בילדים צרוף התיק הטיפולי לתיק הרפואי הכללי יגרום לפגיעה בזכות הילד לסודיות. אצל ילדים תמונה קלינית חריפה ותסמונות קשות עשויות לחלוף לחלוטין בבגרות. עם איחוד התיק הנפשי עם הגופני, הבחנות קשות אלו ירשמו בתיקו, ועלולות לשמש גורמים שונים, ללא הבנת ההקשר ההתפתחותי של המשבר.

30 הפגיעה בטיפול בנפגעי תקיפה מינית
הפגיעה בטיפול בנפגעי תקיפה מינית נפגעי תקיפה מינית סובלים לעתים קרובות ממצוקה נפשית, וזקוקים לעזרה נפשית. הם לא יהיו זכאים לטיפול, אלא אם כן תודבק להם אבחנה פסיכיאטרית.

31 הפגיעה בעולים עולים חדשים רבים נזקקים לטיפול נפשי בעקבות אירועי חיים
משברים של הגירה, פיטורין, מצוקה משפחתית ועוד. על פי הרפורמה הם לא יהיו זכאים לטיפול נפשי, אלא אם כן יקבלו אבחנה פסיכיאטרית.

32 פגיעה בתחום השיקום הר"י טוענת:
"ההסכם יוצר כריכה מלאכותית של תחום השיקום עם העברת האחריות הביטוחית לקופות החולים. כך למשל, קובע ההסכם העברת כספים המיועדים לתחום השיקום גרידא – על פי חוק השיקום – לקופות החולים".

33 התפתחויות בשטח כבר שנים מצמצמים מיטות אישפוז
שנים "מיבשים" את המרפאות מבחינת תקנים לאחרונה: בב"ש הוסיפו מטפלים רבים לילדים לסורוקה (מה יהיה עם "מרכז טל"?) הקמת מרפאה מופרטת. טענה שהמטפלים לא מספיק מהר מנשירים מטופלים.

34 השלבים הבאים "הרפורמה", למרות התקדמות השלבים, עדיין במו"מ ובמאבק. לאור ההתנגדות של הגורמים הנאבקים, נציגי מש' הבריאות אומרים שהמרפאות לא ייסגרו, לפחות עד שיוקמו שירותים חלופיים. הוגשה לכנסת הצעת חוק "זכות אדם לטיפול נפשי" (ח"כ שלי יחימוביץ ודוד טל) גיוס מטופלים למאבק המשך גיוס כספים למאבק


הורד את "ppt "המאבק למען רפורמה מיטיבה

מצגות קשורות


מודעות Google