תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
Advertisements

הכרת תוכנת בקרים. כניסה לתוכנה תתבצע בשלבים הבאים: 1
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
הרצאה 02 סוגי משתנים קרן כליף.
ייצוגים שונים של פונקציה
יצירת מקרו הפעלת מקרו יצירת לחצן / פקד דוגמה מסכמת
מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1
תוכנה 1 תרגול 13 – סיכום.
HTML שפת Hyper Text Markup Language
תרגול 11: רקורסיה ופיתוח טלסקופי
תרגול 1: סביבת העבודה ומבוא ל-Java
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
תוכנה 1 תרגול 12 – סיכום.
תרגול מס' 8 משתנים מיוחסים מבוא ל-C++ קלט/פלט ב-C++
מבוא למדעי המחשב מ' - תירגול 9
תירגול 10: מבנים (structs) וקבצים
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
רמי כהן, מדעי המחשב, הטכניוןכל הזכויות שמורות ©
עבודה ב-T2 מבוא לתכנות מערכות.
Jump tables, review questions
מבוא למדעי המחשב הרצאה מספר 12: רקורסיה
תכנות בשפת C תרגול 11 רשימות מקושרות מבנים
תרגול Introduction to C - Fall Amir Menczel.
פעולות אריתמטיות קרן כליף.
תירגול 11: מיונים וחיפוש בינארי

תירגול 3: לולאות, קלט, וטיפוסים
תכנות בשפת C תרגול 8 רקורסיה
Engineering Programming A
תירגול 8:מצביעים והקצאה דינאמית
מבוא למדעי המחשב הרצאה 9: רקורסיה
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
מקורות שדה מגנטי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
מבוסס על שקפים מאת יאן ציטרין
הרצאה 10: אלגוריתמי מיון רקורסיביים Merge sort ו-Quick sort
מבוא לתכנות למערכות מידע
Computer Architecture and System Programming Laboratory
SQL - כתיבת שאילתות למתחילים
המשך תכנות מונחה עצמים תרגול מס' 9.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
תרגול 13 : חזרה נכתב על-ידי לימור ליבוביץ נערך ע"י ישראל גוטר
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
Marina Kogan Sadetsky –
CLI vs GUI.
מת"מ מעבדה 7-8 רשימות.
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
מבוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 4
דואליות האור תודה לפרנסיס דרקסלר: שקפים 2 ו 3 נלקחו (ברשות..) מתוך המצגת שלו: "מבוא לפיסיקה קוונטית – הרצאה בהשתלמות מורים ירושלים" קובץ זה נועד אך ורק.
ניסוי חקר עם כדורי הידרוג'ל מלכה יאיון
מבנה כללי של היררכיית הקבצים עבור המסלול /A/B.txt
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
Introduction to Programming in C
תרגול 12: backtracking.
מצביעים Pointers – המשך...
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
מעבדה 2- עיצוב (עבור חלק ג)
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
עקרונות תכנות מונחה עצמים תרגול 9:C++ - תרגילים
תכניות סטנדרטיות ב- UNIX שאלות ממבחנים
הפונקציה מחזירה את מספר התווים במחרוזת נתונה.
Engineering Programming A
רשימות מקושרות עבודה עם קבצים דוגמה
תמליל מצגת:

תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים

קבצים - הקדמה פתיחה וסגירה של קובץ: בתום השימוש יש "לסגור" את הקובץ. קובץ - אוסף של תווים (במקרה שלנו) ששמור על דיסק כלשהו. ללא קבצים - ברגע שנסגור את התוכנית, כל המידע שהיה לנו בזיכרון נעלם. פתיחה וסגירה של קובץ: לפני שמתחילים להשתמש בקובץ יש "לפתוח" אותו ולהגדיר באיזה אופן נשתמש בו (קריאה, כתיבה מחדש, הוספה וכו'). בתום השימוש יש "לסגור" את הקובץ.

קבצים - הקדמה כאשר מבצעים פעולות קריאה או כתיבה על קובץ, המערכת שומרת את המקום בו התבצעה הפעולה האחרונה הפעולה הבאה תמשיך מן המקום שנשמר למשל: כתבנו 20 תווים לקובץ חדש, התו הבא שנכתוב לקובץ יכנס אוטומטית למקום ה-21. ניתן "ללכת אחורה" בקובץ, אך בקורס זה לא נלמד כיצד עושים זאת, לכן אם נרצה לעשות זאת, נסגור את הקובץ ונפתח אותו מחדש לקריאה (ואז נתחיל מתחילתו ונוכל להתקדם עד לאן שנרצה).

שאלה 1

שאלה 2

שאלה 2 - המשך מה יקרה אם לאחר שהרצנו את התוכנית פעם אחת, נשנה את שורה 5.1 באופן הבא: f2=fopen("2.txt","a"); תשובה: בקובץ f2 יופיע התוכן של f1 פעמיים (פעם אחר פעם) כי פתחנו במוד שרשור (append mode).  

שאלה 3 שנה את התוכנית כך שתעתיק לקובץ החדש רק שורות שמכילות יותר מ-5 תווים (זכרו שגם ירידת שורה נובעת מנוכחות התו ‘\n’).

שאלה 3

שאלה 3 char *fgets(char *str, int len, FILE *stream): הערות לגבי הפונקציה: char *fgets(char *str, int len, FILE *stream): 1. הפונק' קוראת מהקובץ מחרוזת של תווים באורך len-1 (כלומר ע"מ לקרא N תווים צריך ש- len=N+1). הסיבה: צריך לשמור מקום לתו ‘\0’ . הפונק' מסיימת לקרא תווים מהקובץ כאשר: (א) אחרי שהיא נתקלת בתו ‘\n’ ושמה ב-str (אחריו ולא במקומו כמו בפונק' gets) את התו \0’ . (ב) לאחר שקראה את מס' התווים המבוקש. (ג) לאחר שנתקלה ב-EOF . אם הפונק' הצליחה: היא מחזירה את str, אחרת הפונק' מחזירה NULL (במידה שארתה שגיאה או שהגיעה ל-(EOF . זהירות: הפונק' לא מוודאת שהיא לא דורסת מידע (כאשר היא חורגת מהמקום של str)

שאלה 4 כתוב תוכנית אשר מקבלת שני שמות של קבצים ומחזירה 1 אם הם זהים, 0 אם שונים,-1 אם הייתה שגיאה בפתיחת קובץ.

שאלה 4

שאלה 4 – תוכנית ראשית

שאלה 5 כתוב שתי פונקציות: אחת מקבלת שם קובץ, מצביע למערך של int-ים ואת אורכו, ושומרת את תוכן המערך בקובץ. השנייה מקבלת שם של קובץ, מצביע למערך של int-ים ואת אורכו, וקוראת את תוכן הקובץ לתוך המערך. כל פונק' תחזיר: -1 אם הייתה שגיאה בפתיחת קובץ, אחרת תחזיר 1.

שאלה 5 – פו' כותבת

שאלה 5 – פו' קוראת

שאלה 5 – תוכנית ראשית