המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring."— תמליל מצגת:

1 פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring Implementation and Research Project

2 מה נעשה היום? חלק א: תזכורת על הפרויקט חלק ב: קריאה מודרכת בתמונת מצב
חלק ג: כיצד מנגישים את תמונת המצב לצרכן ומשתמשים בה בתהליך השיקומי?

3 רצף התהליך הסכמה מדעת מילוי שאלון צרכן מילוי שאלון איש צוות
קבלת תמונת מצב משוב מסגרתי הפקת דוח שנתי ארצי הערות למנחה: במידה ועבר זמן מאז ההדרכה האחרונה בנושא, מומלץ לרענן את התהליך כולו עבור הצוות. אם הצטרפו אנשי צוות חדשים בהדרכה על תמונת המצב, מומלץ להסביר להם על התוכנית לפני כן.

4 למה לי תמונת מצב? הערות למנחה: בחלק זה מומלץ (בהתאם למגבלת הזמן) לקיים דיון קצר בשאלת הצורך בתמונת מצב בפרט ובהערכה בכלל. להלן נקודות להתייחסות בדיון: 1. הצורך בהערכה לצורך ניטור התהליך השיקומי. ההנחה היא שסביר שהצרכן, כמו כל אדם, עובר שינויים בחייו, ואלה מצריכים הערכה מתמדת של שינויים אלה על מנת לדייק את התהליך השיקומי למצבו הנוכחי ולצרכיו העדכניים 2. צורך בתמונת המצב: האחדת כלי הערכה בשירותים השונים על מנת ליצור רצף מתמשך בתהליך של האדם ללא תלות בתחלופת צוות או בתחלופת שירותים התייחסות לאדם באופן הוליסטי- ללא קשר בהכרח למטרות אותן הוא מקדם בשירות הספציפי, המטרה היא להסתכל עליו בתחומי חייו השונים מתוך התפיסה שראייה כוללנית מאפשרת תהליך "שלם" יותר שממקם את האדם במרכז תמונת המצב כמאפשרת שיח, "משוב" הדדי על התהליך השיקומי: על ידי שיח על תמונת המצב אנו מעודדים את האדם להיות פרואקטיבי בנוגע לתהליך השיקום שלו, להשמיע את קולו ולתהות לגבי תחומי חייו השונים. נמצא שמשוב הדדי ותהליכי הערכה מעצבת מסוג זה יכולים לתרום לתחושת המסוגלות של האדם ולתובנה שלו לגבי התהליכים שהוא עובר, ובכך לשפר את הסיכוי שלו להצליח במטרות עתידיות. תמונת המצב מאפשרת הערכה סיסטמטית ובכך מאפשרת לאדם לזהות רצף בין נקודת הערכה אחת לזו שאחריה ולהעשיר את הלמידה שלו לגבי עצמו

5 חלק ב: איך לקרוא תמונת מצב?
חלק ב: איך לקרוא תמונת מצב? הערות למנחה: בחלק זה אנו ממליצים לעבור בקצרה על תמונת המצב יחד עם הצוות. יש להבהיר לצוות את המרכיבים השונים של תמונת המצב לצורך מודלינג לרמת ההנגשה הראשונה (תיאור של הגרפים והטבלאות), כפי שיש לעשות עם המשתקם. חשוב להבהיר שהנתונים מובאים בגרף ובטבלה על מנת שכל אדם יוכל לבחור באיזה אופן קל לו יותר להבין את הנתונים חשוב להבהיר שמדובר בסיכום התשובות של הצרכן ולא ב"תוצאות" או בעיבוד כלשהוא לתשובות מומלץ לעורר את תשומת לב הצוות לכך שתמונת המצב בנויה כמשפך שיכול להוביל לבסוף לקראת תוכנית שיקומית

6 איזה ידע ניתן להפיק מתמונת המצב?
באילו תחומים הצרכן מביע את שביעות הרצון הגבוהה ביותר?-דגש על הצלחות ולא רק על קשיים באילו תחומים הצרכן מביע את שביעות הרצון הנמוכה ביותר? כיצד המגמות המוצגות בתמונת המצב מתיישבות עם התהליך השיקומי עד כה? היכן קיימים פערים משמעותיים בין איש הצוות לצרכן?

7 חלק ג: כיצד נשתמש בתמונת המצב לטובת התהליך השיקומי?
לפני הכל, יש לשים לב לסטינג: מומלץ להביא שאלון ריק או להשתמש בשאלון שהאדם מילא במידה ושמרנו אותו מומלץ לעבור על תמונת המצב לפני הפגישה על מנת לסייע בהנגשתה לצרכן מומלץ להצטייד בכלי כתיבה מומלץ לחשוב על מקום שקט וזמן מתאים מומלץ להכין את האדם מראש נקודות להתייחסות בזמן העבודה, מי כותב על הדף? מה קורה בתהליך?

8 שלושה שלבים לשיח על תמונת המצב
הנגשה: סיוע בקריאה של הגרפים והטבלאות הרחבה: פיתוח שיח על מרכיבי תמונת המצב באמצעות שאלות הרחבה מיקוד: יצירת גשר בין התוצרים של מדדי תוצאה (תמונת מצב אישית), לבין תוכנית השיקום בהווה ולעתיד. בניית תכנית השיקום הערות למנחה: חשוב להבהיר כי הנתונים שמופיעים בתמונת המצב הם נקודת התייחסות לצורך השיח. זה אומר שיש להזמין את האדם לשנות אי אילו מהדירוגים במידה ואינם תואמים בעיניו את מצבו. 2. בשקופית 13 וכן בדף העזר המצורף ליחידה זו מפורטות שאלות הרחבה לדוגמא 3. הדגש הוא שהשלבים המוצעים כאן הם ספיראליים ולא לינאריים: ניתן לעבור בין השלבים השונים לאורך השיח בהתאם למה שעולה. 4. לא חייבים לדון על כל רכיבי תמונת המצב- ניתן לראות בשיח באיזה תחום האדם רוצה להתמקד בשלב זה וללמוד יחד עם האדם על התחום כפי שמופיע בחלקים השונים בתמונת המצב (למשל: כיצד תחום התעסוקה מדורג מבחינת איכות החיים? ומבחינת התפקוד? מה ניתן ללמוד על כך?) ותוך כדי ההתייחסות ההדדית לנושא במהלך השיחה. 5. השיח על תמונת המצב מאפשר להבין את הסיפור האישי של האדם והמשמעות שהוא מייחס לתחומים השונים. ללא השיח על תמונת המצב, נתקשה להבין את משמעות הדירוגים השונים ולהיעזר בכך.

9 חיבור בין תמונת המצב לתוכנית השיקום
מעבר כללי על תמונת המצב האדם בוחר שני תחומים מרכזיים להתמקדות בהתאם לצרכיו התבוננות בסיטואציה- כוחות ואתגרים סיכום של הדברים, קביעת מהלכים להמשך וחלוקת תפקידים

10 חשיבות השיח על תמונת המצב
האדם- ידע מניסיון עבודה על תוכנית השיקום הערות למנחה: חלק זה בא להבהיר כי השאלון ותמונת המצב הינם כלים שבאמצעותם ניתן להשמיע את קולו של האדם, לתת משמעות לשינויים אותם הוא עובר, ולדייק את השירות והתהליך השיקומי לצרכיו. יחד עם זאת, אין השאלון ותמונת המצב תחליפים לידע שיש לאדם מניסיונו על עצמו או להיכרות הקודמת של הצוות עימו. הדגש הוא לשלב בין שלושת מקורות הידע הללו לצורך התהליך השיקומי. היכרות עם הצרכן השאלון ותמונת מצב

11 חלוקה לקבוצות ומשחק תפקידים
עיין בערכת ההדרכה, ביחידה ,2 במערך ההדרכה של משחק התפקידים המוצע. אנו מזמינים אותך לשנות את המערך ולהתאים את תיאור המקרה לשירות הספציפי אותו אתה מנהל. אנו ממליצים לעבור לשקופית 13 במהלך משחק התפקידים על מנת להנגיש למשתתפים שאלות הרחבה אפשריות שניתן להשתמש בהן.

12 שאלות הרחבה אפשריות מדוע סימנת X? האם התחום הזה חשוב לך?
האם היום היית עונה תשובה אחרת? מדוע? האם היית רוצה לראות תשובה אחרת ממה שכתוב? מה ניתן לעשות כדי לשנות? בוא/י נראה ביחד איך מתבטא תחום X, שבו אתה רוצה לעשות שינוי/קבעת מטרה, גם באיכות החיים וגם בתפקוד בוא/י נתבונן במיומנויות, תמיכות וביכולות שברשותך שיוכלו לעזור לך לקדם את המטרה

13 דיון הערות למנחה: חלק זה מיועד לצורך איסוף החוויות במהלך משחק התפקידים. יש לפנות למשתתפים השונים על מנת לשמוע על חוויותיהם ומה ניתן ללמוד מכך. נקודות אפשריות לדיון: האם רמות ההנגשה היו להם בראש או שפעלו לפי היגיון אחר כלשהוא. מה יוכל לעלות את רמת שיתוף הפעולה של הצרכן אילו מיומנויות דרושות לאיש השיקום על מנת להשתמש בתמונת המצב? אילו אתגרים עשויים להיות בשימוש בתמונת המצב? לאיזה מידע נוסף היו זקוקים לצורך שימוש בתמונת המצב? כיצד השימוש בתמונת המצב עשוי להוסיף לתהליכי העבודה הנהוגים במסגרת?


הורד את "ppt "פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.

מצגות קשורות


מודעות Google