המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "דו"ח וינוגרד החלק המצונזר."— תמליל מצגת:

1 דו"ח וינוגרד החלק המצונזר

2 "התרשמנו כי שר הביטחון עשה מאמץ ללמוד את תחומי המשרד, וכי הוכנה עבורו תכנית שיטתית של כניסה לתפקיד"
(סעיף 137 לדו"ח).

3 "בעצם העובדה שהשר לא היה מוכן היטב למערכה בלבנון, זמן כה קצר אחרי כניסתו לתפקידו לא היה משום כשל, שכן לא הייתה סיבה טובה להניח כי חיוני להשלים את הכנתו דווקא בתחום חזית הלבנון. לא ניתן להטיל אחריות בגין חוסר היכרות ומוכנות על אדם שנכנס לתפקידו זמן כה קצר טרם אירוע החטיפה" (סעיף 140 לדו"ח).

4 "לגבי שר הביטחון - שלא כמו לגבי רוה"מ - יש עושר רב של התבטאויות מתועדות בזמן אמת, שכן ההתייעצויות הרבות שהוא קיים עם מערכת הביטחון ועם הרמטכ"ל מתועדות במלואן" (סעיף 142 לדו"ח).

5 "שר הביטחון נטל חלק פעיל בדיונים שהתקיימו אצלו, לגבי זהות הגורם נגדו היה צורך לפעול, (הוא הצטרף להחלטה לא לפעול נגד סוריה ולשאוף לשמור אותה מחוץ למערכה), והמטרות לתקיפה והשיקולים לקביעתן (בנושא זה הוא הצטרף לעמדה לפיה אין לפגוע בתשתיות לבנוניות, הקפיד על אי פגיעה ב"בלתי מעורבים", אך גם קבע כי פגיעה מוצדקת באזרחים החיונית צבאית לא תרתיע את צה"ל). בנוגע למתווה הכללי הוא הדגיש את הצורך להיראות יוזמים ולא מגיבים, ואת הצורך להיזהר מקביעת יעדים שאינם ניתנים להשגה. מתחילת המערכה שר הביטחון הראה רגישות לנושא העורף גם אם לא פעל במרץ הדרוש" (סעיף 142 לדו"ח).

6 "השר שאל שאלות נוקבות, הפגין מידה רבה של תפיסה מהירה, שיקול דעת ושכל ישר"
(סעיף 143 לדו"ח).

7 "שר הביטחון גילה לעיתים תובנות שאנשים מנוסים ממנו לא גילו, והייתה לו תרומה משמעותית לדיונים ולהחלטות בנושא מטרות התקיפה" (סעיף 146 לדו"ח).

8 "הוא (שר הביטחון) הבין כי השבת החטופים בפעולה צבאית לא הייתה יעד ריאלי, וכי אף יישום החלטה 1559 היה יעד מרחיק לכת. לפיכך, הוא ביקש, בדיונים הפנימיים, להסתפק ביעד צנוע יותר, כגון, סיכול אפשרות עתידית לחטיפה על ידי הרחקת חזבאללה מהגבול" (סעיף 146 לדו"ח).

9 "דוגמא נוספת לתובנותיו של שר הביטחון היא הבנתו, כבר בשלב מוקדם מאוד של המלחמה, ועוד לפני שהכרה זו התגבשה גם בצבא, כי מאזן ההצלחות – לפחות במודעות הציבורית – נטה לרעת ישראל. הוא הצביע על מצב זה, וביקש מן הצבא מענה" (סעיף 147 לדו"ח).

10 "חייבים להזכיר כי גם אנשים מנוסים יותר משר הביטחון לא התריעו על המתח הפנימי בין יעדים ודרכי פעולה בעת ההיא" (סעיף 156 לדו"ח).

11 "צריך להניח לטובתו של שר הביטחון שאם היה ניתן לו זמן מספיק היה רוכש את הכשירות הנדרשת"
(סעיף 159 לדו"ח).

12 " יש אכן יתרונות ממשיים בכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הביטחון
" יש אכן יתרונות ממשיים בכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הביטחון. מצב כזה עשוי לחזק את הסמכות המנחה והמפקחת, להדגיש את העובדה שפיקוח אזרחי אינו ניהול של הצבא, להבטיח כי יינתן מקום רחב לשיקולים מדיניים כאשר נשקלת הפעלת כוח צבאי, ולחזק את הקשר בין הפעלת הכוח הצבאי ושיקולים פוליטיים ואזרחיים הקשורים ללגיטימיות ולתחושת צדקת הדרך של החברה כולה. שר ביטחון אזרחי ודאי שאינו צריך להיפסל " (סעיף 163 לדו"ח).

13 עכשיו אתם תחליטו !!!


הורד את "ppt "דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.

מצגות קשורות


מודעות Google