המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הסיור הלימודי ברמת הנדיב

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הסיור הלימודי ברמת הנדיב"— תמליל מצגת:

1 הסיור הלימודי ברמת הנדיב
פיתוח: גבי ארד, רקפת דנאי, אורלי מורג, מיכל נחשון, רעיה רודיך, סלעית רון

2 הערכה ביחידה השלישית במוט"ב
הערכה חיצונית- מבחן מורה באישור מפמ"ר הערכה בית ספרית- תוספת לתלקיט עבודה אישית- ביטוי ללמידה בדרכים מגוונות, מומלץ הסיור הלימודי משימה הכוללת שימוש במיומנויות, שנלמדה ביחידת הלימוד הזו רפלקציה

3 רעיונות מדעיים מתוך מבניות החובה של מוטב המתאימים לנושאי הסיור
פעולות האדם משפיעות (או עשויות להשפיע) על התנאים במערכת האקולוגית, במודע ושלא במודע. יצורים יכולים לפעול בצורה הטובה ביותר בטווח של תנאים. מעבר לטווח זה חלה ירידה בתפקוד התאים והם אף מתים (התאים או היצורים). כל היצורים כולל האדם קשורים (באופן ישיר או עקיף) עם יצורים רבים אחרים בסביבתם. תהליך הברירה הטבעית מספק את המנגנון לאבולוציה: בכל אוכלוסייה קיימת שונות. תכונות תורשתיות המקנות לפרטים מסוימים יתרון על פני אחרים בהישרדות וברבייה, יעברו לצאצאיהם ויקנו גם להם יתרון דומה. לכן, עם הזמן תעלה שכיחותם היחסית של הפרטים בעלי התכונות המקנות יתרון.

4 ניסוח של סטנדרטים ממקורות שונים*
יצורים חיים נמצאים כמעט בכל מקום בעולם. קיימים מקומות שונים זה מזה. לצמחים ובעלי חיים התאמה למקום חיותם. שינויים בבית הגידול לעיתים מועילים ולעיתים פוגעים ביצורים חיים. היצורים החיים כולל האדם תלויים זה בזה כל היצורים החיים כולל האדם הם חלק ותלויים במארג מזון עולמי. מגוון בין מינים מבטיח את האפשרות שלפחות חלק מהמינים ישרדו כאשר יהיו שינויים סביבתיים גדולים. השפעתו של האדם על הטבע במשך אלפי שנים ובעיקר במאה העשרים פגעה בו. הפגיעה בטבע נגרמה מאובדן או שינוי בבתי גידול, הכנסת מינים זרים וניצול יתר של יצורים חיים. כל אלו גרמו להכחדות של יצורים חיים. האדם תלוי ביצורים חיים לשרותים שונים בינהם: מזון, הנאה ותרופות האדם צריך לשמור על המגוון בטבע באמצעות ידע מדעי, טכנולוגיה, חינוך חקיקה ואכיפה. Project 2061: Science for All Americans. Benchmarks for science literacy (Project 2061). פרבולוצקי, א. ופולק, ג. (2001). אקולוגיה והמציאות הישראלית. ירושלים: כרטא.

5 סיור לימודי- מטלת סיכום
פיתוח מואץ וצריכה גוברת של משאבי טבע אופייניים לתקופתנו. כל אלה גורמים לצמצום ופגיעה חמורה בשטחים הפתוחים* ובמינים רבים המתקיימים בהם. פגיעה בשטחים פתוחים או במגוון המינים היא פגיעה בשרותי "החינם" של הטבע כגון: טיהור מים, ויסות הרכב גזים באוויר, תהליכי פירוק, השבחת קרקעות; ובהספקה של חומרי גלם ומוצרים רבים לאדם כגון: מזון, תרופות, סיבים לבגדים, חומרי גלם לתעשייה. בעיות סביבתיות הנוצרות מהצורך לפיתוח, הן בעיות מורכבות שמעורבים בהם היבטים מדעיים, טכנולוגיים וחברתיים. מטלה זו מסכמת את הסיור שערכתם באמצעות תאור, ניתוח והצגה של בעיה סביבתית הנגרמת מפגיעה בשטחים פתוחים או במגוון המינים. הצעות להצגת הבעיה הסביבתית- מצגת, כרזה, משחק לימודי, (ניתן ורצוי להעזר בחוברת התלקיט) בימת דיון (בהמשך) מחוון רפלקציה - לדיון בכיתה

6 תוכן חיי היום יום מיומנויות

7 בעקבות התנסות בסיור מתוך מכתב שכתבתי לצוות הפיתוח באותו היום
בעקבות התנסות בסיור מתוך מכתב שכתבתי לצוות הפיתוח באותו היום הן ממש לא חובבות טבע, אחת מעולם לא יצאה לטיול שנתי . אינן מכירות שמות של צמחים. יודעות "אלת המסטיק" כי פעם הראיתי להן כך שכל עץ אמרו אלת המסטיק. יודעות לזהות אורנים. התפעלו מהפריחה. לא שמעו על גרניום או אמנון ותמר. מאוד התפעלו מהקחוונים. חשבו אולי נרקיס ואולי חמנייה. הן צריכות לשירותים כאשר כבר רחוקים מהם. (כדאי לשלוח אותם בכניסה לגן עם זמן האוכל) היה צריך לעודד אותן שיקשיבו, יענו וישתתפו בפעילות ואז הראו עניין עם יכולת לקשר להכנה שהייתה בכיתה. תמיד הן כאלו. המליצו בחום שהשכבה שתלמד השנה מוט"ב יצאו לסיור-"תראי שאחותי תהנה". בעקבות ההתלהבות אחת התלמידות בנתה משחק להכרת פרחים מוגנים (ללא מטרות רווח מוטבי)


הורד את "ppt "הסיור הלימודי ברמת הנדיב

מצגות קשורות


מודעות Google