המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הטמעת סטנדרטים אזור פיקוח זהבה הררי 5.11.06.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הטמעת סטנדרטים אזור פיקוח זהבה הררי 5.11.06."— תמליל מצגת:

1 הטמעת סטנדרטים אזור פיקוח זהבה הררי

2 מערכת חינוך מבוססת סטנדרטים
מדינת ישראל משרד החינוך, התרבות והספורט המינהל הפדגוגי , אגף א'- מוסדות חינוך המחלקה למשוב הבית ספרי מערכת חינוך מבוססת סטנדרטים

3 תוכנית לימודים בית ספרית
מלים חמות דו"ח שושני סטנדרטים ליבה רפורמה מיצ"ב תוכנית לימודים בית ספרית תו איכות תוכנית פעילות בית ספרית חוק השילוב

4 ישראל בין המובילות בהשקעה בתלמיד, ואולם התוצאות אינן בהלימה להשקעה.
אחת הדרכים לצמצום הפער בין ההשקעה לתוצאות היא ליישם תרבות הוראה-למידה-הערכה מבוססת סטנדרטים שביסודה מחויבות להישגי תלמידים.

5 לא.... חידוש פרויקט יוזמה כי אם שינוי

6 הנחות היסוד של מערכת חינוך מבוססת סטנדרטים
הנחות היסוד של מערכת חינוך מבוססת סטנדרטים סטנדרטים הם אמצעי לשיפור החינוך ולקידום הישגי תלמידים. שליטה בסטנדרטים מבטיחה את בסיס הידע הנחוץ לתלמיד כדי להמשיך ולפעול בחברה בהצלחה. כל התלמידים יכולים להגיע לשליטה בבסיס הידע הנחוץ ללימודיהם בהמשך.

7 מהו סטנדרט? סטנדרט במערכת החינוך סטנדרט - הגדרה כללית ביטוי למה שכל התלמידים צריכים לדעת ולהיות מסוגלים לעשות תקן, אמת מידה. סטנדרט הוא בסיס להשוואה בין איכויות שונות של מוצרים, וכן קריטריון למדידת האיכות של מוצר מסוים לפני תהליך שיפורו ולאחריו. מגדיר את התוצאה המצופה מן התהליך הלימודי-חברתי-התנהגותי-ערכי

8 סטנדרטים מהם ? הסטנדרטים הם אמות מידה שהוגדרו על יד המטה על מנת לאפשר את שיפור מערכת החינוך וקידום איכותה ורמתה. מערכת העובדת על פי סטנדרטים היא מערכת מכוונת להשגת תוצאות ביעדים (שהוגדרו לה או שהוגדרו על-ידה), ומחייבים את כל הפועלים בה.

9 סטנדרטים תוכן ביצוע הזדמנויות למידה הערכה קידום הישגים

10 בי"ס מכוון סטנדרטים סטנדרטים בתחומי הדעת קידום הישגים קידום תהליכים פדגוגיים

11 מטרות חינוך מבוסס סטנדרטים
הגברת השקיפות והאחריותיות במערכת קביעת יעדים ברורים אחידים ומשותפים שינוי בתרבות ההוראה-למידה-הערכה האם לפרט לגבי כל אחד? שיפור דרכי ההערכה והבקרה והתאמתן לצורכי ההוראה והלמידה הוראה ממוקדת ומכוונת מטרה שיפור תרבות הלמידה של התלמיד

12 איך תראה מערכת מבוססת סטנדרטים?
המורים התלמידים המערכת בית הספר מערכת מבוססת סטנדרטים כמערכת הוליסטית

13 התלמידים מה מצפים מהם לדעת ולהיות מסוגלים לעשות
התלמידים ידעו בבירור: מה מצפים מהם לדעת ולהיות מסוגלים לעשות מה מצפים מהם לדעת בנקודות זמן מוגדרות כיצד מצפים מהם להתנהג על פי מה הם מוערכים

14 המורים מה עליהם ללמד וללמוד מה על התלמידים לדעת ולהיות מסוגלים לעשות
המורים ידעו בבירור: מה עליהם ללמד וללמוד מה על התלמידים לדעת ולהיות מסוגלים לעשות מהם ציוני הדרך בנקודות זמן מוגדרות מה נדרש מהם בבית הספר לעשות שימוש הולם במגוון דרכי הוראה ואמצעי הערכה כתוצאה מכך - תשתפר מקצועיות המורים ותגבר תחושת הסיפוק שלהם תגדל האחריותיות (accountability) של המורים

15 בית הספר בית הספר מחויב לקידומו של כל תלמיד ולהצלחתו בהלימה לסטנדרטים
בית הספר ידע בברור אילו הזדמנויות למידה הוא אמור לספק לתלמידים בית הספר יכין תכנית שנתית ורב-שנתית המבוססת על סטנדרטים ותכניות הלימודים ויעבוד על פיה בית הספר יפתח מחוונים על בסיס סטנדרטים ותכניות הלימודים על פי ציוני הדרך ולכל דרגת כיתה בית הספר מחויב ליצירת אקלים חברתי-ערכי על פי סטנדרטים בית הספר מחויב לדיווח שוטף לגורמים שונים על פי לוחות זמנים שנקבעו בית הספר מחויב להשתלמות מתמדת של מוריו

16 המערכת חטיבות המערכת הפיקוח הכולל והמקצועי –ליווי של בית הספר ותמיכה בו, שותף לפיתוח מחוונים ולתכנון העבודה השנתית, לבקרה ולקבלת דיווח בנקודות זמן שנקבעו מראש, לתיאום עם יחידות המטה ולאחריות לשינוי תכניות בהתאם לתוצאות המחוז – מחויב בקביעת סדרי עדיפויות ליישום מדיניות הסטנדרטים ולהקצאת משאבים להטמעתם המטה – מחויב לקביעת הסטנדרטים ולהפצתם, להקצאת משאבים ולפיתוח כלים להטמעתם על פי לוח זמנים מוגדר ולבקרה אחר הפעלתם השוטפת

17 הפעילות המשולבת של ארבעת ההיבטים הללו תביא לתוצאות הבאות:
הישגים גבוהים ומיצוי יכולות התלמיד מחויבות כלל המערכת לעמידה בסטנדרטים תוך שקיפות המערכת כלפי עצמה וכלפי השותפים. מחויבות ואחריות משותפת של כלל הגורמים במערכת: תלמידים, מורים, מנהלים, פיקוח, מחוז ומטה התלמידים המורים בית הספר המערכת תכניות לימודים משולבות סטנדרטים התמקצעות המורים בתהליכי הוראה-למידה-הערכה שביעות רצון גבוהה של מורים, תלמידים והורים

18 במה שונה מערכת מבוססת סטנדרטים מהמערכת הקיימת?
מערכת מבוססת סטנדרטים שמה דגש על תוצאות ותשומות ולא רק על תהליכים ההוראה היא מבוססת מטרה והמערכת מכוונת תוצאות כל רכיבי המערכת ערוכים ומותאמים לסטנדרטים: תכניות הלימודים, ספרי הלימוד, הדרכות, הערכות תלמידים, עבודת המורים, עבודתם של בתי הספר והפיקוח הבית ספרי - כולם עובדים ומוערכים על פי סטנדרטים האמונה בתלמיד גדלה על פי עקרון מחויבות להצלחת כלל התלמידים הציפיות מן התלמידים, מן המורים ומבית הספר ברורות יותר ההורים מיודעים לגבי מה מצופה מילדיהם, ויכולים להעריך את התקדמות ילדיהם ביחס לסטנדרטים

19 באילו תחומים ישנם סטנדרטים?
אנגלית עברית (שפת אם) מידענות מדע וטכנולוגיה תרבות ואקלים בית ספר קליטת עולים חדשים

20 אקלים בית ספרי מודל הטמעת הסטנדרטים בתחומים השונים מידענות אנגלית
קליטת עלייה אקלים בית ספרי מידענות אנגלית מדעים חינוך לשוני

21 אקלים בית ספרי מידענות אנגלית מדעים חינוך לשוני
קליטת עלייה מידענות אנגלית מדעים מודל הטמעת הסטנדרטים בתחומים השונים חינוך לשוני

22 קליטת עלייה אקלים בית ספרי חינוך לשוני מידענות מדעים אנגלית

23 קליטת עלייה אקלים בית ספרי מידענות חינוך לשוני מדעים אנגלית

24 אחוז תלמידים לפי מידת שליטתם בסטנדרטים דיווח רבעוני לפי מורה
השכבה אחוז התלמידים ש... מצטיינים שולטים מתקדמים לא עומדים בסטנדרט א 10 85 5 ב 70 15 13 ג 88 2 ד 92 3 ה 75 ו 65 20

25 אחוז התלמידים לפי מידת שליטתם בסטנדרטים דיווח רבעוני לפי כיתה/שכבה/מקצוע/בי"ס

26 ה ע ר כ עמדות מורים מערכת מבוססת סטנדרטים משפיעה על : תפיסה בית ספרית
מבנה ארגוני הגדרת תפקידים של בעלי התפקידים אקלים בית ספרי סביבה לימודית חומרי הלמידה תוכנית הלימודים הבית ספרית תכנון יחידות לימוד שיעורי בית עבודת צוות אסטרטגיות הוראה

27 ה ע ר כ קשר מורה תלמיד קשר מורה הורים קשר בין המורים
מערכת מבוססת סטנדרטים משפיעה על : ה ע ר כ קשר מורה תלמיד קשר מורה הורים קשר בין המורים

28

29 סביבה ממוחשבת לפיתוח מקצועי של מנהלים וצוותי הוראה
" משעולים " סביבה ממוחשבת לפיתוח מקצועי של מנהלים וצוותי הוראה המטפחת תהליכי הערכה בתרבות הבית ספרית של ארגון לומד מה בכלי? רקע חשיבותה של הערכה פנימית בית ספרית אודות "משעולים" - מטרות ומסגרת ההערכה המוצעת רקע תיאורטי טבלת הקשרים לתחומים המוערכים מדריך למשתמש בסביבה הממוחשבת של מערכת "משעולים" רשימת מקורות

30 אודות " משעולים " "משעולים" הנה מערכת המהווה חלק ממאגר הכלים להערכה פנימית שפותחו במחלקה למשוב בית ספרי שבאגף לחינוך יסודי. תהליך ההערכה המוצג בכלי זה מתבסס על תוכנית אסטרטגית המתחייבת לשיפור וקידום הישגים של התלמידים במערכת המבוססת סטנדרטים. כדי למדוד התקדמות ושינוי פותחו "סרגלי התפתחות מודדי איכות" בחמישה תחומים עיקריים: תכנון לימודים תהליכי הערכה סביבות למידה תהליכי הוראה- למידה אקלים לימודי-חברתי

31 לכל תחום יש... שאלות שיקוף סרגל התפתחות על פי המונחים: בסיס - השלבים הראשונים של שימוש מעורבות - שימוש מוגבל ו/או יישום חלקי יישום - תפקוד מלא ועמידה בצפיות חדשנות - רמה מצטיינת של שימוש המלווה בשכלול יצירתי. מדידה כמותית ומדידה איכותית

32 כלי ההערכה המוצג לפניכם הותאם למערכת החינוך בישראל ונערך מתוך המאמר:
אודות " משעולים " כלי ההערכה המוצג לפניכם הותאם למערכת החינוך בישראל ונערך מתוך המאמר: Quality Indicator Map for Standards-Based Curriculum and Program Implementations: A Self-Assessment and Program Improvement Tool שפורסם במאי 2004 באתר האינטרנט: Department of Defense Education Activity

33 טבלת הקשרים

34

35 סרגל התפתחות מודד איכות לצינון כמותי ומתן עדויות איכותיות

36 בסיום בחירת הממדים והקלדת הערכים ניתן להיכנס לגיליון ריכוז

37 מהן מסגרות ההערכה המוצעות בכלי?
מהן התרומות של הכלי? מהן מסגרות ההערכה המוצעות בכלי?

38 תרומות מערכת " משעולים" הן:
הצגת רצף התפתחותי פדגוגי של בית הספר בתחומים המוצגים בכלי. מתן מענה להערכת תהליכי הוראה – למידה שמטרתם קידום הישגי לומדים תחומים שבהם קיימים סטנדרטים. מתן מידע הערכתי וממצאי ההערכה שייאסף באמצעות הכלי כולל עדויות מן השטח לאיכות הביצוע של הצוות החינוכי כבסיס לכתיבת תוכנית העבודה בית ספרית. איסוף ממצאי ההערכה ושימוש בהם כבסיס לדיאלוג עם ממצאי ההערכה החיצונית. כינון מאגרי הממצאים לשם ניהול מאגר ידע בית ספרי. עדכן המאגרים באמצעות תהליכי הערכה רציפים שיהוו בסיס להכנתו של תלקיט בית ספרי שיצביע על מידת ההתקדמות של בית הספר בתחומים שהוערכו.

39 מסגרות ההערכה המוצעות בית ספר כמכלול פדגוגי במסגרת הראשונה איסוף הנתונים הכמותיים והתיאוריים (עדויות) יתבצע מול כלל צוות ההוראה ללא התייחסות ספציפית לתחום דעת. תחומי דעת בהם קיימים סטנדרטים (לדוגמא: מדעים, חינוך לשוני ועוד) במסגרת השנייה איסוף הנתונים הכמותיים והתיאוריים (עדויות) יתבצע מול הצוות המקצועי המלמד את תחום הדעת. כמובן שניתן לשלב בין מסגרות הערכה ובכך לקבל תמונה כוללת ושלמה יותר של העשייה הפדגוגית המתרחשת בבית הספר. על כן, נקרא כלי ההערכה זה "משעולים" כי כל בית ספר יתכנן ויבנה לו את המשעול שלו בתוך המערכת המוצעת ואף יבחר לו מספר משעולים להערכה בצמתי הערכה שיקבעו על ידו.

40 תפקידי "משעולים" התפקיד העיקרי של מערכת " משעולים" המוצעת הינו של הערכה מעצבת (Scriven, 1967), שנועדה לספק משוב לשם שיפור ופיתוח בית הספר בתחומים שבהם התקיימה ההערכה . תפקיד נוסף הוא בהיבט הפסיכולוגי, ומטרתה להגברת המודעות ועידוד התנהגות רצויה בבית הספר. פיתוח כלי ההערכה "משעולים" ואיסוף המידע בשדה שואף לעמוד באמות המידה (הסטנדרטים) שהותוו בשנים האחרונות על ידי מומחים להערכה: רלוונטיות, דיוק מדעי, אפשרות ביצוע והוגנות. מפת" מדד האיכות" שתבנה בעזרת מערכת "משעולים" יוצרת פרופיל בית ספרי בתחום הטמעת הסטנדרטים ברמה הפדגוגית הבית ספרית.

41 דרך צלחה

42 המנהל מטפח אצל המורים, התלמידים וההורים את האמונה ביכולת של כל תלמיד להגיע להישגים הנדרשים ולעמוד בהם. מזהה ידע, ערכים ומיומנויות הדרושים לצוות בתחומי למידה והוראה מבוססות סטנדרטים, מאתר נקודות חוזק בקהילת בית הספר ומשתמש בהן כנקודת מוצא בתהליך לפיתוח הצוות. מגדיר עם הצוות ובשיתוף הורים, תלמידים והרשות המקומית את אמצעי הלמידה הנדרשים ואת המחויבות של כל אחד לעמידה בהישגים הנדרשים. משתית את עבודת בית הספר על איסוף נתונים שיטתי ועקבי בנוגע לתפקוד תלמידים ולמידתם כבסיס לשיפור ההוראה. מפתח מערך אחריותיות (accountability) בהוראה, למידה ודיווח על עמידה בהישגים.

43 הדרך ארוכה...

44 קטע על ההר על הרים יש לטפס מתוך מאמץ קטן ככל האפשר, ובלי התלהבות יתרה.
האמת שעל טבעך העצמי להכתיב לך את הקצב. אם אתה נעשה קצר רוח הגבר את הקצב, אם אתה נעשה קצר נשימה, האט. יש להעפיל בהר מתוך איזון בין קוצר רוח לקוצר נשימה. אז, כאשר הינך מקדים לחשוב על הדברים, מפסיקים צעדיך מלהיות אמצעים להשגת המטרה. וכל אחד מהם נעשה למאורע בפני עצמו. מעלה זה – יש לו קצוות משוננים, סלע זה – אוחז בהר בצורה רופפת. אלה דברים שתמיד יש להבחין בהם. חיים הנחיים רק למען מטרה עתידה, הם חיים רדודים. צלעות ההר הן המזינות את החיים, ולא פיסגתו. עליהן מתרחשת צמיחה של דברים, אולם כמובן, בלא הפיסגה לא תוכלנה להתקיים צלעות כלשהן. הפיסגה היא המגדירה את מהותן של הצלעות וכך ממשיכים אנו הלאה. דרך ארוכה לפנינו... אין מה למהר... פשוט צעד אחר צעד. זין ואמנות אחזקת האופנוע – רוברט פרסינג

45 החינוך הלשוני בבית הספר היסודי
הישגים נדרשים (סטנדרטים) בחינוך הלשוני הכרה והבנה של המערכת הלשונית – מבנים, תופעות ותהליכים בלשון. קריאת טקסטים מן המקורות היהודיים. קריאה של יצירות ספרות מתקופות שונות ומסוגות שונות. הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים. הפקת טקסטים כתובים, תקינים מבחינה לשונית והולמים מבחינה תקשורתית כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים. קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות. האזנה ודיבור למטרות שונות.

46 לקוח מתוך: מסמך הסטנדרטים וציוני דרך במו"ט לבי"ס יסודי
דוגמא ל... סטנדרט תוכן תחום תוכן: מדעי הסביבה תחום משנה: מערכות אקולוגיות ואיכות סביבה סטנדרט תוכן: התלמידים יכירו מרכיבי סביבה חיים ודוממים ויבינו עקרונות ותהליכים במערכות אקולוגיות. לקוח מתוך: מסמך הסטנדרטים וציוני דרך במו"ט לבי"ס יסודי

47 לקוח מתוך: מסמך הסטנדרטים וציוני דרך במו"ט לבי"ס יסודי
דוגמא ל... סטנדרט הערכה התלמידים יגישו בכל שנת לימוד לפחות שני דוחות כתובים (אישי או קבוצתי), אחד במדע (על תצפית או ניסוי) ואחד בטכנולוגיה (על פיתוח מוצר). התלמידים יציגו תוצרים של פעילות לימודית עיונית (אישית או קבוצתית) לפחות פעם בשנה. הצגת התוצר יכולה להיעשות במגוון דרכים: בכתב, בהרצאה, במצגת או בדרך אחרת. לקוח מתוך: מסמך הסטנדרטים וציוני דרך במו"ט לבי"ס יסודי

48 גף קליטת עלייה תלמידים שלא נולדו בישראל ושהעברית אינה שפת אמם

49 הסטנדרטים : בית הספר קולט את תלמידיו העולים בצורה הטובה והנכונה ביותר
בית הספר נמצא במעקב מתמיד אחר התקדמות התלמיד העולה בית הספר מפעיל תכניות לשילובם החברתי של התלמידים העולים בחברת התלמידים בית הספר חושף בפני התלמידים העולים את מורשת ישראל ותרבותו ובפני ילידי הארץ את התרבויות שהתלמידים העולים באו מהן

50 סטנדרט של הזדמנויות למידה
סטנדרט משנה ציוני דרך סטנדרט של הערכה סטנדרט של הזדמנויות למידה

51 סטנדרט ॥ בית הספר נמצא במעקב מתמיד אחר התקדמות התלמיד העולה

52 סטנדרט משנה : בית הספר מצמצם את פערי הלימוד של התלמיד העולה (הנובעים מן המעבר מארץ המוצא לישראל)

53 ציוני דרך : בית הספר עורך מיפוי לבירור מצבו הלימודי של כל תלמיד עולה.
בית הספר עורך מיפוי לבירור מצבו הלימודי של כל תלמיד עולה. בית הספר בונה תכנית לימודים אישית לשיעורי עזר במקצועות השונים לכל תלמיד עולה על מנת לצמצם את פערי הלימודים.

54 סטנדרט של הערכה : דו"ח מצב לימודי של התלמיד.
תכנית לימודים אישית לשיעורי עזר במקצועות השונים לכל תלמיד עולה.

55 סטנדרט 1 - תרבות ואקלים בית ספרי
מוגנות, בטיחות ובריאות תיאור הסטנדרט: בית ספר מבטיח את שלומם ואת ביטחונם של תלמידים ומורים בפעילויות השונות בתוך בית הספר ובפעילויות מחוץ לבית הספר ובכך מספק את זכותם של כל ילד וילדה ושל כל מבוגר לשמירה על גופם, על בריאותם הנפשית ועל רכושם. סטנדרט 1 תחומי משנה: - מוגנות - תנאים בסיסיים - בטיחות התלמיד/ה ובטיחות בדרכים - בטיחות בדרך לבית הספר ובחזרה - בריאות התלמיד – סביבה בריאה תזונה והזנה בביה”ס

56 סטנדרט של הזדמנויות למידה
דוגמא: סטנדרט 1 בית ספר מבטיח את שלומם ואת ביטחונם של תלמידים ומורים בפעילויות השונות בתוך בית הספר ובפעילויות מחוץ לבית הספר ובכך מספק את זכותם של כל ילד וילדה ושל כל מבוגר לשמירה על גופם, על בריאותם הנפשית ועל רכושם. סטנדרט משנה: מוגנות - תנאים בסיסיים תחום משנה וסטנדרט משנה אמות מידה להערכה סטנדרט של הזדמנויות למידה מוגנות – תנאים בסיסיים בית ספר מגדיר כללים, נהלים בתקנון בית הספר החל על הפעילות בתוך בית הספר ומחוצה לו (בטיולים, בסיורים ובימי עיון) בהתאם לחוזרי מנכ"ל לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולחוק זכויות התלמיד, ומפתח כלים להבטחת שלומם של התלמידים, להבטחת סדר ומשמעת, ולהגנתם מהתנהגויות אלימות מצד תלמידים ומורים, ועורך פעולות לצורך הטמעתם קיומו של תקנון הנבנה בשיתוף מורים, תלמידים והורים, המגדיר, זכויות, גבולות, חובות אחראיות, נהלים ותגובות ברורות למי שמפר אותם קיומו של תהליך הטמעה לתקנון בית הספר/תקנון כיתה הכולל פעולות של יידוע, הסברה ויישום בקרב מורים, תלמידים והורים קיומו של מנגנון לאכיפת כללי הסדר והמשמעת בבית הספר פיקוח מוגבר בזמנים ובמקומות המועדים לסיכון גבוה לאלימות הערכה שיטתית וקבועה של רמת האלימות ואקלים בית הספר לאורך השנה, תוך נקיטת הפעולות הבאות: רתימת באי בית הספר לקראת האבחון, דיון בממצאים והפקת לקחים בצוות, תרגום הממצאים לתכנית התערבות וביצועה פעילות קבועה וסדירה של ועדה בית ספרית המטפלת בהתנהגויות סיכון שונות על פי חוזרי המנכ"ל הרלוונטיים, הפועלת למניעתן והעוסקת בקידום אקלים בטוח. קיומן של פעולות המבטיחות זיהוי והפסקת התנהגויות של הצקה, חרם, סחיטה והשפלה בקרב התלמידים. תדרוך צוותי המורים בנוגע לנוהלי הטיפול באירועים כגון: אלימות, סמים ופגיעות מיניות, המתרחשים בבית הספר קיומם של מפגשי למידה והדרכה לצוות המורים, לנציגי חברת הילדים ומועצת תלמידים בנושא אקלים בית הספר ומניעת אלימות קיומה של התערבות מערכתית בעקבות אירועים, וקיומו של תהליך הפקת לקחים הקצאת זמן כיתה לדיון בנושאים אלה הקצאת זמן מורה וזמן תלמיד להשתתפות בועדות לבניית התקנון ליישומו ולהערכתו הגדרה מחודשת של בעלי תפקידים: יועצים, רכזי חינוך לחיים בחברה/חינוך חברתי, מחנכים, מורים, מנחה מועצת התלמידים, רכז טיולים ואנשי ביטחון הקצאת תקציב ייחודי להשתלמויות לחדר המורים להטמעה, לפיתוח ולהפעלה של תכניות מתאימות לנושא

57 הישגים נדרשים (Standards)
ציוני דרך (Benchmarks) מחוונים (Scoring Guides)

58 ציוני דרך Benchmarks הסטנדרטים הכוללניים מתורגמים ל"סעיפי-ביצוע" (benchmarks) המבהירים מה נדרש מהתלמיד . ציוני דרך הם פירוט הציפיות הספציפיות - מה תלמיד צריך לדעת לבצע בדרגת כיתה מסוימת (או בטווח של מספר דרגות כיתה) בית-הספר והקהילה מחליטים, לאור ציוני הדרך: מה, מתי וכיצד ללמד. מאפשרים תכנון לטווח ארוך ושמירה על רצף ההוראה. ציוני דרך מסייעים לוודא שכל התלמידים עומדים בציפיות והשיגו את הנדרש.

59 מחוונים (Scoring Guide) מהם?
מחוון הינו כלי ציינון המארגן ממדים וקריטריונים מוגדרים למשימה שבאמצעותם אנו מעריכים איכויות של תגובות מורכבות. הקריטריונים מגדירים מה תלמיד צריך לדעת ולעשות בכל משימה ומשימה במסגרת ההישג הנדרש. הקריטריונים ניתנים למדידה בדרגות שונות של איכות: ממצוין לגרוע, וכך ניתן לבחון את איכות ביצוע המשימה לדרגותיה השונות Goodrich, H ,1996-7)). המחוון יכול לכלול קריטריונים הקשורים לסגנון ההגשה ולאפקטיביות שלה, למבנה המשימות הכתובות ולאיכות המשימה עצמה.


הורד את "ppt "הטמעת סטנדרטים אזור פיקוח זהבה הררי 5.11.06.

מצגות קשורות


מודעות Google