המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מיומנויות מקצועיות/חברתיות/השכלתיות

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מיומנויות מקצועיות/חברתיות/השכלתיות"— תמליל מצגת:

1 מיומנויות מקצועיות/חברתיות/השכלתיות
מהי מיומנות? לימודים עיוניים והתנסויות מעשיות אשר במסגרתן מתאפשר לנערים להתנסות בתחומי עניין נבחרים, לפתח כישורים בתחומים אלו ואף להגיע בהם למצוינות. בכך גם מתרחב מעגל האפשרויות שלהם להשתלבות תעסוקתית וחברתית נורמטיביים בעתיד.

2 תמהיל ה-"מיומנויות" מיומנויות בתחום המקצועי/תעסוקתי
כ-50% מהיקף שעות המיומנויות מיומנויות בתחום החברתי כ- 35% מהיקף שעות המיומנויות מיומנויות בתחום ההשכלתי/לימודי כ- 15% מהיקף שעות המיומנויות

3 עקרונות ההפעלה של "מיומנות"
עקרונות ההפעלה של "מיומנות"   אוכלוסיית יעד- המיומנות מיועדת לנערים מטופלים "מנותקים" המוגדרים כ-"זכאי היל''ה". ניתן לשלב בה נערים מטופלים המוגדרים כ-"נערים בסיכון" בשיעור שלא יעלה על כשליש ממספר המשתתפים בקבוצת הפעילות. גודל הקבוצה נערים ונערות. במסגרת פעילות אתגרית גודל הקבוצה לא יעלה על 6 נערים בקבוצה. (2 מדריכים ל-12 נערים) במסגרת פעילות עם חיות גודל הקבוצה לא יעלה על 5 נערים בקבוצה. (2 מדריכים ל- 10 נערים) מיומנות פרטנית בהשתתפות של פחות מ-4 נערים באישור ועדת מיומנויות ארצית. מיומנות מחוזית – מיומנות משותפת למספר יחידות במחוז.

4 לוחות זמנים - שנת פעילות "מיומנויות" הינה: מה- 1 בספטמבר ועד ה- 15 באוגוסט.
הקף פעילות ה-"מיומנות" - לפחות 60 שעות פעילות, ולא יותר מ-120 שעות פעילות.

5 יום גיחה ( יחולק ע"י ממונה מחוז)
מפרט תכנית 70% תכנית למידה 30% תכנית חברה ותרומה לקהילה יתבצע ע''י רשת "עתיד" באמצעות ספקים חיצוניים. פעילות משלימה של הפגה, העשרה ותרומה לקהילה. יתבצע ע''י היחידה לקידום נוער באמצעות עובד קידום נוער המלווה את המיומנות ובמידה ומתוקצב יתבצע ע''י רשת "עתיד" באמצעות ספקים חיצוניים. יום גיחה ( יחולק ע"י ממונה מחוז) סיור או טיול הכולל: היסעים, כלכלה (שתייה קלה, כריך עם ממרחים מגוונים – כגון גבינה לבנה, גבינה צהובה, טונה וביצים וכן פרי או ירק), הביטחון והרפואה בהתאם לתנאי האישור הביטחוני, כניסה לאתר אחד כולל המלווים החינוכיים. במקרים מסוימים גם הדרכה מקצועית.

6 "מיומנויות מואצות" (קמפוסים ומרתונים)
במקביל למסלול ה-"מיומנויות" יתקיימו מסגרות של "מיומנויות מואצות". קמפוסים – מיומנות מקוצרת בהיקפים של כ שעות. מופעלת בקיץ. לתקופת זמן קצרה של שבוע – שבועיים. יחס כמו כל מיומנות של 2/3 למידה , 1/3 חברתי. מרתון הפגתי קיץ/חורף - פעילות הפגה אחרי תגבורים לימודיים לבגרויות. שעות פעילות המיומנויות המואצות וימי הגיחה, מתוך סל שעות המחוז ועל פי שיקול דעת מפקח ממונה.

7 היחידה לקידום נוער אחראית על תכנון של המיומנות
היחידה לקידום נוער אחראית על תכנון של המיומנות מיומנות מחוץ קטלוג מיומנות מתוך קטלוג מנחה חינוך טיפול מסייע בבחירת הנושא ומלווה את המיומנות לכל אורכה מנחה חינוך טיפול מסייע בבחירת הנושא ומלווה את המיומנות לכל אורכה הכנת מפרט הכולל מרכיבי התכנית העברת התכנית למתאם מיומנויות בחירת תכנית מתוך הקטלוג והכנת מפרט הכולל מרכיבי התכנית הגשה לאישור של ועדת מיומנויות אישור התכנית והעברה ליחידה אישור של ועדת תו"מ רשותית ומחוזית הגשת הבקשה באמצעות מערכת ממוחשבת

8 ממשקי עבודה מטה משרד החינוך ממונים מחוזיים רכזות מרמנת
מטה משרד החינוך: מפקח ומתווה דרך. מחלק הקצאת שעות וימי גיחה למחוזות. ממונה מחוז: - מקצה לרשויות שעות פעילות לשם ביצוע המיומנויות. - לאשר את תכניות המיומנויות ולהגיש בקשה לביצוען. - לבצע מעקב אחרי הביצוע בפועל. רכזות מרמנת: - אישור נערים מנותקים ומצורפים. - מעקב ביצוע שעות המוקצבות למחוז. מטה משרד החינוך ממונים מחוזיים רכזות מרמנת מנחה חינוך טיפול מרכז מיומנויות יחידות לקידום נוער זיהוי ואיתור נערים. הקצאת עובד חינוך טיפול. (מלווה המיומנות). בחירת מיומנות. מתן משוב ודיווח שעות. מלווה את מנהל היחידה בבחירת המיומנות, הגשתה ומעקב אחר ביצוע בפועל. ספקים בניה והגשת מפרט שעות פעילות. חתימה על חוזה. - הגשת אשור משטרה (גברים בלבד). - קשר שוטף עם עתיד.

9 בעלי תפקידים רלוונטיים ברשת "עתיד"
רכז / מתאם מיומנויות – מינהלי ארגון וביצוע של כלל הפעולות הקשורות באספקה/בביצוע של מערך המיומנויות וזאת תוך ימי עבודה מיום אישור המיומנות בוועדת תו"מ מחוזית. אחריות על איתור ובחירת ספקי מיומנויות וספקי ימי גיחה (הסעות, אתרים, כלכלה) וביצוע ההתקשרויות עימם, בהתאם לדרישות הביצוע כפי שביקשה היחידה לקידום נוער ברשות שאישר המחוז/ועדת מיומנויות. אחריות על הקשר עם המחוזות ועם היחידות לקידום נוער ברשויות לשם אספקת השירות, הביצוע של המיומנות והמעקב אחר הביצוע. ריכוז נתונים ודיווח במערכת ממוחשבת לגבי הסטטוסים של הפרמטרים הרלוונטיים של ביצוע המיומנויות. הפקת דוחות מעקב ובקרה מיומנויות, דוחות בדיקה/משוב ובקרת איכות, דיווח שעות ובקרת חשבוניות. רכז/מתאם מיומנויות – סילבוסים לאתר לרכז ולבחון את התוכניות, סילבוסים/מפרטי פעילות בתחומים של הכשרה מקצועית/תעסוקתית ובתחום החברתי ובמגוון של נושאים, במטרה לשווקן/להעמידן לרשות היחידות לקידום נוער או במענה לצרכים העולים מן השטח ויוזמות מקומיות.

10 דוגמאות למיומנויות לפי נושאים
אתגרים (כולל שיט, צלילה, שטח טיפוח החן והיופי אחזקת טלפונים סלולריים מערכות מיגון ומולטימדיה עיין ערך נהיגה על טרקטור רכיבה על סוסים אילוף כלבים

11 רשימת אתרים לימי גיחה גלובוס מקס סינימה סיטי בית גבריאל כרטיס לסרט
ספינת המדבר טיול גמלים בדרום אבוקייק פארק הירדן קייקים כפר בלום מעלית הזמן צוק מנרה חרמון סחנה פארקים של הרשות להגנת הטבע מוזיאון הילדים בחולון מוזיאון אסירי המחתרות עכו מוזיאון לאומנות בבאר שבע מוזיאון חיל האוויר בחצרים עיר דוד חמת גדר אגמון החולה מנהרות הכותל מרכז קנדה לונה פארק סופרלנד ספארי פאלקון בחצור הגלילית פיינטבול איילת השחר פיינטבול פיינטבול בית ברל פיינטבול זיקית בית שמש אדרנלין בשטח חולון קרטינג צומת בילו דן קרטינג באולינג חוצות אשקלון

12 חוויות מהשטח מיומנות איפור– קריית שמונה מיומנות טכנאי מחשבים - צפת
עיין ערך – יום גיחה לחרמון – קריית שמונה

13 לבית איזי שפירא- בסמת טבעון
מיומנות צלילה צפת יום גיחה לבית איזי שפירא- בסמת טבעון

14 מיומנות טרקטור קריית שמונה יום גיחה לירושלים עפולה יום גיחה מטה אשר


הורד את "ppt "מיומנויות מקצועיות/חברתיות/השכלתיות

מצגות קשורות


מודעות Google