נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
וברית הדמים של משפחות הראל מתלפיות תרצה ארגמן
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
מושגים:צבע.
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
ניהול מחזור חיים של עובד
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
זכויות שמורות ללירון מוסקוביץ'®
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
מחלקת הדרכה תשע"ח מנהיגות – הובלה – חלק א מטרות הפעילות:
אימפריאליסט אירופי באפריקה, 1910
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
60 שנה למדינת ישראל מגיש:מארק אבדאלינוב.
מפגש 5 יבשות על כדור הארץ מטרות פתיחה מהלך מהלך א' – משחק ים יבשה
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
05/12/17.
מצגת בנושא זיהוי נגדים בשיעור זה נלמד כיצד מזהים את התנגדותו של הנגד ואת מידת הדיוק שלו. שני הצבעים השמאליים( א, ב ) נקראות "הספרות המשמעותיות" והן מציינות.
התורשה במהלך הדורות.
שאלון על הבז גל כיתה ד'1.
הנייר המקומט.
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
מבני קישור חלק א.
אנו יכולים לראות את מה שאנו רואים... או את מה שאנו רוצים לראות !
ניתוח עקיבות.
יונה וולך וְכֻלָּן שָרוּ אֶת מַר אַהֲבָתִּי
ט"ו בשבט בגן " תומר" Tu Bishvat in “Tomer” kindergarten
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
אחרית דבר .. אלופות, שיהיה המונמונמון בהצלחה!! ט"ו בשבט שמח! שושי 
לוח הכפל
עדכוני תקנות תעבורה.
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
רפוי בעיסוק ילדים מחוז צפון ברוכים הבאים!
גיאוגרפיה- אילת כ"ץ רכזת מקצוע היל"ה/עתיד
יישומון הר לעמק 2019 הוראות הפעלה.
שִׁבְעָה שְׁעַרִים, וְעוֹד אֶחָד סָתוּם
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
SQL - כתיבת שאילתות למתחילים
קורי סילבר סוכן נדל"ן של רי/מקס.
פסיכולוגיה חברתית.
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
בינגו על מצוות ה"הקהל".
המשפט המורכב זאב ייני ©.
ניסוי חקר עם כדורי הידרוג'ל מלכה יאיון
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
חכמה לזה... שנופלים וקמים, נכשלים ומתחילים מחדש,
By : William Somerset Maugham
גן "יסמין "עכו שם הגננת: מרגלית פוגל שם הסייעת: זיוה אוזן
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
מופעי הירח הכינה: ליאת סופר.
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
היום הלאומי לאינטרנט בטוח תשס"ז
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
פולימרים רצף הוראה לנושא: פרק ה"
שיתוף פעולה - מחלקה ג' מחלקת הדרכה תשע"ח.
מיומנויות תקשורת והקשבה
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
Java Programming רשימות מקושרות - המשך
תמליל מצגת:

נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה וגם- על ו.. אל נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה

המילה "לא" היא מילת שלילה שפירושה: ההפך מ"כֵּן". לדוגמא: אני לא מרשה לך לטפס על הסולם, זה מסוכן מאוד.

המילה "לו" משמעותה: "למישהו מסוים". דוגמא: רמי בא לבקר אותי והראיתי לו את אוסף הבולים שלי.

האותיות במילה לו אינן משנות מקום. איך נבדיל? האותיות במילה לא יכולות להחליף מקומות, (במקום לא, אל) משמעות המשפט תישאר זהה. דוגמה: לא לטפס על הסולם. אל תטפס על הסולם. בשני המשפטים ישנו איסור לטפס על הסולם. האותיות במילה לו אינן משנות מקום.

א. איסור לרוץ בכביש אחרי כדור. הבה נתרגל כתבו את המשפט בשתי הצורות א. איסור לרוץ בכביש אחרי כדור. 1______________________________________________ 2.______________________________________________ ב. איסור לרכוב על אופניים ללא קסדה. 1________________________________________ 2.________________________________________

השלם ב. תמי אוהבת מאד את אבא שלה. ליום ההולדת שלו היא א. גלית ______ הגיעה היום לבית-הספר, כי _____ הרגישה טוב. ב. תמי אוהבת מאד את אבא שלה. ליום ההולדת שלו היא קנתה _______ עניבה. ג. רינה שוחחה עם משה בטלפון, היא מסרה _____ דרישת שלום. ד. אביחי ____ הסכים לבוא לדן, כי דן ____ נתן ____ לשחק בכדור בהפסקה.

השלם 1. יוסי _____ אוהב לאכול שוקולד. 2. אתי אמרה ליוסי שהיא _____ תוכל להגיע אליו אחר הצהרים. 3. סיפרתי ___ שכולם נהנו אתמול במסיבה ומאוד הצטערו שהוא ____ יכול היה להגיע. 4. ____ שמעתי שהזמינו את כולנו למסיבה ולכן ____ הגעתי, חבל!

תקנו את המשפטים השגויים א. דני לו שיחק איתי בהפסקה. ב. סיפרתי לו בדיחה. ג. מי לו בא למסיבה? ד. המורה אמרה לנו לא לשחק במחשב. ה. "תביא לא את העט האדום ולו את העט הכחול". ו. לו צריך לגלות לו את הסוד. יש דברים שהוא אינו חייב לדעת.

התבוננו בתמונה, מה מצויר? הקיפו את מה שמצאתם.

אל ב- א היא מילת שלילה. מה ההבדל? אַל ו.. עַל אל תשב על הכסא הזה. אל תחצה את הכביש כשהרמזור אדום. 1._______________________________________________ 2________________________________________________ 3._______________________________________________

עַל נגזרת מהמילה מעל, למעלה, ממקום מסוים גבוה עַל נגזרת מהמילה מעל, למעלה, ממקום מסוים גבוה שמתי את הספר על השולחן. על ראשו של המלך מונח כתר זהב. _________________________________________

השלם את המשפטים הבאים: חשבתי ____ הנושא שעליו דברנו. שים בבקשה את הקופסה _____ המדף. אני חושבת ש_____ לך לעשות את המעשה. זה לא בסדר. כל הלילה הכה הגשם ____ הגג. יונה הקימה קן _____ גגון הכביסה שלי. _____ תגלה לרמי את הסוד.

תקן את המשפטים על תשב על הכסא הזה, הוא שבור. למדנו בכתה אל האינדיאנים. האנציקלופדיה מונחת על המדף, על תזיז אותה משם. על תאכל הרבה שוקולד, זה משמין. ערכו מחקר אל אכילת שוקולד. על תצייר אל הלוח בצבעי פנדה.

חפשו בציור דמויות. כמה דמויות מצאתם?

השלימו את המשפטים לדעתי ____ צריך לדווח ____ המקרה. רמי הזמין את מיכאל ליום הולדתו, מיכאל ענה ___ שלצערו הוא ___ יוכל להגיע. בשיעור בנושא בעלי חיים, למדו הילדים _____ הסתגלות החיות לתנאי המחיה. בסיום השיעור חברו הילדים כרזה בה כתבו " ____ תתעלל בבעלי החיים". רמי ____ רוצה ללכת לבית הספר, יש ____ מחר מבחן על הנשימה והוא ____ התכונן. ____ תזרוק את הנייר ____ המדרכה.

לסיכום: למדנו ש: לא ו..לו הן שתי מילים שונות. לא בא' היא מילת שלילה, ואפשר להחליפה במילה אל. לו ב-ו היא מילה המתייחסת למשהו מסוים. כמו כן למדנו שאל ב א' היא מילת שלילה ו על ב ע' באה מהמילה מעל ומתייחסת למקום (על השולחן) או נושא (על פרחים ופרפרים) מסוים.