המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942

מצגות קשורות


מצגת בנושא: ""הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942"— תמליל מצגת:

1 "הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942

2 מי לקח חלק במסגרת הוועידה ?
וועדת וואנזה הרקע לועידת ואנזה היו הקשיים בהם נתקלו הנאצים בתהליכי רצח העם. הועידה התכנסה לאחר שהוחלט כבר על רציחתו הכוללת של העם היהודי. מטרתה העיקרית של הועידה הייתה לתאם בין משרדי הרייך השונים את ביצוע הפתרון הסופי. הועידה כונסה על ידי היידריך מפקד משטרת הביטחון בינואר 1942. מי לקח חלק במסגרת הוועידה ?

3 בוועידת וואנזה לקחו חלק כל הגורמים שיוציאו לפועל את השלב הבא במסגרת הפתרון הסופי:
ראשי הגסטאפו אדולף אייכמן - ראש המשרד לעניינים יהודים ברייך הס"ס והמשטרה מחבלי הכיבוש השונים במזרח ראשי המשרד לענייני גזע והתיישבות של הרייך נציגי משרד המשפטים (מי שנתנו אסמכה "חוקית" לקיום המבצע) משרד החוץ לשכת המפלגה הנאצית נציג לשכת הקנצלר משרד התכנון הכלכלי By Bundesarchiv, Bild / Hoffmann, Heinrich / CC-BY-SA, CC BY-SA 3.0 de, The latter credits "S. M." Photograph number (Bild-ID): , Fair use,

4 מטרות כינוס הועידה: העברת המידע אודות ההחלטה על "הפתרון הסופי".
השגת שיתוף הפעולה של ראשי הגופים והמשרדים בנוגע לפתרון הסופי. מציאת פתרון לשאלת "בני התערובת"- כאלה שהתחתנו עם ארים או אריות. מציאת פיתרון טוטאלי – רצח כל העם היהודי.

5 נושאי הדיון והחלטות הועידה:
א. מספר היהודים מהארצות הכבושות הוערך ב 11 מיליון. ב. ניצול היהודים - הוחלט כי היהודים ינוצלו בעבודות כפייה (סלילת כבישים וכו') לשם יעילות מרבית הוחלט להפריד את הנשים מהגברים. עוד הוחלט כי לאחר זמן קצוב של עבודות כפייה, יש להשמיד את הנותרים בחיים כיוון שמי שישרוד עבודות ותנאים כאלה אמור להיות כה חזק עד כדי כך שיכול להוות פוטנציאל למרידה. ג. הוחלט כי היהודים יועברו למחנות מעבר ומשם למחנות הרצח "במזרח" (שם קוד למרכז פולין). ד. גורל אלא שנישאו בנשואי תערובת היה נושא למחלוקת ולא נפלה החלטה בוועידה בנושא זה. ה. הודגש כי יש ליצור תיאום בין זרועות הביצוע השונים, אשר ייקחו חלק בתהליך הרצח.

6 המרכיבים המעידים על טוטליות "הפיתרון הסופי" על פי רשימת היהודים שהוצגה בוועידת וואנזה:
הכללת יהודי צפון אפריקה בספירת יהודי צרפת ההתייחסות האובססיבית למספרם השולי של יהודי אלבניה (200) הכללת יהודים ממדינות שעדיין לא נכבשו כמו: אירלנד ופורטוגל. ציון מספר כולל, כ – 11 מליון.   דיוק במספר יהודי אוקראינה (2,994,684) ובילורוסיה (446,484).

7 מקומה של הועידה בביצוע הפתרון הסופי:
ועידת ואנזה הפכה את הפתרון הסופי למדיניות מוסכמת המחייבת את כל ראשי הרייך לשיתוף פעולה. הועידה יצרה את הבסיס המנהלי שאפשר את שכלולו ויעילותו של הפתרון הסופי. לאחר הועידה יצא לפועל "מבצע רינהארד" – הקמה של שלושה מחנות השמדה ראשונים: סוביבור, טרבלינקה ובלזץ.

8


הורד את "ppt ""הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942

מצגות קשורות


מודעות Google