ניתוח שאלות וכתיבת תשובות

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
מבוא לביואינפורמטיקה יואלה יריב רוברט בצאם 17.june.2002.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
קורס מבוא לפיזיקה נעה מבורך.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
יסודות הצילום- קומפוזיציה
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
קומפוזיציה.
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
ניהול מחזור חיים של עובד
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
אז הרבה אנרגיות, מצב-רוח טוב ורוח תחרותית יתרמו להצלחת הפעילות.
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
טיפים מנצחים: לחפש ולמצוא במהירות ובדיוק
סוגים של מזגנים.
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
היחידה למעורבות חברתית
הנייר המקומט.
חופרים בלוח הכפל בסגנון מיינקראפט*
מבוא למדעי המחשב הרצאה מספר 12: רקורסיה
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה
למידת חקר עבודת חקר – מהי
Entity Relationship Diagram – ERD
הכנה לראיון עבודה.
בדיאן חראן, מדבר האגמים המסתוריים.
החללית הישראלית הראשונה על הירח
המוקד לביטחון תזונתי.
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
יישומון הר לעמק 2019 הוראות הפעלה.
מבוא לתכנות למערכות מידע
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
מי רוצה להיות צלם מיליונר ?
מבחני איתור לנבחרת ישראל הצעירה (מדעים ומתמטיקה) לתלמידי כיתות ז'
מערכת שיווק רב ערוצית לעולם הקמעונאות
By : William Somerset Maugham
סיפור על ארבעה נרות.
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת
אם אתה מצגת זו חיונית עבורך... מנכ"ל שכיר מעסיק עובדים
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
על עילוי, גרר ומה שביניהם.
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
מערכת הערעורים מסכי סטודנטים.
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
תמליל מצגת:

ניתוח שאלות וכתיבת תשובות

הסבר כללי – על קצה המזלג: ניתוח השאלה הוא צעד ראשון לקראת כתיבת התשובה. קריאה נכונה של השאלה והבחנה בין מרכיביה, מסייעים לסטודנט לזהות: באיזה נושא עוסקת השאלה? על מה בדיוק הוא נדרש לענות? מה יהיו מרכיבי התשובה עצמה ובאיזה סדר יוצגו. הבחנה בין מרכיבי השאלה מאפשרת ליצור סדר ולבנות מסגרת לכתיבת התשובה.

מרכיבי השאלה: הוראת השאלה: זוהי הפעולה הנדרשת לביצוע במהלך כתיבת התשובה. המשיב צריך לשאול את עצמו האם עליו לתאר? להסביר? להדגים? או אולי לבצע מספר פעולות תחום השאלה - הנושא הרחב אליו קשורה השאלה, הידע הנדרש על מנת לענות עלייה. מוקד השאלה - מילה/ מילים שסביבן מתמקדת השאלה ואליהן צריכה התשובה להתייחס

דוגמא

דוגמאות להוראות שאלה ומשמעותן הסבר: תחום השאלה- הנושא הרחב שבו עוסקת השאלה הוא תהליך ההתנתקות. מוקד השאלה-  השאלה מבקשת להתייחס לתוצאות החברתיות של תהליך ההתנתקות. שאלה אחרת יכולה להתייחס לאותו תחום אך להתמקד בנושא אחר. לדוגמא: מוקד נוסף יכול להיות התוצאות הכלכליות של התהליך או התגובות כלפיו בעולם.

דוגמאות להלן שתי דוגמאות לניתוח של הוראת שאלה, מיקוד שאלה ותחום שאלה מתוך מטלה בקורס להבין סרטים – מבוא לאמנות הקולנוע.

הוראת השאלה, תחום השאלה, מוקד השאלה שאלה 1 א. תארו מה קורה בקטע (מדוע מגיעה פג לטירתו של אדוארד)? ב. מהם מרחקי הצילום הדומיננטיים בקטע ומדוע?

מתווה לתשובה (ראשי פרקים) .

דוגמא לתשובה א. תיאור ההתרחשות: הסיקוונס מתאר יום עבודה שיגרתי בחייה של פג, הגרה בעיירה קטנה ועובדת כנציגת מכירות של חברת קוסמטיקה. באותו יום היא לא מצליחה למכור אף לא מוצר אחד לנשות העיירה. לכן היא מחליטה לנסות מזלה במכירת מוצרי קוסמטיקה בטירה הנמצאת במעלה ההר בקצה העיירה. כשהיא נכנסת לגן הקסום של הטירה מתגלים בפניה מראות מרהיבים. כשהיא נכנסת אל תוך הטירה המשונה והמפחידה היא פוגשת באדוארד שהוא ספק אנושי ספק מפלצתי. לאחר שהיא נוכחת שהוא לא מסכן את חייה, היא מתקרבת אליו, מתוודעת אליו ומציעה לו לבוא עמה לעיירה.

ב. מרחקי הצילום הדומיננטיים הם: צילום מרחוק מאוד Extreme Long Shot וצילום ממרחק בינוני קרוב Medium Close Up. הסצינות בהן מתקיימים דיאלוגים בין פג לנשות העיירה ובין פג לאדוארד מצולמות ממרחק בינוני קרוב - Medium Close Up .

ג. הצילום מרחוק מאוד (Extreme Long Shot ) - הולם סצינת אקספוזיציה שבה נערכת הכרות ראשונית וכללית של הצופים עם הסביבה שבה יתפתח הסיפור בהמשך הסרט. המרחק הגדול מספק מבט כללי על שני המרחבים ומבליט את הניגוד העצום ביניהם: צבעי הפסטל של העיירה והסימטריות של הבתים, לעומת הצבעים הקודרים של הטירה, הצבעוניות העזה של הגינה והדפוסים הא-סימטריים במקום. למרות הקירבה הגיאוגרפית, מדובר בשני עולמות נפרדים. סיבה נוספת לבחירה בצילום מרחוק מאוד היא שבמרחק זה הדמויות נראות קטנות, בודדות וחסרות אונים בעולם גדול ומנוכר. פג קטנה וחסרת-אונים מול חוסר שיתוף הפעולה של שכנותיה בחלק הראשון של הסיקוונס ושוב קטנה ואף מפוחדת בטירה האפלה. גם אדוארד נמצא בעמדה של חולשה. ההקטנה וההחלשה של הדמויות ביחס לסביבה תורמת לרמת המשמעות של הסרט, העוסקת, בין השאר, בלחצים של החברה על היחיד. אדוארד נותר, בגלל צירוף מקרים אומלל "לא שלם", ולכן הוא נידון להיות מנודה ונרדף על-ידי החברה צרת-האופקים של העיירה הכל-אמריקאית. הוא וגם אלה שבאים לעזרתו חסרי אונים מול דעות קדומות והנטיה האינסטינקטיבית לדחות את הזר והשונה ולחשוש ממנו. בסצינות הדיאלוגים בין פג לנשות העיירה ובין פג לאדוארד המרחק הבינוני קרוב הוא מרחק פונקציונלי המאפשר לצופים "להתקרב" אל הדמויות, ולהבחין בניואנסים של האינטראקציה האנושית ביניהם (הבעות פנים), אך בלי להתקרב יותר מדי. כלומר, בניגוד לקלוזאפ, שתי הדמויות המשוחחות נראות באותו פריים. ההקשר החברתי שבו פועלות הדמויות הוא מוחשי יותר במרחק בינוני קרוב.

קריטריונים לבדיקת תהליך בניית תשובה: האם זיהיתי את מרכיבי השאלה: הוראה, מוקד, תחום? בניית מתווה לתשובה (ראשי פרקים). כתיבת התשובה, על פי הסדר שהוצע במתווה, או סדר אפשרי אחר. ביקורת – האם התייחסתי לכל מרכיבי השאלה בתשובתי?