משפט שלמה.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

מגדל הסופגניות תבנית מבדק ידע לחנוכה מאת אורי אלון
פרקים א-ב: סיפורי הבריאה
פרקים א-ב: סיפורי הבריאה
פרקי הכנה לבגרות בתנ"ך מכין רונן שפירא כל הזכויות שמורות
בראשית א-ב3 סיפור הבריאה הראשון
מובילת חדשנות מחוז מרכז
ועדה מלווה.
הלכות לחודש תשרי א. יו"ט ראשון של ראש השנה א. חשוב לזכור: יש להדליק נר נשמה, כדי שאפשר יהיה להדליק ממנו את הנרות בלילה השני. ב. הנשים מדליקות את נרות החג.
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
ומאמצת אל ליבה בחום ובאהבה
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
26/12/17.
י"ט-כ': דיני מצור יט כִּי-תָצוּר אֶל-עִיר יָמִים רַבִּים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתָפְשָׂהּ, לֹא-תַשְׁחִית אֶת-עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן— כִּי מִמֶּנּוּ
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
The Joseph Story in Hebrew
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
איננו יודעים אם היום תרעד האדמה
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
כ"ד הספרים כל הזכויות שמורות- טל אסנהיים
מפגש 5 יבשות על כדור הארץ מטרות פתיחה מהלך מהלך א' – משחק ים יבשה
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
התורשה במהלך הדורות.
שאלון על הבז גל כיתה ד'1.
פוטנציאלים תרמודינאמיים (II)
תירגול 11: מיונים וחיפוש בינארי
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
© Shaalvim For Women and Rabbi Menachem Leibtag.
לאחר מספר שבועות, החליט מנחה הקבוצה לבקרו. היה זה לילה מאוד קר.
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
יחזקאל פרק ה כֹּה אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה, זֹאת יְרוּשָׁלִַם, בְּתוֹךְ הַגּוֹיִם שַׂמְתִּיהָ; וּסְבִיבוֹתֶיהָ, אֲרָצוֹת.
"קרן פינקוס" לחינוך יהודי בתפוצות, ישראל
הכרומוזומים הקידוד של הטבע
מבוא לתכנות למערכות מידע
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
פסיכולוגיה חברתית.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
פתרונות בית חכם מבית Smart-On
בינגו על מצוות ה"הקהל".
ברוך הבא למערכת גמל אינפו
העליות לארץ ישראל.
המשפט המורכב זאב ייני ©.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
חכמה לזה... שנופלים וקמים, נכשלים ומתחילים מחדש,
By : William Somerset Maugham
התחממות של כדור הארץ סרטון.
מופעי הירח הכינה: ליאת סופר.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
ששת שלבי ההסדר הפנסיוני למבוטח אתר אובייקטיבי למודעות פנסיונית
ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
חג פורים.
"הציפור היומית" חלק ב' כפי שהופיעו ב"דפי המידע היומיים"
כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!
מיומנויות תקשורת והקשבה
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
המושג ההלכתי – שעה זמנית
רישום מידות לפי ת"י 189 כל המידות הרשומות הינן בממ' ובגודלן האמיתי
תמליל מצגת:

משפט שלמה

פעילות בזוגות: חשבו על מקרה כלשהו בחייכם אשר בו נתקלתם בבעיה כלשהי והיה עליכם להגיע להחלטה אשר תשפיע על חייכם. ספרו בקצרה לבן כיתתכם היושב לידכם על המקרה, ציינו מה החלטתם לבסוף ומדוע, וכיצד החלטה זו השפיעה על חייכם. האם בדיעבד אתם מרוצים מהחלטה זו או הייתם רוצים לשנותה?

מלכים א, פרק ג׳, פסוקים ט״ז - כ״ב (טז) אָז תָּבֹאנָה שְׁתַּיִם נָשִׁים זֹנוֹת אֶל־הַמֶּלֶךְ וַתַּעֲמֹדְנָה לְפָנָיו׃ (יז) וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה הָאַחַת בִּי אֲדֹנִי אֲנִי וְהָאִשָּׁה הַזֹּאת יֹשְׁבֹת בְּבַיִת אֶחָד וָאֵלֵד עִמָּהּ בַּבָּיִת׃ (יח) וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי לְלִדְתִּי וַתֵּלֶד גַּם־הָאִשָּׁה הַזֹּאת וַאֲנַחְנוּ יַחְדָּו אֵין־זָר אִתָּנוּ בַּבַּיִת זוּלָתִי שְׁתַּיִם־אֲנַחְנוּ בַּבָּיִת׃ (יט) וַיָּמָת בֶּן־הָאִשָּׁה הַזֹּאת לָיְלָה אֲשֶׁר שָׁכְבָה עָלָיו׃ (כ) וַתָּקָם בְּתוֹךְ הַלַּיְלָה וַתִּקַּח אֶת־בְּנִי מֵאֶצְלִי וַאֲמָתְךָ יְשֵׁנָה וַתַּשְׁכִּיבֵהוּ בְּחֵיקָהּ וְאֶת־בְּנָהּ הַמֵּת הִשְׁכִּיבָה בְחֵיקִי׃ (כא) וָאָקֻם בַּבֹּקֶר לְהֵינִיק אֶת־בְּנִי וְהִנֵּה־מֵת וָאֶתְבּוֹנֵן אֵלָיו בַּבֹּקֶר וְהִנֵּה לֹא־הָיָה בְנִי אֲשֶׁר יָלָדְתִּי׃ (כב) וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה הָאַחֶרֶת לֹא כִי בְּנִי הַחַי וּבְנֵךְ הַמֵּת וְזֹאת אֹמֶרֶת לֹא כִי בְּנֵךְ הַמֵּת וּבְנִי הֶחָי וַתְּדַבֵּרְנָה לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ׃

קראו שוב בעיון את דבריהן של כל אחת מהנשים וכתבו במילים שלכם את טענותיהן. האם לדעתכם ניתן לדעת מי היא אם התינוק האמיתית על סמך טענות הנשים? נמקו תשובתכם. טענת אישה ב׳ טענת אישה א׳

מלכים א, פרק ג׳, פסוקים כ״ג - כ״ח (כג) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ זֹאת אֹמֶרֶת זֶה־בְּנִי הַחַי וּבְנֵךְ הַמֵּת וְזֹאת אֹמֶרֶת לֹא כִי בְּנֵךְ הַמֵּת וּבְנִי הֶחָי׃ (כד) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ קְחוּ לִי־חָרֶב וַיָּבִאוּ הַחֶרֶב לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ׃ (כה) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ גִּזְרוּ אֶת־הַיֶּלֶד הַחַי לִשְׁנָיִם וּתְנוּ אֶת־הַחֲצִי לְאַחַת וְאֶת־הַחֲצִי לְאֶחָת׃ (כו) וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֲשֶׁר־בְּנָהּ הַחַי אֶל־הַמֶּלֶךְ כִּי־נִכְמְרוּ רַחֲמֶיהָ עַל־בְּנָהּ וַתֹּאמֶר בִּי אֲדֹנִי תְּנוּ־לָהּ אֶת־הַיָּלוּד הַחַי וְהָמֵת אַל־תְּמִיתֻהוּ וְזֹאת אֹמֶרֶת גַּם־לִי גַם־לָךְ לֹא יִהְיֶה גְּזֹרוּ׃ (כז) וַיַּעַן הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמֶר תְּנוּ־לָהּ אֶת־הַיָּלוּד הַחַי וְהָמֵת לֹא תְמִיתֻהוּ הִיא אִמּוֹ׃ (כח) וַיִּשְׁמְעוּ כָל־יִשְׂרָאֵל אֶת־הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר שָׁפַט הַמֶּלֶךְ וַיִּרְאוּ מִפְּנֵי הַמֶּלֶךְ כִּי רָאוּ כִּי־חָכְמַת אֱלֹהִים בְּקִרְבּוֹ לַעֲשׂוֹת מִשְׁפָּט׃

דיון כיתתי: מה דעתכם של משפט שלמה? האם זהו משפט צודק בעיניכם מבחינת התוצאה? האם הדרך בה התנהל המשפט הוגנת לדעתכם (לא התוצאה)? נמקו. האם לדעתכם ניתן היו דרכים אחרות בהן ניתן היה להכריע מי היא אם התינוק? בפסוק כ״ח נאמר: ״וַיִּשְׁמְעוּ כָל־יִשְׂרָאֵל אֶת־הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר שָׁפַט הַמֶּלֶךְ וַיִּרְאוּ מִפְּנֵי הַמֶּלֶךְ כִּי רָאוּ כִּי־חָכְמַת אֱלֹהִים בְּקִרְבּוֹ לַעֲשׂוֹת מִשְׁפָּט״. האם לדעתכם משפט שלמה אכן מעיד על חכמת האלוהים המצויה בשלמה, כפי שכתוב בפסוק זה? נמקו.

דוגמא לסלוגן לפוסטר: שלמה המלך - החכם באדם? לבד או בזוגות, הכינו פוסטר המבטא את דעתכם האישית על משפט שלמה. על הפוסטר לכלול סלוגן (סיסמה) קצר וניתן לקשט אותו לפי רצונכם. דוגמא לסלוגן לפוסטר: שלמה המלך - החכם באדם?

במילה אחת, סכמו את הרגשתכם לגבי השיעור היום. סיכום: אז מה למדנו היום? קראנו את הטקסט המקראי העוסק במשפט שלמה ודנו בשאלות הבאות: האם ניתן לדעת מי היא אם התינוק האמיתית על סמך טענות הנשים? האם משפט שלמה הוא משפט צודק מבחינת התוצאה? האם הדרך בה התנהל משפט שלמה הוגנת? האם ניתן היה להכריע מי היא אם התינוק החי בדרכים אחרות? במילה אחת, סכמו את הרגשתכם לגבי השיעור היום.