קורס מתוקשב להקניית אוריינות כימית - תשע"ב

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
חיים ויצמן שם פרטי: חיים שם משפחה: ויצמן
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
הוראה בעזרת תרשים מארגן
המאבק לחינוך טוב בישראל
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
כיתה:י נושא:אסון הברום הוכן על ידי: מוחמד אבו פודה
תהליך עבודת המעצב.
מכניקה תורת התנועה O x y o y x r y x tanα = r² =x² +y²
ייצוגים שונים של פונקציה
ספר חדש בעשייה – נכתב על-ידי מכורים עבור מכורים
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
הרכב תיקי השקעות מומלצים
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
קשרי מימן. הקשר בין טמפרטורות רתיחה של הידרידים משורות 2-5 (סדר הצגת הפרטים בגרף-בשקופית 2.) ערכה גליה גויכברג, 2008.
הטבלה המחזורית.
מנהל מדור משאבות ואוטומציה
פוטנציאלים תרמודינאמיים (II)
פוטנציאל חשמלי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
הרכב תיקי השקעות מומלצים
שלבי החקר המדעי או כיצד עובד מדען?
למידת חקר עבודת חקר – מהי
Entity Relationship Diagram – ERD
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
ניתוח עקיבות.
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
המחלקה לחינוך וקידום בריאות
הקסם שבכימיה.
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
סיבות להחזקת מלאי לשם מה צריך מלאי?
יום עיון, לשכות המסחר , איתן גרנות net
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
מעבדה הכנה לבחינת הבגרות במעבדה נושאי השיעור גורמים קבועים בקרות חזרות
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
שילוב טכנולוגיות בהוראת הכימיה – אתגרים ותפיסות של מורים ותלמידים
שרטוט ידני - חלק 1.
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
מערכת משוואות מיוחדות.
מצלמות תרמיות אינפרא אדומות לראייה בחושך
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
אם ניקח ½ ק"ג מים ונהפכם לקרח האם המסה תשתנה?
הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
הסיור הלימודי ברמת הנדיב
מיומנויות תקשורת והקשבה
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
תרומת וחשיבות הכימיה לתחומי ההייטק בארץ: זבל, סוכר, והדפסה תלת מימדית
הרכב תיקי השקעות מומלצים
הרכב תיקי השקעות מומלצים
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
הקשר הכימי (ברמת מורה) מלכה יאיון
רישום מידות לפי ת"י 189 כל המידות הרשומות הינן בממ' ובגודלן האמיתי
תמליל מצגת:

קורס מתוקשב להקניית אוריינות כימית - תשע"ב ייצוגים חזותיים גרפים שרה אקונס קורס מתוקשב להקניית אוריינות כימית - תשע"ב מרכז המורים לכימיה מכון ויצמן למדע ייצוג חזותי נועד להגיש מידע באופן המדגיש את המראה החזותי, הנראה לעין. ייצוג המאפשר העברת מסר ללא צורך להתעמק בקריאת טקסט. כל יצירות האמנות כלולים בסוג ייצוג זה - ציור, תרשים, קומיקס, פסל, תצלום, כרזה. כמו כן נכללים בו עיצובים גרפיים - דיאגראמות, גרפים, שרטוטים למיניהם, מפות דרכים ומסלולים. גם סמלים, אייקונים ותמרורים הם סוג של ייצוג מידע חזותי. ©

מצגת זו מיועדת למורי כימיה מצגת זו מיועדת למורי כימיה. כל מורה מוזמן להשתמש בחומרים בהתאם לכיתתו ולראות עיניו.

הצגה של רעיון בצורה גרפית ייצוג חזותי איור הצגה של רעיון בצורה גרפית תמונה טבלה תרשים חתך גרף מפה, אילן יוחסין, תרשים זרימה הצגה חזותית של מידע מספרי(בדרך כלל) ייצוג חזותי הוא ייצוג של מידע שאינו מילולי. כפי שנאמר, הייצוגים החזותיים יכולים להיות מסוגים שונים. אנו נעסוק בהצגה חזותית של מידע בגרף.

גרף לשם מה? ניתן לרכז בו נתונים רבים ולהשוות ביניהם. מאפשר ראיה של מגמות ותהליכים. משדרג את המידע לקראת מסקנות. ויזואלי ופחות מילולי. השימוש בגרף לצורך הצגת מידע מאפשר אירגון נתונים רבים בצורה ויזואלית, כך שניתן בקלות יחסית לקרוא את הנתונים ולהגיע להכללות. אירגון יעיל מקל על התלמיד לעבור את השלבים עד להכללות.

ובכל הקשור לגרף: הפקת מידע מהערכים בסקלת הציר, מראשית הצירים, משיעורי נקודות בגרף - שיעור X ושיעור Y הפקת מידע משילוב טקסט + גרף, או שני גרפים חישוב מתמטי מתוך הנתונים המופיעים בצירים או בגרף תיאור צורת ההשתנות של הגרף והפקת מידע ממנה: שיפוע בקטעים השונים, נקודות מינימום ונקודות מקסימום בחירת הגרף המתאים ליצוג צורת ההשתנות של המשתנה, לאור המידע בטקסט או הנתונים בטבלה השוואה בין עקומים בתוך אותה מערכת צירים פרשנות והסקת מסקנות על פי הנתונים המוצגים בגרף ניתוח משמעות הגרף בעקבות שינוי סקלת הציר וגודל היחידות שרטוט עקום נוסף בתוך מערכת צירים נתונה המרת טבלת נתונים לגרף שרטוט גרף על סמך תיאור תופעה המיומנויות שהתלמיד צריך לרכוש בלימודיו בכימיה הן בשני היבטים: קריאה ושרטוט גרפים. ב- 1 י"ל יש להתרכז בקריאת גרף. בכיתות טובות ובכיתות מגמה רצוי להתרכז גם בשרטוט גרף. מיומנויות אלו ישדרגו את הלמידה בכלל- לקראת קטע ממאמר מדעי- שאלת האנסין ויחידת המעבדה.

ייצוג חזותי איור תמונה טבלה תרשים חתך גרף רציף שרטוט קריאה "עוגה" סוגי כדי לשלוט במיומנויות הקשורות להצגה גרפית עלינו להתייחס ל- 3 סוגי גרפים משני ההיבטים- קריאה ושרטוט גרפים. "עוגה" סוגי גרפים עמודות

איזה גרף מתאים? תלוי בסוגיה סוגי גרפים גרף עוגה עמודות רציף קריאה ושרטוט גרף סוגי גרפים גרף עוגה עמודות רציף ניתן לקיים דיון עם התלמידים ולברר מה הם יודעים על סוגי הגרפים השונים. אילו סוגי גרפים קיימים ומתן דוגמאות לסוג הגרף המתאים להצגת נתונים שונים. איזה גרף מתאים? תלוי בסוגיה

גרף עגה מהו הגרף המתאים? הוצאות משפחה (חשמל, מים, ביגוד תרבות פנאי מזון, חשבון סלולרי - שכר חודשי של ההורים). הרכב כיתה (בנים/ בנות או יישובים – סך התלמידים בכיתה). תיק ניירות ערך (מטבע חוץ, מניות, קרנות נאמנות, חיסכון שקלי) - סה"כ ₪ מושקעים. יסודות שנחקרו במערכה המחזורית (118) - 94 טבעיים שניתן למצוא אותם על פני כדה"א. מומלץ להתחיל בדיון בסוגיות מחיי יום יום. התלמידים מתחברים לנושאים אלו. אפשר לבקש מהתלמידים להביא חשבון סלולרי שלהם ולדון בחלק היחסי של התשלום על השיחות בחשבון, חבילת גלישה, SMS וכו'. אפשר להשוות בחשבון הסלולרי את התשלום בחודשים שונים. כמו כן, ניתן לבקש מהתלמידים שיביאו את חשבון החשמל. בחשבון החשמל שאנו מקבלים יש השוואה של חודשים שונים בשנה האחרונה. ניתן לדבר על צריכת החשמל הגבוהה באילו חודשים? ועוד.....

כאשר יש נתון לגבי השלם ונתונים לגבי חלקיו . גרף עוגה מתי כדאי להשתמש בגרף מסוג זה? כאשר יש נתון לגבי השלם ונתונים לגבי חלקיו . "עוגת הפסולת" אחרי דוגמאות מחיי יום יום ומהכימיה ניתן להגיע למסקנה מתי משתמשים בגרף עוגה.

סוגי גרפים גרף עוגה עמודות רציף קריאה ושרטוט גרף סוגי גרפים גרף עוגה עמודות רציף למה חשוב להתייחס כאשר מנתחים/ קוראים או משרטטים גרף עגה? משמעות חלקי השלם כותרת משמעות השלם

לא כל ערך מספרי הוא בעל משמעות כל ערך מספרי הוא בעל משמעות במה תלוי סוג הגרף? סוג המשתנים לא כל ערך מספרי הוא בעל משמעות כל ערך מספרי הוא בעל משמעות בדידים רציפים גרף רציף ועמודות נבדלים זה מזה בסוג המשתנים שהם מייצגים. ניתן לשרטט גרף קווי, עקום רק אם יש משמעות לכל נקודה ונקודה וכל נקודה עשויה להתקיים במציאות מותר לשרטט עקום רק אם שני המשתנים המוצגים X ו-Y הם רציפים י.ברק, 2004

גרף עמודות? רציף? מספר בנים/ בנות בשכבת כיתה יוד על פי כיתות גרף עמודות? רציף? מספר בנים/ בנות בשכבת כיתה יוד על פי כיתות מספר ק"ג מלפפונים, עגבניות, אפרסקים,שזיפים) שקנינו בסופר טמפרטורת הגוף במשך 24 שעות כל 3 שעות מספר יסודות מוצקים/ נוזלים/ גזים במערכה המחזורית חמום חומר מוצק ומעקב אחר שינוי הטמפרטורה (אפשר להדגים) מוליכות של תמיסה כתלות בריכוז (אפשר להדגים) אנרגיית יינון כתלות במס' אטומי (בכיתות ט, י מגמה) הסיכון לחלות בסרטן בקרב מעשנים ולא מעשנים אז מהן הסוגיות שאת הנתונים שלהן מציגים בגרף עמודות או רציף? אפשר לבקש מהתלמידים שיתנו דוגמאות ויתאימו את סוג הגרף. בנוסף, ניתן לדון במיקרים הנ"ל ואחרים. גם כאן, החיבור הוא דרך סוגיות מחיי יום יום שאין להן זיקה לכימיה. לאחר מכן, כמובן מדגימים מתוך נושאי התכן. בחלק מהמיקרים רצוי להדגים או לעשות ניסוי תלמיד. ישרת כמה מטרות: לגוון ההוראה, לתרגון כתיבת טבלה, לבחור ולשרטט גרף. ניתן לאפשר להם לבחור בגרף שנראה להם ורק לאחר מיכן לדון.

מעשנים ולא מעשנים גרף עמודות מספר הקבוצה ומאפייני קבוצות המחקר 1 לא עישנו מעולם 2 עישנו עד גיל 35 והפסיקו לעשן 3 עישנו עד גיל 55 והפסיקו לעשן 4 מעשנים ברציפות מגיל צעיר סיגריות עם תכולת עיטרן נמוכה 5 מעשנים ברציפות מגיל צעיר סיגריות עם תכולת עיטרן בינונית 6 מעשנים ברציפות מגיל צעיר סיגריות עם תכולת עיטרן גבוהה בשקף הנוכחי ובזה שאחריו ניתן לדון בדוגמאות. יש להדגיש בפני התלמידים את הצורך במיקרא בחלק מהגרפים. גם בגרף עמודות וגם בגרף רציף. * הסיכון לחלות בסרטן ריאה בקרב אלה המעשנים ברציפות סיגריות עם תכולת עיטרן בינונית הוגדר כ=1 ושאר הממצאים מבוטאים ביחס אליו.

גרף המתאר את היקף הסחר ישראל- מצרים גרף המתאר את היקף הסחר ישראל- מצרים גרף עמודות הגרף הזה הופיע בעיתון מעריב בתחילת חודש ספטמבר, אחרי המהפכה במצריים והמתקפה על שגרירות ישראל במצריים. אפשר לנתח את הגרף, מה ההשוואה המתוארת? מה המסקנות מתוך הגרף? מה חסר בגרף?

משמעות היחידות של הצירים קריאה ושרטוט גרף סוגי גרפים רציף עוגה עמודות משתנים כותרת הגרף למה צריך לשים לב כאשר קוראים או משרטטים גרף עמודות? משמעות העמודות משמעות היחידות של הצירים כותרת הצירים 2 משתנים ויותר משתנה אחד

מתי נכון וכדאי להשתמש בגרף עמודות? כאשר הנתונים הינם בדידים ולא רציפים. כאשר יש יחס בין משתנה בלתי תלוי איכותי למשתנה תלוי כמותי.

גרף רציף סכמטי או מפורש כותרת הגרף מגמת הקו זיהוי המשתנים היחידות על הצירים ציר Y ציר X נוהגים להשתמש בשני סוגי גרפים רציפים- סכמטי ומפורש. ניתן לקיים דיון עם התלמידים – מה לדעתכם ההבדל בין גרף סכמטי למפורש? מתי נוהגים להשתמש בכל אחד מהם? בכל מקרה, יש לשים לב למיומנויות הבאות שהשליטה בהן חשובה. יורד משתנה אופקי עולה

גרף המתאר את הקשר בין כמות האמוניה המתקבלת לבין הלחץ בטמפרטורה של 3000C . (באחוזים) לחץ (באטמוספירות) אפשר לבקש מתלמידים להמליל את כל אחד מהגרפים. זו מיומנות חשובה מאוד. תלמידים נוהגים להתייחס רק למגמה כללת. לדוגמא בגרף הימני, ככל שהלחץ גדול יותר אחוז האמוניה עולה. זה לא מספק. יש ללמד את התלמידים להתיחס גם לשיפוע (אפילו במילים פשוטות): עד לחץ של 200 אטמ' בערך אחוז האמוניה המתקבלת עולה בצורה חדה ולאחר מכן, עד 100 אטמ' העליה מתונה יותר וכו'....

הייצוג החזותי ממיר מלל רב ברישום "קטן" ועל כן הוא חסכוני ונוח. המתבונן בו יכול לעשות סינתזה בין פרטים רבים ולהסיק מסקנות מהנתונים. במקצת הייצוגים החזותיים, כמו הטבלה או הדיאגרמה, אפשר לראות טכניקה של סיכום בסכמה לפי עקרונות שונים של ארגון. עשוי לצמצם גוף ידע גדול למבנה קומפקטי.