אור וצבע.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
סמלי מדינת ישראל מגישים: ליאור שאמס, רוזנברג אריק
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
יסודות הצילום- קומפוזיציה
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
מושגים:צבע.
סלע אולגה דור שבח מופת 2009.
מדוע מתרחשות תגובות כימיות ?
כיתה:י נושא:אסון הברום הוכן על ידי: מוחמד אבו פודה
תהליך עבודת המעצב.
מבנה הפרח מבנה הפרח תשס"ז.
בקרת מודל אורכי מפושט של F-14, בעזרת VSC גל מזרחי תם שפירא.
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
Mitug.com- אתר מיתוג של פטריק
עקיפה והתאבכות של אלקטרונים הוכחה ניסיונית להתנהגות הגלית של האלקטרון
תיבת הילוכים אוטומטית להנעה אחורית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
מדענים רוצים לראות בעיניים את מה שהם חוקרים. לא תמיד הם יכולים.
שאלון על הבז גל כיתה ד'1.
עקיפה והתאבכות של אלקטרונים הוכחה ניסיונית להתנהגות הגלית של האלקטרון
הטבלה המחזורית.
כימטק טכניון תשע"ה השתלמות מתוקשבת בהנחית ד"ר אורית הרשקוביץ
חומרים טהורים ותערובות
דוד שמש מגישה: ורוניקה קריסקו..
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
המספר הראשון בתרגיל הכפל הוא המספר שחוזר על עצמו בתרגיל החיבור
מודלים של האטום ומודל האטום של בוהר
תלמידים יקרים, נגמרה החופשה והגיע הזמן עורר את תאי המוח שלנו
חלבונים – מבנה ותפקיד והקשר ביניהם
Lean דני חייט MSM.
מאפייני החיים.
אורביטלים מולקולריים מיכל ברונשטיין-טוחן
אנרגיה אנרגיה ועוד אנרגיה
מערכת השרירים.
לאחר מספר שבועות, החליט מנחה הקבוצה לבקרו. היה זה לילה מאוד קר.
התורשה במהלך הדורות.
כאשר חתן פרס נובל בפיזיקה טועה בשאלה של כיתה ח'
גזירה ומעיכה בפינים שמואל.
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
סוכרים כאמצעי זיהוי והכרות ביולוגית
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
חומצות ובסיסים 1 חומצות ובסיסים חזקים נושאי השיעור
חניון עין-זיון הצבת לוח זיכרון לתיאור לחימת גדס"ר 134
עקיפה והתאבכות של אלקטרונים הוכחה ניסיונית להתנהגות הגלית של האלקטרון
הכרומוזומים הקידוד של הטבע
אנליטית זוית בין שני ישרים הוכחה ~> דוגמא ~> סיכום!! ^_^
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
שעור שני אטמוספרה.
ספקטרום אלקטרומגנטי ולומינסנציה
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
מעבדה הכנה לשאלות מתחום הביולוגיה הנכללות בבחינת הבגרות במעבדה
פתרונות בית חכם מבית Smart-On
מערכת הנשימה.
ניסוי חקר עם כדורי הידרוג'ל מלכה יאיון
המספרים … 5.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
חכמה לזה... שנופלים וקמים, נכשלים ומתחילים מחדש,
כימיה חישובית: יחסים וכמויות
טיעון כמרכיב מטה-קוגניטיבי בהוראת הפיזיקה
התחממות של כדור הארץ סרטון.
לחצו על העכבר בכל פעם עד לסיום המצגת הפוטנציאל הכימי
אילנה זהר, מדריכה מחוזית לכימיה ©
מקורות מתכלים ומתחדשים
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
אור וחשמל מיוחדים בתהליכים וביצורים חיים
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
תמליל מצגת:

אור וצבע

צבעי היסוד צבעי היסוד הם צבעים שלא ניתן לקבל אותם על-ידי ערבוב של צבעים אחרים, אך בעזרת ערבוב שלהם אפשר לקבל את כל קשת הגוונים האפשריים.

צבענים (פגמנטים) חומרים, הבולעים חלק מקרינת האור הפוגעת בהם ומחזירים חלק אחר ממנה. לכן יש להם צבע אופייני, והם מקנים צבע למי שמכיל אותם.

חיבור צבעים + + תופעה פיזיקלית, המתגלה בעת ערבוב של אורות צבעוניים: כל אלומת אור מוסיפה לתערובת הצבע הנראה את מרכיבי האור המצויים בה. + + + + + + +

חיסור צבעים - - תופעה פיזיקלית, המתגלה בעת ערבוב של אורות צבעוניים: כל אלומת אור מוסיפה לתערובת הצבע הנראה את מרכיבי האור המצויים בה. - - - - - - -

בליעת או והחזרת אור כאשר גוף בולע חלק מצבעי הקשת של האור ומחזיר את החלק הנותר, הצבע שאנו רואים הוא הצבע המתקבל מהתערובת של הצבעים החוזרים מהגוף הזה . ככל שגוף בולע פחות אור,הוא מחזיר חלק גדול יותר מהאור הפוגע בו, והוא ייראה בהיר יותר. לכן, גוף המחזיר את כל צבעי האור הפוגעים בו, ייראה לנו בצבע לבן. לעומת זאת, ככל שגוף בולע יותר אור, הוא מחזיר חלק קטן יותר מהאור הפוגע בו, והוא ייראה לנו כהה יותר.

נפיצת אור הפרדה של אור לאורכי הגל המרכיבים אותו, כאשר הוא עובר מתָוֶוך עשוי מחומר שקוף אל תָוֶוך שקוף אחר, שיש להם התנגדות שונה למעבר האור דרכם. בעת נפיצת אור כל אחד מצבעי האור משנה את מסלולו בזווית שונה ואופיינית. דוגמה: הפרדת אור לבן לצבעי הקשת באמצעות מנסרה משולשת של זכוכית

קרינה על סגולה (אולטרה סגולה) קרינה, שאורך הגל שלה קצר מהאור הסגול, בתחום שבין 400 ל- 10 ננומטרים. קרינה כזאת אינה משרה בנו תחושה של ראיית אור או צבע.

רשתית השכבה הפנימית של גלגל העין, שבה מצויים חיישני האור (תאים הקולטים את גירוי האור), ועוד תאים, המעורבים בהעברת התגובה מהחיישנים אל עצב הראייה.

מדוכים סוג של חיישני אור, המצויים ברשתית העין. אלה תאי עצב דמויי חרוט, הרגישים לצבעים ולאור חזק. בעין האדם כ- 100 מיליוני (!) מדוכים, משלושה סוגים שונים, וכל סוג מגיב בעוצמה שונה לתחומים שונים של קרינת האור.

קנים סוג של חיישני אור, המצויים ברשתית העין. אלה תאי עצב דמויי מקל (קָנֶה), הרגישים מאוד לאור, ומגיבים כשעוצמתו חלשה ביותר. בעין האדם כ- 7 מיליוני קנים. הם מאפשרים לנו להבחין בפרטים שונים בסביבתנו, בתנאים של תאורה חלשה. הקנים אינם רגישים לצבעים.

אטום לאור , שקוף לאור אטום לאור-שהאור אינו חודר דרכו, ולכן אי-אפשר לראות בעדו. שקוף לאור-חדיר לאור, שהאור עובר דרכו, ולכן אפשר לראות בעדו.

ציאן, מגנטה ציאן-צבע תכלת-ירקרק, המתקבל מערבוב של אור ירוק עם אור כחול. מגנטה-צבע אדום-סגול עז, המתקבל מערבוב של אור אדום עם אור כחול.