יסודות הצילום- קומפוזיציה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
עריכה: אמיל וייסברוט תיכון עירוני ע"ש דוד טוביהו ב"ש
קורס מבוא לפיזיקה נעה מבורך.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
תרגילי חיזוק קבוצת הריצה של צה"ל "רצים בשניים".
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
חקר ההבעה והרגש.
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
הקו באמנות.
מושגים- קומפוזיציה.
קומפוזיציה.
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
© Keren Kalif JPA קרן כליף.
תהליך עבודת המעצב.
האתר ללימוד מתמטיקה, שפות, גיאוגרפיה, ביולוגיה ומדעים.
מכניקה תורת התנועה O x y o y x r y x tanα = r² =x² +y²
ניווט רובוט מסוג ROOMBA במרחב ממופה
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
ייצוגים שונים של פונקציה
מבנה הפרח מבנה הפרח תשס"ז.
כוח על תיל נושא זרם בשדה מגנטי
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
סוגים של מזגנים.
מצגת אפקטיבית הנחיות שימוש במצגת זו מאת: עו"ד אופיר צומן
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
תיבת הילוכים אוטומטית להנעה אחורית
התורשה במהלך הדורות.
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
למידת חקר עבודת חקר – מהי
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
ניתוח עקיבות.
אורביטלים מולקולריים מיכל ברונשטיין-טוחן
Playing Physics Jeopardy
מה ניתן ללמוד ממתמטיקאים על הוראת גיאומטריה בבית-ספר יסודי
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
מקורות שדה מגנטי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
לנצח אזכור... תמונות מגרמניה ערב יום הזיכרון לשואה והגבורה 2005
סיבות להחזקת מלאי לשם מה צריך מלאי?
יישומון הר לעמק 2019 הוראות הפעלה.
מבוא לאמנות מודרנית דר' אורנה בן-מאיר המרכז האקדמי ויצו חיפה.
אנליטית זוית בין שני ישרים הוכחה ~> דוגמא ~> סיכום!! ^_^
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
הפקולטה למדעי המחשב אוטומטים ושפות פורמליות (236353)
מי רוצה להיות צלם מיליונר ?
המשפט המורכב זאב ייני ©.
מבחני איתור לנבחרת ישראל הצעירה (מדעים ומתמטיקה) לתלמידי כיתות ז'
המספרים … 5.
שרטוט ידני - חלק 1.
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת
סיפורים על מדע התחת של הסוס
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
"הציפור היומית" חלק ב' כפי שהופיעו ב"דפי המידע היומיים"
שיעור ג1: מערכת צירים תלת מימדית
מיומנויות תקשורת והקשבה
המושג ההלכתי – שעה זמנית
רישום מידות לפי ת"י 189 כל המידות הרשומות הינן בממ' ובגודלן האמיתי
תמליל מצגת:

יסודות הצילום- קומפוזיציה חגי נתיב- 0528-539333 hagainativ@gmail.com

קומפוזיציה מהי קומפוזיציה? חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות תרגילים בקומפוזיציה

מהי קומפוזיציה? קוֹ‏מְפוֹ‏זִיצְיָ‏ה (או מִחְבָּר) באמנות היא תוצר היחסים בין אובייקט לבין מסגרת היצירה האמנותית, וכן בין האובייקטים השונים בתוך היצירה.

מהי קומפוזיציה ומה מקומה בצילום? קומפוזיציה היא בניית התמונה. הצורה בה אנו בוחרים למקם את העצמים השונים על שטח הפריים. באמצעות כללי הקומפוזיציה, ננסה לייצר תמונה שהעין תאהב ותגרום לצופה להשאר לעוד רגע... מקור המילה מאנגלית: Composition, הטיות בעברית: קימפוז, קימפזתי, לקמפז, קימפזו, קומפז.

מהי קומפוזיציה ומה מקומה בצילום? נושא, נשוא ורקע -  אנחנו יכולים לחלק את האובייקטים שלנו בצילום לשלוש קבוצות. נושא – יהיה האלמנט החשוב ביותר בתמונה ויהיה ברור לצופה כי זהו הנושא. נשוא – יהיה אלמנט משלים או מתחרה לנושא הראשי. רקע – חשוב להפנים, הרקע לא פחות חשוב מהנושא בצילום. הרקע ישלים את הנושא במקרה הטוב ולא יגנוב תשומת לב במקרה הפחות טוב.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות חוק השלישים ומרחק הדובר - מיקום האובייקטים בתמונה על השלישים ייצור קומפוזיציה הרבה יותר מעניינת מאשר מיקומם במרכז הפריים. מרחק הדובר אומר שאני אמקם את האובייקט כך שיהיה לו מקום "להסתכל" אליו.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות חוק האלכסונים וקומפוזיציה מתכנסת העין מאוד אוהבת אלכסונים. בבניית התמונה ננסה ליצור אלכסונים מכל מיני סוגים. קומפוזיציה מתכנסת תמשוך את עיני הצופה לעומק התמונה ע"י שימוש באלכסונים.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות מיסגור- נותן מימד נוסף לתמונה ע"י הכנסת רקע קידמי או אחורי לנושא.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות קו מוליך- בעזרתו נקבע את תנועת עיני הצופה על התמונה.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות קומפוזיציה סטטית/דינאמית: קומפוזיציה סטטית הינה קומפוזיציה אשר בה האובייקטים אינם בתנועה או אינם משדרים דינמיות. צילום מבנה (סטאטי) יכול להיות דינאמי ע"י צילומו בזווית כזו שתוסיף לצילום דינאמיות. קומפוזיציה יכולה להיות דינאמית גם ע"י הטיית המצלמה הצידה ויצירת קו אופק אלכסוני או צילום תנועה בצורה מובלטת.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות קומפוזיציה פתוחה/סגורה- הכנסת כל האובייקט המצולם אל התמונה או חיתוך חלקים ממנו אל מחוץ לתמונה.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות קומפוזיציה סימטרית- כשמה כן היא, בעלת סימטריה משני צדדיו של ציר אופקי או אנכי (או שניהם) העובר במרכז התמונה.

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות זוויות צילום- זווית צילום לא שגרתית יכולה להשפיע רבות על האובייקט ועל הרקע ולתת לנו הבלטה של נושא התמונה או נקודת מבט ייחודית עליו זוויות הצילום נחלקות ל-3 עיקריות: מבט נמלה (מלמטה למעלה) גובה עיניים מבט ציפור (מלמעלה למטה)

חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות מה העין אוהבת? פוקוס- נושא התמונה חייב להיות בחדות מלאה צבע- נושא צבעוני ורקע חד-גוני/אחיד בהירות- נושא מואר ביחס לרקע חשוך/כהה

מטלה צילומית התחלקו לזוגות וצאו לצלם חמישה אובייקטים (דוממים) שונים לבחירתכם. כל אובייקט יצולם תוך יישום כמה שיותר חוקי קומפוזיציה באותו הפריים. זיכרו להשתמש בכל מה שלמדנו עד כה: צילום במצב ידני, מדידת אור מהאובייקט במצב SPOT ובניית פריים לפי חוקי הקומפוזיציה. בחרו שלושה אובייקטים דוממים וצלמו אותם בשלוש זוויות שונות. (שלוש קומפוזיציות לכל אובייקט)