חוק = דין, תקנה הנקבעת ע " י רשות עליונה והיא חובה על הכל. חוק קראי = חוק דתי, הכולל בתוכו משפט ומוסר : הוא ניתן על ידי ה '. מטרתו : להסדיר את היחסים.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
Advertisements

הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
עלילות הראשית – הקדמה
פרקים א-ב: סיפורי הבריאה
פרקי הכנה לבגרות בתנ"ך מכין רונן שפירא כל הזכויות שמורות
מדוע קורים ליוסף דברים כה רעים?
המכון לאמיתות התורה מציג: סוד י-ה-ו-ה.
ניהול מערכות משרדיות.
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
עריכה: אמיל וייסברוט תיכון עירוני ע"ש דוד טוביהו ב"ש
הרצאה בסמינר לוח העברי וזמני היום בהלכה
הלכות לחודש תשרי א. יו"ט ראשון של ראש השנה א. חשוב לזכור: יש להדליק נר נשמה, כדי שאפשר יהיה להדליק ממנו את הנרות בלילה השני. ב. הנשים מדליקות את נרות החג.
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
מושגים- קומפוזיציה.
אילאיל קומיי-דרור דיני עונשין- תרגול 11 אילאיל קומיי-דרור
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
ומאמצת אל ליבה בחום ובאהבה
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
עבודה בספרות – "יומנו של חנון"
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
זכויות שמורות ללירון מוסקוביץ'®
השתלמות מורים, משנה, גדי גזבר, תשע"ג
חידון מצוות התלויות בארץ
יוסף קלרווין ורם כרמי, משכן הכנסת, קרית הממשלה ירושלים, 1966
משפט שלמה.
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
The Joseph Story in Hebrew
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
אימפריאליסט אירופי באפריקה, 1910
האם מבינים את המתרחש בתהליך ?
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
כ"ד הספרים כל הזכויות שמורות- טל אסנהיים
אלף לילה ולילה!.
ציפה ודחי.
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
יצחק רבין מדינאי ואיש צבא, רמטכ"ל צה"ל במלחמת ששת הימים,
אנו יכולים לראות את מה שאנו רואים... או את מה שאנו רוצים לראות !
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
© Shaalvim For Women and Rabbi Menachem Leibtag.
ניתוח עקיבות.
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
אחרית דבר .. אלופות, שיהיה המונמונמון בהצלחה!! ט"ו בשבט שמח! שושי 
פרויקט מחיר למשתכן – ראש העין
גיאוגרפיה- אילת כ"ץ רכזת מקצוע היל"ה/עתיד
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
"דין נצרים כדין נגבה ותל אביב, פינוי נצרים רק יעודד את הטרור ויגביר את הלחץ עלינו" (אריאל שרון, ראש הממשלה בדברים שנשא בכינוס השנתי של איפא"ק, מעריב,
בינגו על מצוות ה"הקהל".
המשפט המורכב זאב ייני ©.
המספרים … 5.
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
חכמה לזה... שנופלים וקמים, נכשלים ומתחילים מחדש,
By : William Somerset Maugham
סיפור על ארבעה נרות.
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
מופעי הירח הכינה: ליאת סופר.
ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת
מודל ניהול פרסום.
כל עמי העולם יתברכו באמצעות ישוע המשיח שבא מעם ישראל!
מיומנויות תקשורת והקשבה
מועדון כפרי עומר אסיפה כללית
שוק העבודה בישראל פרופ' ערן ישיב
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
המושג ההלכתי – שעה זמנית
תמליל מצגת:

חוק = דין, תקנה הנקבעת ע " י רשות עליונה והיא חובה על הכל. חוק קראי = חוק דתי, הכולל בתוכו משפט ומוסר : הוא ניתן על ידי ה '. מטרתו : להסדיר את היחסים שבין אדם לחברו ( חוקים אזרחיים ), וּלְמַסֵד את היחסים שבין אדם למקום (= לאלוהים ), בחוק המקראי אין הפרדה בין המשפט האזרחי לבין תחומי המוסר והדת. יסוד מארגן : מאפליה לאפלה

דברים פרק כא ' פסוקים טו - יז " טו כִּי - תִהְיֶיןָ לְאִישׁ שְׁתֵּי נָשִׁים, הָאַחַת אֲהוּבָה וְהָאַחַת שְׂנוּאָה, וְיָלְדוּ - לוֹ בָנִים, הָאֲהוּבָה וְהַשְּׂנוּאָה ; וְהָיָה הַבֵּן הַבְּכֹר, לַשְּׂנִיאָה. טז וְהָיָה, בְּיוֹם הַנְחִילוֹ אֶת - בָּנָיו, אֵת אֲשֶׁר - יִהְיֶה, לוֹ -- לֹא יוּכַל, לְבַכֵּר אֶת - בֶּן - הָאֲהוּבָה, עַל - פְּנֵי בֶן - הַשְּׂנוּאָה, הַבְּכֹר. יז כִּי אֶת - הַבְּכֹר בֶּן - הַשְּׂנוּאָה יַכִּיר, לָתֶת לוֹ פִּי שְׁנַיִם, בְּכֹל אֲשֶׁר - יִמָּצֵא, לוֹ : כִּי - הוּא רֵאשִׁית אֹנוֹ, לוֹ מִשְׁפַּט הַבְּכֹרָה. { ס }" מדוע ספר דברים מצא לנכון להביא חוק זה ? יסוד מארגן : מאפליה לאפלה

" וַיֶּֽאֱהַ ֥ ב יִצְחָ ֛ ק אֶת - עֵשָׂ ֖ ו כִּי - צַ ֣ יִד בְּפִ ֑ יו וְרִבְקָ ֖ ה אֹהֶ ֥ בֶת אֶת - יַֽעֲקֹֽב " ( בראשית פרק כ " ו, פסוק כ " ח ) מדוע רבקה אוהבת את יעקב על פני עשיו ? תשובה : רבקה יודעת כבר מראש שבחירת אלוהים היא ביעקב : " כב וַיִּתְרֹצְצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתֹּאמֶר אִם - כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת - ה ' כג וַיֹּאמֶר יְהוָה לָהּ שְׁנֵי גֹיִים בְּבִטְנֵךְ וּשְׁנֵי לְאֻמִּים מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר ". ( פרק כ " ה )

רבקה עומדת ומצותתת לשיחתם של יצחק ועשו ומחליטה לפעול בעורמה כדי שיצחק יברך את בנה הצעיר יעקב. רבקה מצווה על בנה יעקב להביא לה מהמקנה שני גדיי עיזים משובחים על מנת שתוכל להכין ליצחק מטעמים. רבקה חושבת על תכנית פעולה כדי שהתכנית של יצחק לא תתבצע. יעקב מתבקש לקחת מן הצאן שני גדיי עיזים טובים כדי שרבקה תבשל מטעמים ליצחק ולהתחפש לעשו. המטרה היא הבאת המטעמים ליצחק ע '' י יעקב, כדי שהוא ולא עשו אחיו יזכה בברכתו. בעיה נוספת אותן פותרת רבקה היא בעיית השעירות של עשו, ולכן היא מלבישה את יעקב בבגדיו של עשו, כאשר, על ידיו ועל צווארו מולבשים עורות הגדיים השעירים למקרה שיצחק ירצה למשש אותו. פס' 17-6: רבקה מתכננת את העברת הברכה המיועדת לעשו, לבנה הצעיר יעקב: "וְרִבְקָה שֹׁמַעַת--בְּדַבֵּר יִצְחָק, אֶל-עֵשָׂו בְּנוֹ; וַיֵּלֶךְ עֵשָׂו הַשָּׂדֶה, לָצוּד צַיִד לְהָבִיא. וְרִבְקָה, אָמְרָה, אֶל-יַעֲקֹב בְּנָהּ, לֵאמֹר: הִנֵּה שָׁמַעְתִּי אֶת-אָבִיךָ, מְדַבֵּר אֶל-עֵשָׂו אָחִיךָ לֵאמֹר... וְעַתָּה בְנִי, שְׁמַע בְּקֹלִי--לַאֲשֶׁר אֲנִי, מְצַוָּה אֹתָךְ. לֶךְ-נָא, אֶל-הַצֹּאן, וְקַח-לִי מִשָּׁם שְׁנֵי גְּדָיֵי עִזִּים, טֹבִים... בַּעֲבֻר אֲשֶׁר יְבָרֶכְךָ, לִפְנֵי מוֹתוֹ... וַתִּקַּח רִבְקָה אֶת-בִּגְדֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל, הַחֲמֻדֹת, אֲשֶׁר אִתָּהּ, בַּבָּיִת...וַתִּתֵּן אֶת-הַמַּטְעַמִּים וְאֶת-הַלֶּחֶם, אֲשֶׁר עָשָׂתָה, בְּיַד, יַעֲקֹב בְּנָהּ".

מדוע רבקה מעוניינת כי בנה הצעיר יעקב יזכה בבכורה באמצעות הברכה ?  הביעו דעתכם, מדוע רבקה לא ניסתה להפעיל אמצעי שכנוע על יצחק כדי שייתן את ברכתו ליעקב ?  מדוע לא שתפה רבקה את יצחק בנבואה שנאמרה לה ע '' י הקב '' ה ובמקום זאת בחרה לנקוט בדרכי ערמה ?

איזה קושי מעלה יעקב ? יעקב אומר: "הן עשו אחי איש שעיר ואנוכי איש חלק אולי ימושני אבי..." (בראשית כ''ז, 11). ובהמשך הוא אומר: "והייתי בעיניו כמתעתע והבאתי עלי קללה..." (בראשית כ''ז, י''ב). " וַתֹּאמֶר לוֹ אִמּוֹ עָלַי קִלְלָתְךָ " ( בראשית כ '' ז, י '' ג ).

התבוננו בציור, מה אתם רואים ? יצחק מברך את יעקב גוסטב דורה, צייר צרפתי,

התבוננו גם בציור הזה, מה דומה ומה שונה בין שני הציורים ? יצחק מברך את יעקב גריט ווילמץ הורסט, צייר הולנדי, המאה ה-17

עשו לא כועס על אביו אך שונא את יעקב על מה שעשה ומתכוון להרוג אותו לאחר שאביהם ימות. רבקה יכולה הייתה לחסוך את כל אי ההבנה אם הייתה מספרת ליצחק אודות הנבואה שהייתה לה בהיריון.

האפליה שרבקה עשתה בין האחים גרמה לכעס, לרצון לנקום ולפירוד של שנים בניהם. jZagY4https:// jZagY4 עשיו שיר אריק איינשטיין

אפליית יעקב את יוסף

(א) וַיֵּשֶׁב יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מְגוּרֵי אָבִיו בְּאֶרֶץ כְּנָעַן. (ב) אֵלֶּה תֹּלְדוֹת יַעֲקֹב יוֹסֵף בֶּן שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה הָיָה רֹעֶה אֶת אֶחָיו בַּצֹּאן וְהוּא נַעַר אֶת בְּנֵי בִלְהָה וְאֶת בְּנֵי זִלְפָּה נְשֵׁי אָבִיו וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת דִּבָּתָם רָעָה אֶל אֲבִיהֶם. (ג) וְ יִשְׂרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף מִכָּל בָּנָיו כִּי בֶן זְקֻנִים הוּא לוֹ וְעָשָׂה לוֹ כְּתֹנֶת פַּסִּים. (ד) וַיִּרְאוּ אֶחָיו כִּי אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל אֶחָיו וַיִּשְׂנְאוּ אֹתוֹ וְלֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם.

" ואמר רבא בר מחסיא אמר רב חמא בר גוריא אמר רב, לעולם אל ישנה ( יפלה ) אדם בנו בין הבנים, שבשביל משקל שני סלעים מילת ( צמר ) שנתן יעקב ליוסף יותר משאר בניו, ( הכוונה לכתונת הפסים ) נתקנאו בו אחיו ונתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים ". מסכת שבת י ע " ב נשים לב לכך שחז " ל לא מבקרים את יעקב על העדפתו, אלא רק על כך שנתן לה פומביות. מדרש אגדה " וְיִשְׂרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף, וְעָשָׂה לוֹ כְּתֹנֶת פַּסִּים " ( בראשית ל " ז,3).( בראשית ל " ז,3) רֵישׁ לָקִישׁ בְּשֵׁם רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה אָמַר : צָרִיךְ אָדָם שֶׁלֹא לְשַׁנּוֹת להפלות, לתת יחס שונה לטובה לאחד הילדים בֵּן מִבָּנָיו, שֶׁעַל יְדֵי כְּתֹנֶת פַּסִּים שֶׁעָשָׂה אָבִינוּ יַעֲקֹב לְיוֹסֵף, " וַיִּשְׂנְאוּ אֹתוֹ " וגו '. [ ונתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים.] [ מה פירוש " כתונת פסים "? מהם ה " פסים "?] " פַּסִּים " – שֶׁהָיְתָה מַגַּעַת עַד פַּס יָדוֹ [ או רגלו ]. דָּבָר אַחֵר :... " פַּסִּים " – שֶׁהֵפִיסוּ עָלֶיהָ אֵיזֶה מֵהֶם יוֹלִיכָהּ לְאָבִיו, וְעָלַת [ ה ] לִיהוּדָה. " פַּסִּים " – [ נוטריקון ], עַל שֵׁם צָרוֹת שֶׁהִגִּיעוּהוּ : פֵּ " א : פּוֹטִיפַר, סמ " ך : סוֹחֲרִים, יו " ד : יִשְׁמְעֵאלִים, מ " ם : מִדְיָנִים.

יוסף עמיר בניון עמיר בניון מילים ולחן : עמיר בניון ויחלום יוסף חלום, אז קינאו בו אחיו ויאמר אליהם שמעו נא החלום והנה אנחנו מאלמים אלומים בשדה ונזקפה אלומתי וגם ניצבה והנה אלומותיכם אז תשתחווינה לאלומתי כי אין זקופה ממנה ויאמרו אחיו הלמלוך תרצה נא, ויוסיפו עוד שנוא אותו ויחלום והנה שמש ירח כוכבים כולם אליו משתחווים, מלך העולם אבל שנוא על אחיו כולם ויראו אותו אחיו עוד טרם שיקרב ויתנכלו להמיתו, בואו נמית אותו נקבור את חלומו איתו עמיר בניון ויאמר ראובן לא נכנו נפש זרקו אותו לבור עם עקרבים ורפש רק דם אל תשפכו ויד אל תשלחו בו מצערו של אבא אנה אברח אז למכור אותו בלב גמרו כולם את כתונת הפסים הם טבלו בדם אבא זאת מצאנו, השל בנך היא זו טרוף טורף יוסף אלומותיכם אז תשתחווינה לאלומתי, כי אין זקופה ממנה ויאמרו אחיו הלמלוך תרצה נא ולא יוסיפו עוד _tUWQcAhttps:// _tUWQcA יוסף / אמיר בן עשיון