הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
מובילת חדשנות מחוז מרכז
יש לענות על שאלה 1 מתוך שלוש
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
היסטוריה לבגרות הציונות.
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
עדי ברנדר מחלקת המחקר, בנק ישראל כנס מחקרי פלורסהיימר
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
ייחוד העיסוק בעבודה סוציאלית
26/12/17.
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
כנס מוזיאונים אזוריים נורבגיה אוגוסט 2011
אימפריאליסט אירופי באפריקה, 1910
מלחמת העולם השנייה: שלב א
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
ד"ר אורית גלילי קמפיינים פוליטיים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
לשכת סוכני הביטוח – הקמת אתר אינטרנט מקצועי לכל סוכן ביטוח בלשכה
היחידה למעורבות חברתית
הביקורת על החברה הרב-תרבותית והגורמים להיווצרותה
פוטנציאל חשמלי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
דתיים וחילונים בישראל מיהו יהודי? מיהו דתי? מיהו חילוני?
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
יצחק רבין מדינאי ואיש צבא, רמטכ"ל צה"ל במלחמת ששת הימים,
למידת חקר עבודת חקר – מהי
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Lean דני חייט MSM.
החללית הישראלית הראשונה על הירח
המוקד לביטחון תזונתי.
איך זה קרה? מתיישב הגיע לנמל ואז התחיל תהליך ההסתגלות. המבוססים שבין המתיישבים קנו אדמה והתחילו לעבוד אותה. אחרים החלו לעבוד כפועלים שכירים ואז חסכו.
מקורות שדה מגנטי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
לנצח אזכור... תמונות מגרמניה ערב יום הזיכרון לשואה והגבורה 2005
שלטון במדינת ישראל.
סמכויות לפי חוק השיפוט.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
עקרונות דמוקרטים.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
הוועדה המייעצת לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
Proquest Central
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
טיעון כמרכיב מטה-קוגניטיבי בהוראת הפיזיקה
בטיחות אש - תמונת מצב 24 יוני 2018.
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
מיומנויות תקשורת והקשבה
תרומת וחשיבות הכימיה לתחומי ההייטק בארץ: זבל, סוכר, והדפסה תלת מימדית
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
תמליל מצגת:

הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות 1877-1889 עמודים בספר: 98-103

רקע - משלמי המחיר האיכרים שהעיקו עליהם תשלומי מס הקרקע והתשלום על חינוך ילדיהם. הגיוס לצבא פגע בכוח האדם שעמד לרשותם. העברת מסילות הברזל וקווי הטלגרף פגעו בכמות השטחים שעמדה לרשותם ותחושתם היתה שהם משלמים עבור רווחתם של תושבי הערים. הם חשו בירידת ערכם החברתי עם ביטול מעמד האטה (הטמאים) ועם התעשרותם של אנשי העסקים. תגובת הממשלה היתה הורדת המס הנדרש ב-1/2%. כשסתום ביטחון חברתי מוגבל שימשה ההגירה להוואי. הסמוראים שתסכולם היה מסוכן יותר עקב העובדה שהמודעות הפוליטית שלהם היתה גבוהה באורח ניכר מזאת של האיכרים והם ידעו להשתמש בנשק. ההתמרמרות התקיימה בעיקר במחוזות הדרומיים של יפן. במקביל – המשבר עם קוריאה שסירבה לקשור קשרים עם יפן. היפנים ראו בכך השפלה.

התביעה לכיבוש קוריאה היתרונות: תגובה על העלבון. מתן תעסוקה לסמוראים. העלאת קרנה של יפן בעולם. השתלטות על חומרי הגלם שנמצאים בקוריאה. מניעת השתלטות של רוסיה על קוריאה. סין עסוקה בסוגיות אחרות והמערב אינו מגלה ענין בקוריאה. אלו בעיות עלולות לצוץ עקב מהלך זה? מהם הסיכונים שכרוכים במהלך כזה?

משבר פוליטי ראשון ביפן ומתיחות בינ"ל במשבר הזה באופן זמני מנצח המחנה הפרגמטי את המחנה המיליטנטי/נועז/הרפתקני. מנהיגי הקו הניצי-תקיף פרשו ממועצת המלחמה והפכו למנהיגי מחאת הסמוראים. מרידה ראשונה של סמוראים - 1874. המשבר חושף קושי של מנהיגים מתונים ביפן בפרט ובעולם ובהיסטוריה בכלל. מהו הקושי שעומד בפני מנהיגים מתונים בעידן הלאומי? כיבוש טיוואן העלה לראשונה את יפן על מסלול של התנגשות עם סין. האם הכניעה לרוחות הלאומניות העלה את יפן על מסלול של התנגשות עם המערב? יפן מבצעת בקוריאה את המהלך שארה"ב ביצעה ביחס אליה (1876) וכפתה עליה הסכמים מתוך עמדה של חוסר שוויון. הענקת העצמאות לקוראיה היתה השפלה נוספת שהיפנים הטעימו את סין. המתח הפנימי לא פג והעדות לכך היא מרידת סאצ'ומה – 1877. סוגיה לדיון: מלחמות אזרחים כחלק מתהליך של אומות בקביעת דרכן.

הדרישה לדמוקרטיה הסמוראים הבינו שהדרך להשפעה תצטרך לעבור דרך דמוקרטיזציה של המערכת הפוליטית ביפן. הדרישה הזאת באה דווקא מקרב החוגים השמרנים בחברה. מהם היתרונות ומהם החסרונות של דמוקרטיזציה פוליטית ביפן בשלב הזה של התהליכים שמתקיימים בה?

ניתוח של המנשר לקיסר (1874) כיצד מנתחים מקור היסטורי? אבחנו מהו סוג המקור: האם זהו מקור ראשוני או מקור משני? מי כתב אותו? מתי הוא נכתב? מדוע הוא נכתב? היכן הוא נכתב? מהו תוכנו של המקור: מהו הרעיון המרכזי/הנושא המרכזי/הטענה המרכזית במקור? מהם נימוקיו של כותב המקור לביסוסה של טענה המרכזית? 6) האם המקור הוא חלק מפולמוס כלשהו? 7) מה עוד ניתן ללמוד מהמקור?

ניתוח של התזכיר לקיסר – 1874: כיצד לנתח טקסט: אבחנו מהו סוג המקור: האם זהו מקור ראשוני או מקור משני? מי כתב אותו? מתי הוא נכתב? מדוע הוא נכתב? היכן הוא נכתב? מהו תוכנו של המקור: מהו הרעיון המרכזי/הנושא המרכזי/הטענה המרכזית במקור? מהם נימוקיו של כותב המקור לביסוסה של טענה המרכזית? האם המקור הוא חלק מפולמוס כלשהו? מהי מידת ההשפעה של המקור? מה עוד ניתן ללמוד מהמקור?

החלטת הממשלה – מהלך זהיר רב שלבי צעד ראשון (1878) – דמוקרטיזציה במישור המקומי. החידוש והחשיבות: לראשונה נערכו בחירות ביפן והמערכת המקומית שימשה כבתי ספר לדור הבא של הפוליטיקאים ביפן. צעד שני (1879) – החוזר של הקיסר לחברי מועצת המדינה. השאלה המרכזית בחוזר: מהו הצורך, האפשרות והאופן בכינון חוקה ופרלמנט ביפן. צעד שלישי (1871) – הבטחת הקיסר שב-1890 יעניק לעם חוקה פרלמנט. לראשונה הקיסר העניק לגיטימציה לרעיונות החוקה והפרלמנט.

הקמת המפלגות הפילוג במחנה הדמוקרטי: א. 'מפלגת החירות' הרדיקלית (יותר) שהתבססה על המערכת הפוליטית הצרפתית. מפלגה זו התבססה על סמוראים לשעבר ועל איכרים. ב. 'מפלגת הרפורמה החוקתית' שתומכיה היו אנשי עסקים. ניתוח המקור בעמוד 101. כיצד ניתן לאפיין את שתי המפלגות על פי הטקסט. בממשלה, על אף נכונות מסויימת לשיתוף נציגי העם בשלטון התקיימה התנגדות לדמוקרטיה. מדוע? התסיסה בעקבות פעילותה של מפלגת החירות וחתימת הקיסר על החוק לביטחון הציבור (1877). האלימות הפוליטית ביפן נמשכה.