הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
מובילת חדשנות מחוז מרכז
חיים ויצמן שם פרטי: חיים שם משפחה: ויצמן
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
ועדה מלווה.
התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מטלת ביצוע נייר עמדה.
הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
משפט שלמה.
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
ייצוגים שונים של פונקציה
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
מצגת אפקטיבית הנחיות שימוש במצגת זו מאת: עו"ד אופיר צומן
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
התורשה במהלך הדורות.
קורס מתוקשב להקניית אוריינות כימית - תשע"ב
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
סולמות אכנבך מערכת סולמות אכנבך להערכה מבוססת אמפירית   Achenbach System of Empirically Based Assessment  (ASEBA)
למידת חקר עבודת חקר – מהי
"פולימרים סינתטיים חומרים כבקשתך" חלק V
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
במסגרת הקורס: יישום לשדה חינוכי
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
Engaging the disengaged - PBL
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פסיכולוגיה חברתית.
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
העליות לארץ ישראל.
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
דואליות האור תודה לפרנסיס דרקסלר: שקפים 2 ו 3 נלקחו (ברשות..) מתוך המצגת שלו: "מבוא לפיסיקה קוונטית – הרצאה בהשתלמות מורים ירושלים" קובץ זה נועד אך ורק.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
מעבדה הכנה לבחינת הבגרות במעבדה נושאי השיעור גורמים קבועים בקרות חזרות
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
תעסוקה לחופשה מתכונים קלי הכנה וטעימים מאד מתוך הספר:
טיעון כמרכיב מטה-קוגניטיבי בהוראת הפיזיקה
מצלמות תרמיות אינפרא אדומות לראייה בחושך
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
לחצו על העכבר בכל פעם עד לסיום המצגת הפוטנציאל הכימי
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
ששת שלבי ההסדר הפנסיוני למבוטח אתר אובייקטיבי למודעות פנסיונית
הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
מיומנויות תקשורת והקשבה
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
תכנית הלימודים לסטודנטים שנה ג' לשנת תש"פ
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
בניית טיעונים במסגרת הוראת הנושא מבנה וקישור
תמליל מצגת:

הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית כנס מחוז מרכז - טיפוח אוריינות מדעית טכנולוגית מבחני פיזה 2006 26.12.04 הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית ראש תחום: ד"ר דפנה רביב מדריכות: אסתי אורי, דבי סומך המצגת מבוססת על המסמך של ד"ר אמנון גלסנר

מהי טענה? (CLAIM) אמירה שניתן להתווכח על הצדקתה, נכונותה, אמיתותה או תקופתה. עשויה להיות קביעה, עמדה, דעה, החלטה, השערה, הנחה, מסקנה, ציווי, תיאוריה או פתרון מסוים לבעיה. יכולה להיות סמויה או גלויה

מהו נימוק Explanation)?) אמירה המובאת לתמוך בטענה ולבססה. "ראיה"- Evidence – עונה על השאלה "איך אני יודע שהטענה אמיתית?" "הסבר"- Explanation עונה על השאלה "מהם הגורמים, ההצדקות או הסיבות לטענה? "

מהו טיעון? (Argumentation) פעילות מילולית וחברתית של חשיבה המכוונת להגביר (או להמעיט) את המקובלות של עמדה/סוגיה שנויה במחלוקת על ידי הצעות המכוונות להצדיק (או להפריך) את העמדה. טענה נימוק טיעון + = פעילות הטיעון כמרכיב מרכזי בטיפוח אזרחים אורייניים בכלל ובטיפוח תלמידים בעלי אוריינות מדעית בפרט

הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית טכנולוגית פשוט, רחב או מורכב יכול להיות מבוסס על תומך ב נימוק טענה יכול להיות מסוג עשויה להיות עמדה; דעה; השערה; הנחה; מסקנה; תיאוריה ... הסבר ראיה סמויה או גלויה מבוסס על המסמך של ד"ר אמנון גלסנר אוניברסיטת בן גוריון

חשיבה באמצעות "תבנית טיעון" הטענה: מורכבת מ ניתנת ל נימוקים הערכת הנימוקים תמיכה לנימוק הסתייגות מהנימוק מבוסס על כלי שפותח על ידי ד"ר שרמן רוזנפלד- מכון ויצמן

קריטריונים להערכת הטיעונים רלוונטיות- האם ועד כמה הנימוק תומך בטענה? מהימנות- האם ועד כמה ניתן לסמוך על האמיתות שבנימוק? בהירות- האם ועד כמה כל נימוק בהיר וברור? חד משמעיות- האם ועד כמה נימוק הוא חד משמעי או שניתן לפרשו בדרכים שונות? מקובלות- האם ועד כמה הנימוק המוצג מקובל בתחום הדעת שבו מוצג הטיעון?