(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
המאבק לחינוך טוב בישראל
יסודות הצילום- קומפוזיציה
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
מיצוי מצוינות והצטיינות
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
נושא השקופית מס' השקופית
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
ניווט רובוט מסוג ROOMBA במרחב ממופה
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
ייצוגים שונים של פונקציה
ספר חדש בעשייה – נכתב על-ידי מכורים עבור מכורים
יצירת מקרו הפעלת מקרו יצירת לחצן / פקד דוגמה מסכמת
טיפים מנצחים: לחפש ולמצוא במהירות ובדיוק
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
התורשה במהלך הדורות.
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
מבוא למדעי המחשב הרצאה מספר 12: רקורסיה
דתיים וחילונים בישראל מיהו יהודי? מיהו דתי? מיהו חילוני?
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה
למידת חקר עבודת חקר – מהי
Entity Relationship Diagram – ERD
הכנה לראיון עבודה.
לאחר מספר שבועות, החליט מנחה הקבוצה לבקרו. היה זה לילה מאוד קר.
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
המוקד לביטחון תזונתי.
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
Harel Mazor Open Source GIS Meetup / 11-jun-2018 / Tel-Aviv
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
סטטסיטיקה והסתברות לשאלון 002.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
שימוש בעצם ממחלקה אחרת כמאפיין במחלקה הנוכחית
המשפט המורכב זאב ייני ©.
סיעות במערכת החינוך.
רובוטים בחלל משימה שאל את המומחה מקורות תהליך חקירה.
בחינת מאפייני הלומד המקוון בקורס אקדמי ללימוד אנגלית
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר
מצביעים Pointers – המשך...
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
ברוכים הבאים למת"ם מבוא לתכנות מערכות הוכן ע"י שרי דואק
ניהול שינויים במחסן נתונים יש עומק היסטורי הארגון משתנה במשך הזמן
מודל ניהול פרסום.
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
המושג ההלכתי – שעה זמנית
חיילים משוחררים קישורים חשוב לדעת!.
תמליל מצגת:

(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר) כיצד להכין את הדף למבחן (או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר) תודה לצבי להב על תרומתו לכתיבה

הכנת הדף צריכה להיות תוצר של למידה נכונה הסבר כללי הכנת הדף צריכה להיות תוצר של למידה נכונה וממושכת במהלך הסמסטר. זהו השלב האחרון בתהליך הלמידה. במידה ולמדת היטב במהלך הסמסטר ולפי השלבים המוצעים כאן, הכנת הדף תתבצע כשבוע עד שבועיים לפני הבחינה.

ולפיכך: נסו כבר בשלב זה לעבוד לפי הכללים המוצעים כאן ! ולפיכך: נסו כבר בשלב זה לעבוד לפי הכללים המוצעים כאן ! סגרנו ?‏‏

שלב ראשון: סיכום יעיל של הספר (1) לסיכום יעיל יש מספר עקרונות טכניים: הכינו מחברת בחינה שבה תרשמו את סיכומיכם. שמרו על כותרות ברורות מתוך חומר הלימוד. שימרו על צבעים עקביים (כותרות, מושגים, חוקרים, תיאוריות והערות אישיות). הקפידו על שוליים להערות בקריאה שניה רשמו בקצרה בעזרת מילות קיצור (למשל; א’= אינטליגנציה) הדגישו מושגים מרכזיים בסמנים צבעונים היעזרו בתוכן העניינים בכדי לדעת לשייך נושא לנושאים המרכזיים

סיכום יעיל - עקרונות (2) עקרונות חשובים להבחנה בעיקר היכנסו לראש של הבוחן: שאלו את עצמכם ורישמו- מה ניתן לשאול על הנושא אל תרשמו דברים שהם מובנים מאליהם (למשל; להורים יש השפעה על הילד!) היעזרו בסיכום הפרק, בהרצאות ובממנים בכדי לאתר נושאים מרכזיים. היעזרו גם בכמות העמודים בכדי להחליט האם הנושא מרכזי.

סיכום יעיל – עקרונות (3) עקרונות נוספים חשובים חפשו מילים המורות על סיכום, או מסקנה כדי לאתר את העיקר (פעמים רבות בסוף נושא או פסקה) זכרו כי הסיכום צריך לשקף הן את מבנה הפרק (להיכן שייך כל נושא) והן את תוכנו ולכן דאגו לבחון האם אתם יודעים לאן שייך כל נושא והאם הבנתם אותו. נסו לרשום במילים שלכם את הרעיונות המרכזיים. אולם את המושגים העתיקו בצורה יותר מדויקת.

עיצה חשובה לגבי סיכומים: פעמים רבות הסיכום ארוך מידי ואז נדרש שלב שני של סיכום של הסיכום אל תיבהלו מכך, זהו המפתח ללמידה נכונה!

דוגמא לסיכום פרק 1: מושג ההתפתחות - במה ההת’ כרוכה:מדובר בשינויים לאורך הגילאים: ישנם מספר תהליכים שגורמים להתפתחות: שינוי איכותי: טרנספורמציה או הופעה מחדש ולא שיפור יכולת קיימת. ארגון הת’ מחדש: דרך חדשה שבה ההת’ מצטרפות. ולכן הגדרת ההתפתחות היא: ארגון מחדש + שינוי איכותי באופן סדיר, מצטבר ועם כוון. התפתחות נורמטיבית ואישית: הנו’ מאפיינת את כל הילדים (סדר ההת) האישית נובעת מ- 1. סטיות אישיות בהת’ 2. מסלולי הת’ שונים (שוני) שימו לב לאופן הסיכום: 1. מילות קיצור. 2. לא נרשמו דברים מובנים (התפתחות אישית הינה אישית) 3. שמירה על כותרות ברורות. 4. הסיכום הוא במילים אישיות (פרט למושגים)

הכנת הדף בשלב הבא- לאחר הסיכומים מטרות כללית: הכנסת עיקרי הדברים בקצרה (סיכום של הסיכום) השמטת נושאים לא חשובים שמירה על כותרות שיאפשרו זיהוי ברור איך עושים זאת ? בעמוד הבא

השלב האחרון בהכנת הדף: בשלב זה העבודה הינה עם הסיכומים שהכנתם בסמסטר: הדף צריך להיות מחולק לנושאים עם כותרות ברורות לגבי נושאים שנראים פחות חשובים כדאי להכניס את המושגים בעיקר. לגבי נושאים מרכזיים יותר - הכניסו גם מושגים וגם את עיקרי התיאוריות והמחקרים, סייגים והסברים חלופיים. השתמשו במילות קוד ובסימנים שתחליטו עליהם מראש למשל: במקום לכתוב ‘התקשרות בטוחה קשורה בביטחון עצמי’, ניתן לרשום: ה.ב. <=> ב.ע.

מיקוד ספציפי על חומר הקורס ניתן לחלק את חומר הלימוד בספר ל- 4 נושאים עיקריים: נושאים ממוקדים שכתוב עליהם בפרק מסוים (למשל; קביעות אובייקט, שפה) נושאים שמופיעים בכל תקופת גיל ולכן בכל פרק (למשל; יכולת זיכרון, התקשרות, מושג העצמי) מאפיינים בולטים של כל קבוצת גיל בתחום הקוגניטיבי ובתחום החברתי רגשי. תיאוריות עיקריות: למשל; אריקסון, בולבי, פיאז'ה, עיבוד מידע אז מה עושים עם זה ? ראו בעמוד הבא !

לכל סוג נושא נדרשת התייחסות שונה 1: נושאים ספציפים: אותם ניתן לאתר ע"י כותרות בתוכן העניינים ודרך דגשים של המנחים. סכמו בקצרה את הנושא שלבו מושגים חשובים ושימרו על כותרות ברורות. 2. נושאים המופיעים לאורך הגילאים: מומלץ לסכם את השינויים שהנושא הזה עובר עם הגיל כך שייווצר רצף התפתחותי (ניתן לעשות זאת גם כתרגיל ולא בהכרח בדף) 3. סקירת התחום קוג' רגשי וחברתי: כדאי לשקול (לפחות כתרגיל) לסקור רצף התפתחותי (יכולות עיקריות) על פני תקופות הגיל. 4. תיאוריות עיקריות: נסו לרכז את המידע מהפרקים השונים לגבי כל תיאוריה (שוב – לפחות כתרגיל).

לא לשכוח את הסרטים ! הסרטים הינם חלק מחומר הלימוד בקורס ויש לצפות בהם . בדף הכניסו הערות ומושגים מרכזיים מכל סרט שלבו את ההערות יחד עם הנושאים המתאימים מהספר.

היכרות עם הדף כשלב אחרון מאחר והדף הוא ידידכם הטוב ביותר במבחן (חוץ מהאינטליגנציה אולי) – כדאי להכירו ! עבדו עימו בימים האחרונים, נסו לפתור שאלות, לענות על ממנ"ים ולראות שיש בו הכול

כנראה שאתם מוכנים כבר למבחן ואם עשיתם את כל זה - כנראה שאתם מוכנים כבר למבחן בהצלחה !!!