חוקי מנדל – הורשה מנדלית

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
עלילות הראשית – הקדמה
Advertisements

פורטל בית ספרי.
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
קורס מבוא לפיזיקה נעה מבורך.
הרצאה בסמינר לוח העברי וזמני היום בהלכה
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
התא – מבנה ותפקוד "תורשה מנדלית": מונחי יסוד נושאי השיעור
תורשה.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
האתר ללימוד מתמטיקה, שפות, גיאוגרפיה, ביולוגיה ומדעים.
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
מבנה הפרח מבנה הפרח תשס"ז.
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1
05/12/17.
מצגת בנושא זיהוי נגדים בשיעור זה נלמד כיצד מזהים את התנגדותו של הנגד ואת מידת הדיוק שלו. שני הצבעים השמאליים( א, ב ) נקראות "הספרות המשמעותיות" והן מציינות.
התורשה במהלך הדורות.
א. שיטות לזיהוי ואיתור תחומי עניין של תלמידים
פריסת כותרת כותרת משנה.
פריסת כותרת כותרת משנה.
חומרים טהורים ותערובות
ד"ר דבורה הרפז, מנהלת הוראת הידע לשון והבעה, רשת אורט ישראל
שלבי החקר המדעי או כיצד עובד מדען?
Entity Relationship Diagram – ERD
תלמידים יקרים, נגמרה החופשה והגיע הזמן עורר את תאי המוח שלנו
סטטיסטיקה טווח נתונים ומדדי מרכז.
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
Engineering Programming A
התא – מבנה ותפקוד "תורשה מנדלית": מונחי יסוד נושאי השיעור
מאפייני החיים.
התורשה במהלך הדורות.
המוקד לביטחון תזונתי.
האם אתם יודעים כיצד כותבים מגילה?
פרויקט מחיר למשתכן – ראש העין
גזירה ומעיכה בפינים שמואל.
ברוכים הבאים למחלקה לפסיכולוגיה.
הקשר הכימי.
Engaging the disengaged - PBL
משימה מפנה צפוני מפנה דרומי
יום עיון, לשכות המסחר , איתן גרנות net
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
העליות לארץ ישראל.
מי רוצה להיות צלם מיליונר ?
שימוש בעצם ממחלקה אחרת כמאפיין במחלקה הנוכחית
מבחני איתור לנבחרת ישראל הצעירה (מדעים ומתמטיקה) לתלמידי כיתות ז'
סיעות במערכת החינוך.
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
התחממות של כדור הארץ סרטון.
מערכת משוואות מיוחדות.
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)

הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
אי-שיוויון קלאוזיוס עד עתה מצאנו ניסוחים כמותיים לשינוי באנטרופיה בתהליכים קוואזיסטאטיים. מה קורה בתהליכים שאינם קוואזיסטאטיים? הקושי עם תהליך שאינו קוואזיסטאטי.
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
הקשר הכימי (ברמת מורה) מלכה יאיון
Engineering Programming A
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
תמליל מצגת:

חוקי מנדל – הורשה מנדלית מצגת מספר 5 ב, כיתות ט', משך הוראת הנושא: 4שיעורים ערך והכין – אמיר מיכאל מאי – 2008

מושגים ונושאים רלבנטיים לשיעור טבלת הכלאות זן טהור הכלאת מבחן תרגול כללי ההורשה המנדלית

בתחילתו של השיעור נלמד כיצד לבצע טבלת הכלאות אך לפני כן לסימולים: דור ההורים מסומל באות P דור הצאצאים של הכלאות ההורים מכונה F1 דור הצאצאים של הכלאות בין דור F1 ל – F1 מכונה דור F2

זן טהור זן טהור מוגדר כזן שבו כל הפרטים המשתייכים אליו הם הומוזיגוטים לאללים האחראים לתכונה מסוימת או למספר תכונות מתוך כלל התכונות. במחקרו של מנדל הוא הכליא צמחי אפונה מזן טהור גבוהים עם צמחי אפונה מזן טהור נמוכים. (דור P) בדור F1 כל הצאצאים היו גבוהים. מי לדעתך הוא האלל הדומיננטי לגן הגובה של הצמח גבוה או נמוך? נמק!

ונמשיך במחקריו של מנדל אודות צמחי האפונה (1) ונמשיך במחקריו של מנדל אודות צמחי האפונה (1) האלל הדומיננטי הוא לצמח גבוה H והאל הרצסיבי הוא לצמח נמוך h . הפנוטיפ של דור ההורים P הוא: צמח גבוה מוכלא עם צמח נמוך. ההכלאה מסומלת כך: hh HH X

וכעת נבנה טבלת הכלאות מכאן שכל הצאצאים בדור F1 הם בעלי גנוטיפ Hh ולכן כולם הטרוזיגוטים לאלל הדומיננטי ולכולם גבוהים. H h Hh

כאשר מנדל הכליא בין האפונים מדור F1 לבין עצמם הוא קיבל תופעה מעניינת בדור F2 לאור ההכלאות שנוצרו מתוך 4 צמחי אפונה: כמה צמחים גבוהים? כמה צמחים נמוכים? כמה צמחים הומוזיגוטים לאלל הדומיננטי וכמה הטרוזיגוטים? שים לב ליחס 1:3 או 1:2:1 h H hh Hh hH HH

שאלה לחשיבה..... לאור התוצאות שהוצגו במחקרו של מנדל, האם יש מקור לכינוי של תכונה רצסיבית כתכונה נסגנית? נמק!

http://science.cet.ac.il/science/genetics/gene1.asp

רשימת מקורות למצגת 1.http://cafe.themarker.com/view.php?t=293090 2.http://science.cet.ac.il/science/genetics/gene1.asp