יש לענות על שאלה 1 מתוך שלוש

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
Advertisements

עלילות הראשית – הקדמה
מובילת חדשנות מחוז מרכז
חיים ויצמן שם פרטי: חיים שם משפחה: ויצמן
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
הוראה בעזרת תרשים מארגן
המאבק לחינוך טוב בישראל
היסטוריה לבגרות הציונות.
ועדה מלווה.
סמלי מדינת ישראל מגישים: ליאור שאמס, רוזנברג אריק
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
מבצע חטיפת אייכמן לכידת אדולף אייכמן הייתה פעולה שהוציא לפועל בארגנטינה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים במאי 1960. אייכמן היה המארגן הראשי של השמדת יהודי.
מה שלא סיפרו לנו על השואה ועל חלקה של הסוכנות היהודית
מצגת חופש המדע פברואר 2016.
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
ייחוד העיסוק בעבודה סוציאלית
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
26/12/17.
הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
מחלקת הדרכה תשע"ח מנהיגות – הובלה – חלק א מטרות הפעילות:
אימפריאליסט אירופי באפריקה, 1910
מלחמת העולם השנייה: שלב א
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
05/12/17.
התורשה במהלך הדורות.
מנהל מדור משאבות ואוטומציה
הביקורת על החברה הרב-תרבותית והגורמים להיווצרותה
דתיים וחילונים בישראל מיהו יהודי? מיהו דתי? מיהו חילוני?
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
יצחק רבין מדינאי ואיש צבא, רמטכ"ל צה"ל במלחמת ששת הימים,
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
תגובות היהודים למדיניות האנטישמית הנאצית
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
הכנה לראיון עבודה.
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
כך למדו פעם עברית: ספרי לימוד
המוקד לביטחון תזונתי.
איך זה קרה? מתיישב הגיע לנמל ואז התחיל תהליך ההסתגלות. המבוססים שבין המתיישבים קנו אדמה והתחילו לעבוד אותה. אחרים החלו לעבוד כפועלים שכירים ואז חסכו.
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
גוליית ואעפ"כ פונה למאבק בבית משפט נושא ההרצאה:
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
שלטון במדינת ישראל.
גבולות ישראל ארגון ועריכה - רבקה בזר ואילת כ"ץ.
שִׁבְעָה שְׁעַרִים, וְעוֹד אֶחָד סָתוּם
עקרונות דמוקרטים.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
"דין נצרים כדין נגבה ותל אביב, פינוי נצרים רק יעודד את הטרור ויגביר את הלחץ עלינו" (אריאל שרון, ראש הממשלה בדברים שנשא בכינוס השנתי של איפא"ק, מעריב,
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
המשפט המורכב זאב ייני ©.
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
By : William Somerset Maugham
עמדות התנועה הציונית בזמן מלחמת העולם הראשונה ביחס לצדדים הלוחמים
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
סיפורים על מדע התחת של הסוס
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
הזכות לפרטיות וביטחון מאת: עומר אלקיים.
ציון לוי מנהל אגף פרישה וגמלאות
תמליל מצגת:

יש לענות על שאלה 1 מתוך שלוש מרתון היסטוריה קיץ 2018 25 X 1 יש לענות על שאלה 1 מתוך שלוש שאלות 14 - 16 פרק שלישי

דוגמה לשאלות בגרות (מתוך בגרות חורף תשע"ח) 15. השלטון הבריטי בארץ ישראל (1945 – 1947) א. השווה בין שתי הגישות שהיו ביישוב היהודי בנוגע למאבק בבריטים בתשובתך התייחס לדומה ולשונה בדרכי המאבק ולמטרה המשותפת של שתי הגישות. ב. הסבר את השיקולים של בריטניה להעביר את שאלת ארץ ישראל לאו"ם. ראשי פרקים: השונה: דרך מאבק מוסרית מול טרור / הקשר להנהגת היישוב הדומה: עלייה והתיישבות / פעילות מחתרתית מטרה משותפת: הקמת מדינה בארץ ישראל

תשובה: משפט פתיחה: בשנות הארבעים של המאה העשרים התהוו שתי גישות שונות באשר למאבק בשלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל. הגישות כללו את "גישת הנהגת היישוב" שהובלה על ידי מחתרת ההגנה וההנהגה הציונית ומצד שני את גישת "הפורשים" שהובלה על ידי האצ"ל והלח"י.

השונה בין שתי הגישות: דרך הפעולה: גישת הנהגת היישוב עסקה בעיקר בפעילות שלא פגעה בנפש. הגדרת פעילות זו כוונה ליצור פעילות המאזנת בין פעילות טרור לבין עמידה בקוד מוסרי. ברוח זו התמקדו דרכי המאבק: בעלייה בלתי לגלית לארץ ישראל – בדרך זו רכשה ההסתדרות הציונית אניות והביאה בעזרתן מעפילים לארץ ישראל. העולים עלו ללא אישורי עלייה וניסו למצוא את הדרך לחופי ארץ ישראל. דרך זו גם כללה פגיעה באמצעים בריטים שהפריעו לעלייה, ביניהם פיצוץ הרדאר בחיפה, שסייע לבריטים לזהות אניות מעפילים. בהתיישבות בלתי לגלית – דרך זו כללה הקמת יישובים חדשים בארץ ישראל. המטרה הייתה לתפוס כמה שיותר שטח לקראת חלוקה של הארת בעתיד בין היהודים והערבים. בדרך זו הוקמו יישובים בין לילה בדרך התיישבות המכונה "חומה ומגדל". על מנת למנוע חיכוכים עם הבריטים, כאשר נתנה הוראה לפנות ישוב היהודים בצעו את ההוראה, אולם בדרך כלל שבו להתיישב במקום לאחר תקופת זמן. בפגיעה כלכלית בבריטים – מחתרת ההגנה והפלמ"ח פעלו במטרה לפגוע בדרכי התעבורה של הבריטים בארץ ישראל. ברוח זו פצצה המחתרת מסילות ברזל והפילה גשרים. זאת על מנת ללחוץ את הבריטים לפעול למען הקמת המדינה ופתיחת שערי ארץ ישראל מבלי לפגוע בחיילים בריטים.

גישת הפורשים התמקדה בפעולות טרור כנגד חיילים בריטים ונציגי שלטון גישת הפורשים התמקדה בפעולות טרור כנגד חיילים בריטים ונציגי שלטון. הפורשים ראו במאבקם מאבק לאומי צודק שכל פעולה, מוסרית או לא מוסרית, מוצדקת ונכונה. דרך פעולה זו כללה פריצה כלא בעכו, חטיפה של חיילים ונציגי שלטון של המנדט בארץ ישראל ואף פגיעה בערבים. אחת מדרכי מאבק אלה הייתה חטיפת הסמלים הבריטים ותלייתם בחורשה על יד נתניה. זאת במטרה לנסות למנוע את תלייתם של חברי האצ"ל שנשפטו למוות בבית הכלא הבריטי. הקשר להנהגת היישוב גישת הנהגת היישוב הופעלה באישור הנהגת היישוב היהודי והתנועה הציונית. ברוח זו, לא פעם נעצרו או בוטלו פעולות בשל התערבות של נציגי התנועה הציונית. מחתרת ההגנה והפלמ"ח פעלו למעשה תחת הנהגה מסודרת שאישרה את הוצאת הפעולות לידי מעשה. גישת הפורשים לא התיישרה עם דרכה של הנהגת היישוב והתנועה הציונית. מנהיגי האצ"ל והלח"י קבעו לעצמם את הפעולות ולא ראו לנכון לקבל אישור או לקבל את ברכת הדרך של הנהגת היישוב או התנועה הציונית.

נקודות הדמיון בין הגישות בהקשר לדרכי המאבק: דרכי המאבק של שתי הגישות כללו עלייה בלתי לגאלית לארץ ישראל. זאת מתוך תפיסה שיש לאפשר ליהודים לעלות לארץ ישראל ומתוך הבנה שהשגת רוב יהודי והתיישבות יהודית בכל חלקי הארץ תהיה משמעותית אם תהיה חלוקה עתידית של הארץ בין היהודים והערבים. נקודת דמיון נוספת קשורה לפעילות המחתרתית. כלומר, הוצאה לפועל של פעולות המחתרות הייתה פעילות לא חוקית ולא מקובלת על הבריטים. ברוח זו כל אחת מהמחתרות, בשתי הגישות השונות, הייתה נתונה למרדף של הבריטים, למעצרים ולצורך לפעול במחשכים על מנת שלא להיתפס. המטרה המשותפת של שתי הגישות הייתה הגשמת הרעיון הציוני והוא הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. לצורך מטרה זו פעלו שתי הגישות ושתפו פעולה בלחימה כנגד המנדט הבריטי.

ב. הסבר את השיקולים של בריטניה להעביר את שאלת ארץ ישראל לאו"ם ב. הסבר את השיקולים של בריטניה להעביר את שאלת ארץ ישראל לאו"ם. ב- 18 בפברואר 1947 הודיע בווין, מעל בימת הפרלמנט, על העברת שאלת ארץ ישראל לאו"ם. החלטה זו נבעה ממספר שיקולים: בווין היה מיואש ממציאת פתרון מדיני. מאז הצעות הוועדה האנגלו-אמריקאית ממרס 1946, דחו היהודים והערבים שוב ושוב את ההצעות המדיניות. בווין לא ראה מוצא מן הסבך אלא להעבירו לאו"ם. בווין רצה לעזוב את א"י מבלי שהדבר ישפיע על קשריה הטובים של בריטניה עם הערבים. הוא היה משוכנע שהאו"ם ימצא פתרון אנטי ציוני. יש הטוענים כי פעולות "תנועת המרי העברי" ואח"כ הטרור של האצ"ל והלח"י, מיררו את חיי הבריטים בארץ. יש הטוענים כי בווין רצה להעביר את שאלת א"י לאו"ם, כדי לזכות בתמיכה אמריקאית, אשר הייתה נחוצה לבריטניה לאחר מלחה"ע ה-2 האופוזיציה בראשות וינסטון צ'רצ'יל וחלק מדעת הקהל בבריטניה, דרשו מן הממשלה להחזיר את הבנים הביתה ממלחמה חסרת תכלית שבה נהרגים חיילים בריטיים במעשי טרור ובה נלחם הצי הבריטי כנגד מעפילים ניצולי מלחמה.

זוכרים? מתחילים משאלות המקור מה למדנו? רישום ראשי פרקים מארגן את התשובה. ראשי הפרקים מקלים על הלחץ בבחינה. ראשי הפרקים מאפשרים שליטה בחומר. זוכרים? מתחילים משאלות המקור