מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
5 גורמים בהתנהגות האנושית הגורמים לכך שרוב הפרויקטים עדין נכשלים
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
ועדה מלווה.
הכרת תוכנת בקרים. כניסה לתוכנה תתבצע בשלבים הבאים: 1
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מודרניזם ופוסט-מודרניזם
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
יסודות הצילום- קומפוזיציה
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
קומפוזיציה.
מושגים:צבע.
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
זכויות שמורות ללירון מוסקוביץ'®
נושא השקופית מס' השקופית
יוסף קלרווין ורם כרמי, משכן הכנסת, קרית הממשלה ירושלים, 1966
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
בקרת Sliding Mode של מערכת עקיבה
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
אימפריאליסט אירופי באפריקה, 1910
סוגים של מזגנים.
מצגת אפקטיבית הנחיות שימוש במצגת זו מאת: עו"ד אופיר צומן
קורס מתוקשב להקניית אוריינות כימית - תשע"ב
פוטנציאלים תרמודינאמיים (II)
הנייר המקומט.
ציפה ודחי.
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
חלבונים – מבנה ותפקיד והקשר ביניהם
Lean דני חייט MSM.
ניתוח עקיבות.
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
חניון עין-זיון הצבת לוח זיכרון לתיאור לחימת גדס"ר 134
יום עיון, לשכות המסחר , איתן גרנות net
מבוא לתכנות למערכות מידע
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
פסיכולוגיה חברתית.
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
אור וצבע.
סיעות במערכת החינוך.
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר
By : William Somerset Maugham
הקלד את פרטי האירוע כאן.
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
מקורות מתכלים ומתחדשים
מערכת הערעורים מסכי סטודנטים.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
מיומנויות תקשורת והקשבה
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
הערה: כדי לשנות תמונות בשקופית זו, בחר תמונה ומחק אותה
הדרכה לשימוש במאגרי.
תמליל מצגת:

מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול, הספרות, המוסיקה וכדו' " (מילון אבן שושן). נדמה שאין איש שיכול לעמוד מול יצירת אמנות ולהישאר אדיש אליה.

תחומי האומנות ציור – פחם פיסול – בוץ, אבנים ועץ אדריכלות- הפירמידות במצרים מיצב – מהמילה "הצבה" מיצג – מהמילה "הצגה" וידאו- ארט תחומי האומנות

פענוח טקסט חזותי על מנת "לקרוא" טקסט חזותי, יצירת אמנות, כרזה- יש להבין את הסמלים המוסתרים בו/בה. סמל חזותי- העברה של רעיון לשפה גראפית. מציאת ביטוי גרפי לרעיונות תוך שימוש בצורות ובצבעים.

סמל -סימן שרירותי,אינו מרמז על משהו קדום אלא משהו חדש סמל -סימן שרירותי,אינו מרמז על משהו קדום אלא משהו חדש. גם יוצר הסמל וגם המתבונן מסכימים על הסמלים ומבינים את מה שהם מייצגים. לדוגמה-מגן דוד מסמל את העם היהודי. אייקון- סימן שמסמל תופעה, לדוגמה-שופר מסמל בתרבות היהודית את עקידת יצחק,הברית שבן היהודי לאלוהיו. לוגו- סמל של ארגון או קבוצה, שמהווה מעין תעודת זהות מצוירת. תפקיד הלוגו להעביר לצופה מסר מהיר, המשתייך לאותו ארגון. לדוגמה- ארגוני ספורט,חברות מסחריות, ארגונים חברתיים, משתמשים בלוגו על כל פרסום שלהם, כמן ניירות מכתבים, שלטים, כרזות ועוד.

צבע- צבעים מעבירים מסרים שונים בתרבויות שונות: הצבע בתרבות המערב בתרבות המזרח רוגע,אביב,שפע, התחדשות, קנאה בוסר, חוסר נסיון,רעל, שנאה אמת,אמינות טוהר צדק,חוכמה,אבל אבל אטימות,אנוכיות להט,אהבה,סכנה שאפתנות,תקווה,חתונה קור,מלכות,עצבות יוקרה,אין-סוף

קומפוזיציה- ארגון התמונה, איך מרכיבי התמונה מסודרים בתוכה? האם יש משמעות לסדר? האם יש מרכז לתמונה? מהו? תיאור כללי של היצירה-תיאור של היצירה מהחוץ פנימה- פורמט(מלבני,מאורך,רוחבי,עגול),ממדים,כמה דמויות יש ביצירה? היכן הן נמצאות? בציור נוף יש לתאר את פרטי הנוף. זווית ראיה- מהחזית,מלמעלה, מלמטה, מהצד, מהמרכז.זווית הראיה משנה את האווירה או את משמעות היצירה)

אור- האם יש בתמונה מקור אור חיצוני (תאורה מלאכותית) או פנימי (זוהר שנובע מאחת הדמויות)? מה תפקיד האור והצל? (ליצור אשליית נפח,להדגיש את הלך הרוח, להדגיש משהו מסוים בתמונה, לצורך הבעה). צבע- מהו הצבע השולט ביצירה? האם הצבעים רבים או מועטים? חמים או קרים? בהירים או כהים? האם הם מחקים את המציאות? הא אלו צבעים סמליים? (כמו בטבלה למעלה) חלל- האם יש תחושת עומק בתמונה? האם היא שטוחה? כיצד נוצר העומק בתמונה?

לסיכום כאשר מתבוננים ביצירת אומנות: מי הן הדמויות? – לפיהן ניתן לדעת מה הנושא. לשים לב לאפיונים: הצגה, לבוש, מבט, מחוות גופניות. נקודת המבט של הצופה- מלמעלה למטה או מלמטה למעלה? צבעים- ריאליסטים (דומים למציאות) לא ריאליסטים. מה הם הצבעים הבולטים? רקע – האם בולט או מבליט את הדמות? לאיזה קהל פונה היצירה? מה את/ה מרגיש/ה לדמויות ולמה?