במסגרת הקורס: יישום לשדה חינוכי

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
התאמת בעלי חיים לסביבתם
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
סלע אולגה דור שבח מופת 2009.
מדוע מתרחשות תגובות כימיות ?
כיתה:י נושא:אסון הברום הוכן על ידי: מוחמד אבו פודה
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
תהליך עבודת המעצב.
אז הרבה אנרגיות, מצב-רוח טוב ורוח תחרותית יתרמו להצלחת הפעילות.
האתר ללימוד מתמטיקה, שפות, גיאוגרפיה, ביולוגיה ומדעים.
נושא השקופית מס' השקופית
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
איננו יודעים אם היום תרעד האדמה
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מדענים רוצים לראות בעיניים את מה שהם חוקרים. לא תמיד הם יכולים.
שאלון על הבז גל כיתה ד'1.
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
בדיאן חראן, מדבר האגמים המסתוריים.
ניתוח עקיבות.
החללית הישראלית הראשונה על הירח
Playing Physics Jeopardy
טיסה מן החלל אל הכותל המערבי בירושלים מאת: אבי עציון.
איך אפשר לייצר ללא מלאי באופן כלכלי?
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
מי אני בלי הסיפור שלי? שיטת הבודה של ביירון קייטי סדנאות בקבוצות קטנות
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
מי רוצה להיות צלם מיליונר ?
רובוטים בחלל משימה שאל את המומחה מקורות תהליך חקירה.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
By : William Somerset Maugham
סיפור על ארבעה נרות.
סיפורים על מדע התחת של הסוס
הזרם במסגרת מוליכה הנעה באזור בו שורר שדה מגנטי
מצלמות תרמיות אינפרא אדומות לראייה בחושך
לחצו על העכבר בכל פעם עד לסיום המצגת הפוטנציאל הכימי
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
אם ניקח ½ ק"ג מים ונהפכם לקרח האם המסה תשתנה?
בהמשך מוצגות מספר תמונות של אונית המשא "בולגריה" שפעלה כאונית עולים במשך כחצי שנה, בין דצמבר 1948 עד מאי ב-6 הפלגות שבוצעו בתקופה זאת עלו לישראל.
מקורות מתכלים ומתחדשים
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מערכת הערעורים מסכי סטודנטים.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
תרומת וחשיבות הכימיה לתחומי ההייטק בארץ: זבל, סוכר, והדפסה תלת מימדית
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
תמליל מצגת:

במסגרת הקורס: יישום לשדה חינוכי תעלומת טביעת ספינת הטיטאניק במסגרת הקורס: יישום לשדה חינוכי בהנחיית ד"ר- רון בלונדר מגישים: ח'אלד מסאלחה נרימאן חכים

מדוע טבעה הטיטניק?

סיפור טביעתה של ספינת התענוגות "טיטאניק" (5,4,3) כולנו מכירים את סיפור טביעתה של ספינת הטיטאניק. סרט שמבוסס על הסיפור הוקרן בבתי הקולנוע לא מזמן. באפריל 1912, שלושה ימים בלבד לאחר שיצאה להפלגה מאנגליה לארה"ב, התנגשה הספינה בקרחון בים הצפוני. שעתיים וארבעים דקות לאחר שנפגעה, שקעה הטיטאניק אל מצולות הים. כ- 1500מנוסעי אונית הפאר הענקית מצאו את מותם במעמקי הים. רק חלק מנוסעי האונייה, בעיקר נשים וילדים ניצלו כשמצאו מילוט בסירות ההצלה לשעות חירום.

סיפור טביעתה של הטיטאניק לא נשכח ממצולות, לאחר 73 שנים,(5,4) בשנת 1985, הצליח ד"ר רוברט בלרד, מומחה לגיאולוגיה ימית, לגלות בעומק של 3,700 מטרים מתחת לפני הים את הספינה האבודה. היא נמצאה שבורה לשני חלקים, וביניהם היו פזורים שברי פלדה רבים. איתור הטיטאניק, ואיסוף חלקים ממנה, אפשרו למדענים לבצע בדיקות חומרים ולנסות לגלות לאחר כל השנים שעברו את הגורמים שהביאו לטביעתה.

להלן עובדות שעלו מחקירת הטביעה של הטיטניק: גוף הספינה נעשה מפלדה (תערובת של ברזל ופחם). בפלדה היו זיהומים של היסודות גפרית וזרחן. דופן האוניה התנגש בקרחון ענק. הטמפרטורה ששררה בזמן ההתנגשות היתה: Cº 2– .

דף עבודה היעזרו בעובדות שעלו מהחקירה ובחומר הרקע המצורף וענו על השאלות הבאות: נסו לפענח את סיבת/ות טביעתה של ספינת הטיטניק. 2. חפשו מידע אודות אסונות בעידן המודרני שקרו בין היתר בגלל כשל בתכונה/ות של חומרים. 3. איזה תכונות צריכות להיות לחומר שממנו עשוי גוף האוניה? מדוע? 4. מה יכול להיות דומה ומה שונה בתכונות של חומר/ים שממנו/מהם עשוי גוף של חללית לעומת החומר/ים שממנו/מהם עשוי גוף של אונייה? נמקו!

פענוח התעלומה (5) מבדיקת הפלדה שנלקחה מהטיטאניק עלה שבטמפ' שמתחת לאפס מעלות צלזיוס התרחש מעבר של החומר ממצב משיך למצב פריך. מעבר כזה שקרוי בשפה המדעית בשם מעבר "משיך- פריך", גרם לסדיקת דופן האוניה בזמן ההתנגשות עם הקרחון, חור נפער בדופן, מים נכנסו לסיפון והספינה החלה לטבוע.

ועוד... (4,5) מניתוח האסון עולה, כי המעבר משיך-פריך שאירע בטמפרטורות הנמוכות ששררו במי הים הצפוני הוא אחד הגורמים העיקריים להתקדמות סדקים ולכשל הקטלני בספינה. נמצא כי תכולה גבוהה של היסודות גפרית וזרחן בפלדה היא האחראית להפיכת החומר לפריך בטמפרטורות נמוכות. חשוב לציין, כי הפלדה שממנה נבנתה הטיטאניק לא היתה האשמה הבלעדית לטביעתה של הספינה. הטיטאניק טבעה בשל רצף של נסיבות, ביניהם: 1. התנגשות במהירות גבוהה בקרחון עצום-ממדים. 2. הטמפרטורות הנמוכות ששררו בים הצפוני. 3. אי הבחנת הקרחון בזמן ע"י צוות האונייה.

דיון קבוצתי אחרי שקיבלתם השיקולים שנלקחים בחשבון בעת תכנון החומרים שמהם נבנה גוף האוניה בעידן המודרני, האם אסון דומה יכול להתרחש היום ?

בעידן המודרני: א) ניתן להבחין בקרחונים ממרחק רב ולמנוע התנגשות מעין זו. הראיה נעשית באמצעות אמצעי ניווט וקשר משוכללים. ב) תכנון ספינות בכלל והחומרים שמהם הן נבנות בפרט נתונים לתקנים מחמירים. ג) הקשר בין מבנה החומר והרכבו ובין תכונותיו מובנת כיום באופן יותר יסודי ומעמיק. ד) הפלדות שמהן בונים את גופי הספינות הן משיכות בהרבה מהפלדה שממנה נבנה גוף הטיטניק. המעבר משיך- פריך מתרחש בטמפרטורות נמוכות בהרבה מהטמפרטורות שיכולות לשרור באוקיינוסים. בעידן המודרני: א) ניתן להבחין בקרחונים ממרחק רב ולמנוע התנגשות מעין זו. הראיה נעשית באמצעות אמצעי ניווט וקשר משוכללים. בתכנון ספינות בכלל והחומרים שמהם הן נבנות בפרט נתונים לתקנים מחמירים. ג) הקשר בין מבנה החומר והרכבו ובין תכונותיו מובנת כיום באופן יותר יסודי ומעמיק. ד) הפלדות שמהן בונים את גופי הספינות הן משיכות בהרבה מהפלדה שממנה נבנה גוף הטיטניק. המעבר משיך- פריך מתרחש בטמפרטורות נמוכות בהרבה מהטמפרטורות שיכולות לשרור באוקיינוסים.

הערה: עדיין שוקלים באיזה שקף להוסיף הפעילות הזאת דף עבודה הערה: עדיין שוקלים באיזה שקף להוסיף הפעילות הזאת

מקורות http://www.e-mago.co.il/Editor/science-1731.htm http://www.agnon.bravehost.com/Images/mecani.htm http://www.ifeel.co.il/page/4255 (גיליון 103 של "גליליאו) http://sites.google.com/site/polymorphismmyhomepage/investigating-material-failures http://www.haayal.co.il/story?id=2868&NewOnly=2&LastView=2007-06-30%2018:52:13 http://sites.google.com/site/my123worldsite/dictionary ספר "מבוא להנדסת חומרים"- דר' אלון,ד.ג. ברנדון,ש.נדיב,א.רוזן פרקים (1, 7ו 13)