המשפט המורכב זאב ייני ©.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מערכות סדרתיות (מערכות עקיבה)
Advertisements

אוגרים ומונים – Registers & Counters
מודרניזם ופוסט-מודרניזם
יסודות הצילום- קומפוזיציה
מיצוי מצוינות והצטיינות
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
נושא השקופית מס' השקופית
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
ספר חדש בעשייה – נכתב על-ידי מכורים עבור מכורים
בקרת Sliding Mode של מערכת עקיבה
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
סוגים של מזגנים.
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
05/12/17.
היחידה למעורבות חברתית
הנייר המקומט.
ציפה ודחי.
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה

המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
תלמידים יקרים, נגמרה החופשה והגיע הזמן עורר את תאי המוח שלנו
אחרית דבר .. אלופות, שיהיה המונמונמון בהצלחה!! ט"ו בשבט שמח! שושי 
פינוק מסביב לעולם הסבר הזמנה ומימוש.
ברוכים הבאים לכנס הסברה
Carry Save Adder (CSA).
איך אפשר לייצר ללא מלאי באופן כלכלי?
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
סטטסיטיקה והסתברות לשאלון 002.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
CLI vs GUI.
בינגו על מצוות ה"הקהל".
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
מי רוצה להיות צלם מיליונר ?
שימוש בעצם ממחלקה אחרת כמאפיין במחלקה הנוכחית
מבחני איתור לנבחרת ישראל הצעירה (מדעים ומתמטיקה) לתלמידי כיתות ז'
סיעות במערכת החינוך.
Proquest Central
By : William Somerset Maugham
תעסוקה לחופשה מתכונים קלי הכנה וטעימים מאד מתוך הספר:
מופעי הירח הכינה: ליאת סופר.
הזרם במסגרת מוליכה הנעה באזור בו שורר שדה מגנטי
Data Structures, CS, TAU, Perfect Hashing
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
נחי ל"א ב-ט-א מ-ל-א מ-צ- א
אי-שיוויון קלאוזיוס עד עתה מצאנו ניסוחים כמותיים לשינוי באנטרופיה בתהליכים קוואזיסטאטיים. מה קורה בתהליכים שאינם קוואזיסטאטיים? הקושי עם תהליך שאינו קוואזיסטאטי.
בהמשך מוצגות מספר תמונות של אונית המשא "בולגריה" שפעלה כאונית עולים במשך כחצי שנה, בין דצמבר 1948 עד מאי ב-6 הפלגות שבוצעו בתקופה זאת עלו לישראל.
הסיור הלימודי ברמת הנדיב
שיעור ג1: מערכת צירים תלת מימדית
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
המושג ההלכתי – שעה זמנית
הערה: כדי לשנות תמונות בשקופית זו, בחר תמונה ומחק אותה
רישום מידות לפי ת"י 189 כל המידות הרשומות הינן בממ' ובגודלן האמיתי
תמליל מצגת:

המשפט המורכב זאב ייני ©

בשיעורים האחרונים למדנו להבחין בין שלושת תלמיד יקר, בשיעורים האחרונים למדנו להבחין בין שלושת סוגי המשפטים: הפשוט, המחובר והמורכב - על פי המבנה הבסיסי שלהם. הבה ננסה לרענן את זיכרוננו בסיווג המשפטים. זאב ייני ©

:סמן במשפט הבא את הנשואים ואת הנושאים ירדו התלמידים להינפש בשפת הים. אחרי שהסתיים השיעור, נושא נשוא נושא נשוא .הקף במעגל את מילת השעבוד או בריבוע את מילת החיבור .תחם את חלקיו של המשפט .קבע את סוגו .המשפט הוא משפט מורכב .“החלק העיקרי: “זרע…שדותיו .“הפסוקית: “אחרי ש…הראשון זאב ייני ©

:סמן במשפט הבא את הנשואים ואת הנושאים הידיעה, כי המבקרים נהנו מן ההצגה, עודדה את השחקנים. נשוא נשוא נושא נושא .הקף במעגל את מילת השעבוד או בריבוע את מילת החיבור .תחם את חלקיו של המשפט .קבע את סוגו .המשפט הוא משפט מורכב .“החלק העיקרי: “הידיעה עודדה את השחקנים .“הפסוקית: “כי המבקרים נהנו מן ההצגה זאב ייני ©

:סמן במשפט הבא את הנשואים ואת הנושאים אך התלמידים שמרו על קור רוחם. אמבולנס עבר ברחוב, נשוא נושא נשוא נושא .הקף במעגל את מילת השעבוד או בריבוע את מילת החיבור .תחם את חלקיו של המשפט .קבע את סוגו .המשפט הוא משפט מחובר .“איבר א: “אמבולנס עבר ברחוב .“איבר ב: “אך התלמידים…רוחם זאב ייני ©

יום לאחר זכייתו ב”לוטו” הופיע שמעון לעבודתו כמידי יום. :סמן במשפט הבא את הנשואים ואת הנושאים יום לאחר זכייתו ב”לוטו” הופיע שמעון לעבודתו כמידי יום. נושא נשוא במשפט זה נשוא אחד ונושא אחד. המשפט הוא משפט פשוט. זאב ייני ©

אחרי שלמדנו להבחין בין סוגי המשפטים, נעמוד עתה על מבנה המשפט המורכב וננסה להבין את מהותו. זאב ייני ©

כל משפט מורכב בנוי משני חלקים : חלק עיקרי ופסוקית. כפי שראינו כל משפט מורכב בנוי משני חלקים : חלק עיקרי ופסוקית. שני החלקים מחוברים ביניהם באמצעות מילת שעבוד. זאב ייני ©

משפט מורכב הוא משפט פשוט שאחד מחלקיו הורחב לכדי משפט. שימו לב: זאב ייני ©

הבה נתבונן בדוגמה הבאה: זאב ייני ©

מהו התפקיד התחבירי של המילים זרע החקלאי את שדותיו. לאחר הגשם הראשון תיאור זמן נושא נשוא מהו התפקיד התחבירי של המילים ?“לאחר הגשם הראשון” במשפט הנ”ל נשוא אחד ונושא אחד המשפט הוא משפט פשוט זאב ייני ©

במשפט הנ”ל שני נשואים ושני נושאים אין זה משפט פשוט זרע החקלאי את שדותיו. לאחר הגשם הראשון נושא נשוא תיאור זמן זרע החקלאי את שדותיו. אחרי שירד הגשם הראשון, נושא נשוא נושא נשוא במשפט הנ”ל שני נשואים ושני נושאים אין זה משפט פשוט המשפט הוא מורכב או מחובר יש בו מילת שעבוד המשפט הוא משפט מורכב זאב ייני ©

הפסוקית היא פסוקית זמן זרע החקלאי את שדותיו. לאחר הגשם הראשון תיאור זמן זרע החקלאי את שדותיו. אחרי שירד הגשם הראשון, פסוקית זמן המילים “אחרי שירד הגשם הראשון” הינן הרחבה “של תיאור הזמן “לאחר הגשם הראשון הפסוקית היא פסוקית זמן זאב ייני ©

והנה דוגמאות נוספות להבהרת העניין: זאב ייני ©

במרתף. הזקנה שמרה את החמאה במקום בו שורר קור. הזקנה שמרה את החמאה, תיאור מקום במקום בו שורר קור. הזקנה שמרה את החמאה, פסוקית מקום זאב ייני ©

.התבטל המסע בגלל הגשם .התבטל המסע ,מאחר שירד גשם תיאור סיבה פסוקית סיבה זאב ייני ©

.יצאנו לטיול למרות הגשם .יצאנו לטיול ,אעפ”י שירד גשם תיאור ויתור פסוקית ויתור זאב ייני ©

,כדי שנוכל להכין את מסיבה .דרושים חמישה מתנדבים להכנת המסיבה תיאור תכלית .דרושים חמישה מתנדבים ,כדי שנוכל להכין את מסיבה פסוקית תכלית זאב ייני ©

.המיוחל הדוור הביא את המכתב .שלבואו ציפינו זמן רב ,הדוור הביא את המכתב לוואי .שלבואו ציפינו זמן רב ,הדוור הביא את המכתב פסוקית לוואי זאב ייני ©

כי הוכנסו שיפורים בשירותיה ,חברת “אל-על” הודיעה על שיפורים בשירותיה. חברת “אל-על” הודיעה מושא כי הוכנסו שיפורים בשירותיה ,חברת “אל-על” הודיעה פסוקית מושא זאב ייני ©

.ייסגר שדה התעופה במקרה של סערה ,אם תתחולל סערה .ייסגר שדה התעופה תיאור תנאי ,אם תתחולל סערה .ייסגר שדה התעופה פסוקית תנאי זאב ייני ©

.יצפה במשחק דני .יצפה במשחק ,מי שישיג כרטיסים נושא פסוקית נושא זאב ייני ©

דבר כישלונו במבחן. נודע כי הוא נכשל במבחן. ,נודע נושא פסוקית נושא 40 זאב ייני ©

ועתה הבה ננסה כוחנו בסיווג משפטים זאב ייני ©

1. כאשר סיים הנואם את דבריו הציגו לו האורחים שאלות אחדות. העתק את המשפטים הבאים: 1. כאשר סיים הנואם את דבריו הציגו לו האורחים שאלות אחדות. 2. נתקבלה הודעת העירייה כי בשנה הבאה ייפתחו חמישה בתי כנסת. 3. באותו רגע חשתי שדמעות עולות בגרוני. זאב ייני ©

פעל עפ”י השלבים שלמדנו: למה מתקשרת ?הפסוקית סמן נשואים ונושאים. סמן מילת שעבוד. תחם את חלקי המשפט. הגדר את החלק העיקרי ואת הפסוקית. קבע את תפקידה התחבירי של הפסוקית. זאב ייני ©

הבה נבדוק, אם סיווגנו נכונה את המשפטים זאב ייני ©

הפסוקית מתקשרת אל הפועל”הציגו” ועונה על השאלה “מתי?” הציגו לו האורחים שאלות אחדות. כאשר סיים הנואם את דבריו, נושא נשוא נושא נשוא המשפט נחלק לשני חלקים המשפט הוא, אם כן, משפט מורכב החלק העיקרי: “הציגו…אחדות” הפסוקית: “כאשר…דבריו” יש במשפט מילת שעבוד -פסוקית זמן למה מתקשרת ?הפסוקית הפסוקית מתקשרת אל הפועל”הציגו” ועונה על השאלה “מתי?” זוהי ,אם כן, פסוקית זמן זאב ייני ©

הפסוקית מתקשרת אל השם ”הודעת העירייה” כי בשנה הבאה ייפתחו חמישה בתי כנסת. נתקבלה הודעת העירייה נושא נשוא נושא נשוא המשפט נחלק לשני חלקים המשפט הוא, אם כן, משפט מורכב “החלק העיקרי: “נתקבלה…העירייה” הפסוקית: “כי בשנה הבאה…כנסת.” יש במשפט מילת שעבוד -פסוקית לוואי למה מתקשרת ?הפסוקית הפסוקית מתקשרת אל השם ”הודעת העירייה” זוהי ,אם כן, פסוקית לוואי זאב ייני ©

הפסוקית מתקשרת אל הפועל”חשתי” ועונה על השאלה “במה?” באותו רגע חשתי, ש דמעות עולות בגרוני. נשוא נושא נש+נו המשפט נחלק לשני חלקים המשפט הוא, אם כן, משפט מורכב החלק העיקרי: “באותו…חשתי” הפסוקית: “שדמעות…בגרוני” יש במשפט מילת שעבוד -פסוקית מושא למה מתקשרת ?הפסוקית הפסוקית מתקשרת אל הפועל”חשתי” ועונה על השאלה “במה?” זוהי ,אם כן, פסוקית מושא זאב ייני ©

ועכשיו, בכוחות עצמך... !בהצלחה זאב ייני