דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
עלילות הראשית – הקדמה
עריכה: אמיל וייסברוט תיכון עירוני ע"ש דוד טוביהו ב"ש
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
תהליך עבודת המעצב.
נושא השקופית מס' השקופית
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
יהי X משתנה מקרי חיובי. אזי
מכניקה תורת התנועה O x y o y x r y x tanα = r² =x² +y²
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
מבנה האטום מספרים קוונטים.
10 הניסויים היפים ביותר בפיזיקה
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
עקיפה והתאבכות של אלקטרונים הוכחה ניסיונית להתנהגות הגלית של האלקטרון
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
השראה מגנטית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום.
מדענים רוצים לראות בעיניים את מה שהם חוקרים. לא תמיד הם יכולים.
על הקשר בין אופק מאורעות ותרמודינמיקה (עמוס ירום בהנחיית רמי ברושטיין)
עקיפה והתאבכות של אלקטרונים הוכחה ניסיונית להתנהגות הגלית של האלקטרון
מבוא למדעי המחשב הרצאה מספר 12: רקורסיה
חומרים טהורים ותערובות
אנטרופיה Entropy - נקודת מבט מיקרוסקופית
פוטנציאל חשמלי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
מודלים של האטום ומודל האטום של בוהר
התפתחות התורה האטומית המודרנית
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
בדיאן חראן, מדבר האגמים המסתוריים.
ניתוח עקיבות.
אורביטלים מולקולריים מיכל ברונשטיין-טוחן
Playing Physics Jeopardy
המוקד לביטחון תזונתי.
מה ניתן ללמוד ממתמטיקאים על הוראת גיאומטריה בבית-ספר יסודי
גזירה ומעיכה בפינים שמואל.
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
מקורות שדה מגנטי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
Direction of induced current
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
הקשר הכימי.
עקיפה והתאבכות של אלקטרונים הוכחה ניסיונית להתנהגות הגלית של האלקטרון
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
ספקטרום אלקטרומגנטי ולומינסנציה
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
Emech at 1 + W = Emech at 2 mgh1 = mgh2
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
דואליות האור תודה לפרנסיס דרקסלר: שקפים 2 ו 3 נלקחו (ברשות..) מתוך המצגת שלו: "מבוא לפיסיקה קוונטית – הרצאה בהשתלמות מורים ירושלים" קובץ זה נועד אך ורק.
יסודות חומר טהור הבנוי מסוג אחד של אטומים.
משבר בהוראת הפיזיקה ודרכי התמודדות איתו
הצעה לרצף הוראה בנושא קשר הכימי בכיתה ט' בשנת הלימודים תשע"ג
טיעון כמרכיב מטה-קוגניטיבי בהוראת הפיזיקה
הזרם במסגרת מוליכה הנעה באזור בו שורר שדה מגנטי
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
על עילוי, גרר ומה שביניהם.
מקורות מתכלים ומתחדשים
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
הקשר הכימי (ברמת מורה) מלכה יאיון
המושג ההלכתי – שעה זמנית
תמליל מצגת:

דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר מבוא לפיזיקה קוונטית דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קובץ זה או כל חלק ממנו.

תוכנית הלימודים החדשה קרינה וחומר תוכנית הלימודים החדשה קרינה וחומר אתר התוכנית

קשיים עיקריים בהוראת הפיזיקה הקוונטית קשיים תפיסתיים : - לא אינטואיטיבית ( מנוגדת ל"שכל הישר") - שינוי קונספטואלי (לא עוד "מודל חדש") - לא ניתן להשתמש בדרך ההתפתחות ההיסטורית תנאי קדם : - טיפול מתמטי מורכב (חדו''א, הסתברות) - מכניקה של חלקיקים מהירים (ת. היחסות הפרטית) - תורת הגלים

לאלו שעתה נולדו... "לפני פחות מ - 50 שנה , ג'ורג אולנבק ואני, המצאנו את המושג "ספין". זה לא מפתיע שרוב הפיזיקאים הצעירים לא יודעים שהמושג הזה הומצא מתישהו. הם חושבים שהוא נכתב בספר בראשית, או שאולי זאת עוד הנחה של סר איזייק ניוטון, ומבחינתם הרי זה אותו הדבר..." סמואל א. גודסמית', בנאום בפני APS 1976

דואליות הקרינה האלקטרומגנטית דואליות הקרינה האלקטרומגנטית

האפקט הפוטואלקטרי

ניסוי Taylor (1908(

ניסוי Taylor (1908(

תרגיל בניסוי Taylor

קרינה X (Roentgen 1895)

תופעת Compton (1923(

תופעת Compton (1923(

קרינת הגוף השחור

קרינת הגוף השחור

דואליות החומר

הנחת de Broglie (1924) " מאחר והטבע הוא סימטרי במהותו, יש לראות את המושגים חלקיק וגל כמאפיינים בו זמנית גם את הקרינה וגם את החומר" פוטון חלקיק

זהו התנאי של Bohr לקוונטיות של התנע הזוויתי

מסלולי Bohr

הוכחות ניסיוניות לקיום גלי חומר ניסוי Davisson – Germer (1927( ניסוי G.P.Thomson (1927(

ניסוי Davisson – Germer (1927(

ניסוי Davisson – Germer (1927(

ניסוי Davisson – Germer (1927( תוצאות הניסוי :

ניסוי G.P.Thomson (1927(

ניסוי G.P.Thomson (1927( תוצאות הניסוי : 1630 1640 1650 1610 23 26 30 37 51 5000 4000 3000 2000 1000

ניסוי G.P.Thomson (1927(

עיקרון הקומפלנטריות (ההשלמה) של Bohr תופעות קוונטיות מגלות תכונות משלימות (שלא ניתן להבחין בהן יחד) - תכונות חלקיקיות או גליות - בהתאם לסוג הניסוי שבו הן מתגלות. בניסויים שתוכננו במעבר אנרגיה ותנע בדידים מתגלות תכונות חלקיקיות, ואילו בניסויים שתוכננו לבדיקת ההתפלגות המרחבית של האנרגיה, מופיעות תכונות גליות . הסמל יין ויאנג (Bohr)

עיקרון הקומפלנטריות (ההשלמה) של Bohr

עיקרון הקומפלנטריות (ההשלמה) של Bohr

עיקרון האי וודאות של Heisenberg

משוואת Schroedinger (1926( אתר משוואת שרדינגר

.....הם אמרו, לא אני !! "...לסיכום אני יכול לתאר את העבודה הזו כולה רק כמעשה ייאוש" מקס פלנק "כשמדובר באטומים, השפה שימושית רק כמו בשירה. גם המשורר לא כל כך מוטרד מתיאור העובדות, כמו מיצירת דימויים" נילס בוהר "מי שלא זועזע עמוקות ע''י תיאוריית הקוונטים, לא הבין אותה" נילס בוהר "אני יכול להגיד במידה רבה של ביטחון, שאין אדם שמבין את המכניקה הקוונטית" ריצ'רד פ. פיינמן