הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
Advertisements

תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
מובילת חדשנות מחוז מרכז
יש לענות על שאלה 1 מתוך שלוש
המאבק לחינוך טוב בישראל
מודרניזם ופוסט-מודרניזם
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
אני גולש נבון.
ארבעה תרגילי כושר שיעזרו לכם לשרוד את החגים
האתר ללימוד מתמטיקה, שפות, גיאוגרפיה, ביולוגיה ומדעים.
הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
מיום העצמאות לחג השבועות
מלחמת העולם השנייה: שלב א
מצגת אפקטיבית הנחיות שימוש במצגת זו מאת: עו"ד אופיר צומן
כד' כסלו תשע"ה –צעדת אחה"צ להקת שקנאים בבריכת "ספא ה'"
האם מבינים את המתרחש בתהליך ?
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
60 שנה למדינת ישראל מגיש:מארק אבדאלינוב.
מפגש 5 יבשות על כדור הארץ מטרות פתיחה מהלך מהלך א' – משחק ים יבשה
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
התורשה במהלך הדורות.
היחידה למעורבות חברתית
אלף לילה ולילה!.
אנטרופיה Entropy - נקודת מבט מיקרוסקופית
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה
יצחק רבין מדינאי ואיש צבא, רמטכ"ל צה"ל במלחמת ששת הימים,
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
תגובות היהודים למדיניות האנטישמית הנאצית
הכנה לראיון עבודה.
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
קשרי מקסוול (מתכון לתמרונים אלגבריים בבעיות תרמודינאמיות)
לאחר מספר שבועות, החליט מנחה הקבוצה לבקרו. היה זה לילה מאוד קר.
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
לנצח אזכור... תמונות מגרמניה ערב יום הזיכרון לשואה והגבורה 2005
מגישים: ערד חגג" ונועם וקסלר
הכרומוזומים הקידוד של הטבע
שִׁבְעָה שְׁעַרִים, וְעוֹד אֶחָד סָתוּם
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
קורי סילבר סוכן נדל"ן של רי/מקס.
פסיכולוגיה חברתית.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
אור וצבע.
CLI vs GUI.
מבוסס על גירסת הדמו של המשחק הרישמי -
בינגו על מצוות ה"הקהל".
אסתמה ASTHMA.
סיעות במערכת החינוך.
By : William Somerset Maugham
סיפור על ארבעה נרות.
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
איך להפוך נחושת לזהב? כנס מורי כימיה דצמבר 2015.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
מיומנויות תקשורת והקשבה
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
תמליל מצגת:

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה הכנת המצגת: נעמית תבור

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים נָא לְהַכִּיר אֶת אֶרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים תּוֹשָׁבֶיהָ חָיוּ חַיִּים נוֹחִים וּמְאוּשָרִים הָיוּ שָׁם קְטַנִּים, וְהָיוּ שָׁם גְּדוֹלִים אֲבָל כּוּלָם הָיוּ מְרוּבָּעִים אֲדוּמִים . לְצִדָּם חַי עַם הַמְשוּלָשִים הַכְּחוּלִים גְּבָרִים, נָשִׁים וִילָדִים. חוּץ מֵהֶבְדֵּל בַּצּוּרָה וּבַצֶּבַע לְכוּלָם הָיָה בְּדִיּוּק אֶת אוֹתוֹ הַטֶּבַע.

ילדים שונים הַאִם אַתֶּם מַכִּירִים אֲנָשִׁים אוֹ יְלָדִים הַשּׁוֹנִים מִכֶּם? חַגִים מַאֲכָלִים שֵׁמוֹת צֶבַע עוֹר הילדים יסמנו את הקטגוריות השונות, בהתאם לאנשים שהם מכירים. שָׂפָה מַרְאֶה לְבוּשׁ

המשך הסיפור וְכָךְ חָיוּ לָהֶם בְּשֶׁקֶט וּבְשַׁלְוָה שְׁנֵי הָעַמִּים יַחְדָּו בְּאַהֲבָה. הַיְּלָדִים שֶׁל שְׁנֵי הָעַמִּים יַחְדָּו לְבֵית הַסֵּפֶר הָיוּ הוֹלְכִים יַחַד בַּכִּתָּה יָשְׁבוּ וְלָמְדוּ וְאַחַר כָּךְ בְּפַּרְק הָעִיר שִׂחֲקוּ

כְּשֶׁקָּשֶׁה לִי אֲנִי ימים קשים וְאָז, הִגִּיעוּ יָמִים קָשִׁים בְּאֶרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים הַכֶּסֶף אָזַל, עֲבוֹדָה כְּבָר לֹא נִמְצְאָה וְלֹא הָיָה כֶּסֶף לְהַאֲכִיל יְלָדִים. וְכוּלָם חִפְּשׂוּ אֶת הָאֲשֵׁמִים כְּשֶׁקָּשֶׁה לִי אֲנִי מְחַפֵּשׂ חֲבֵרִים דּוֹאֵג כּוֹעֵס יוֹשֵׁב בְּשֶׁקֶט מַאֲשִׁים עָצוּב

הַצִּיעוּ לְאֶזְרְחֵי אָרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים, כֵּיצַד לְהִתְמוֹדֵד עִם הַזְּמַנִּים הַקָּשִׁים.

המנהיג מְרוּבָּע אֶחָד אָדוֹם וּמַבְרִיק טָעַן מְרוּבָּע אֶחָד אָדוֹם וּמַבְרִיק טָעַן שֶׁאֶת הַמְשוּלָשִים יֵשׁ לְסַלֵּק מִכָּאן. בְּכִכַּר הָעִיר, לִפְנֵי קָהָל מְרוּבָּעִים מְשוּלְהַב נָשָׂא נְאוּמִים בְּקוֹל נִלְהָב: "הִבִּיטוּ וְרָאוּ, כַּמָּה הֵם שׁוֹנִים הַמְשוּלָשִים הַכּחוּלִים הֵם מַמָּשׁ אֲחֵרִים. מַמָּשׁ לֹא כָּמוֹנוּ הַמְרוּבָּעִים הַאֲדוּמִים ".

"עַל כָּל הַצָּרוֹת הַמְשוּלָשִים אַחְרָאִים בְּכָל מַה שֶּׁקָּרָה הֵם אֲשֵׁמִים". וְכָל הַמְרוּבָּעִים , הִשְׁתַּכְנְעוּ בִּמְהֵרָה שָׁרַק בִּגְלַל הַמְשוּלָשִים עַל אַרְצָם בָּאָה הַצָּרָה. הֵם שׁוֹנִים, וְלָהֶם רַק שָׁלוֹשׁ פִּנּוֹת וְצִבְעָם הַכָּחוֹל פָּשׁוּט מַזְמִין צָרוֹת. הֵם חוֹגְגִים חַגִּים אֲחֵרִים וּבְשָׂפָה אַחֶרֶת הֵם מְדַבְּרִים.

מָה אָמַר מַנְהִיג הַמְרוּבָּעִים עַל הַמְשוּלָשִים מָה אָמַר מַנְהִיג הַמְרוּבָּעִים עַל הַמְשוּלָשִים הֵם: הַצֶּבַע שֶׁלָּהֶם יֵשׁ לָהֶם הַצּוּרָה שֶׁלָּהֶם לעזור לילדים לשחזר את הטקסט: הצבע שלהם שונה, המנהגים שלהם שונים, החגים שלהם שונים, הבגדים שלהם שונים

מָה אָמְרוּ הַמְשוּלָשִים ? צוּרָה שׁוֹנָה אֵינָהּ מְשַׁנָּה אֶת הָאָדָם בשקופית זו כדאי להתייחס לכך שלמרות שלאנשים יש מנהגים שונים, עדיין הם שווים. לדבר על קבלת השונה. ועל כך שלכל אחד יש את המסורת שלו, אותה יש לכבד

הֲמוֹנֵי הַמְרוּבָּעִים אַחֲרֵי הַמַּנְהִיג הָלְכוּ הֲמוֹנֵי הַמְרוּבָּעִים אַחֲרֵי הַמַּנְהִיג הָלְכוּ וְאֶת הַמְשוּלָשִׁים מִתּוֹכָם סִלְּקוּ שָׁכְחוּ חֲבֵרֻויּוֹת יְשָׁנוֹת, וּזְמַנִּים יָפִים וּמֵאֲחוֹרֵי גִּדְרוֹת תַּיִל אֶת הַמְשוּלָשִׁים כָּלְאוּ מה הרגישו כעת המשולשים הכחולים? כיצד מרגיש מישהו שכולאים אותו ומונעים ממנו אתהחופש רק בגלל שהוא שונה ?

אַךְ הַזְּמַנִּים נַעֲשׂוּ יוֹתֵר יוֹתֵר וְקָשִׁים הַמַּנְהִיג הִמְשִׁיךְ לְהַאֲשִׁים אֶת הַמְשוּלָשִים לַמְרוֹת שֶׁהֵם כְּבָר לֹא הָיוּ בָּרְחוֹבוֹת וּבֶעָרִים. שׁוּב לֹא נִשְׁמַע הַצְּחוֹק בָּאָרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים הַחֲנוּיוֹת הָיוּ רֵיקוֹת, וּבְבָתֵּי הַסֵּפֶר חָסְרוּ תַּלְמִידִים האם סילוק הכחולים הוא באמת הפתרון לבעיה?

מַנְהִיג הָאֲדוּמִים רָצָה לִכְבּוֹשׁ אֶת הָעוֹלָם מַנְהִיג הָאֲדוּמִים רָצָה לִכְבּוֹשׁ אֶת הָעוֹלָם וּלְסַלֵּק אֶת הַמְשוּלָשִים כֻּלָּם אֲבָל אָז קָמוּ מִסָּבִיב אֲרָצוֹת רַבּוֹת וְהֶחְלִיטוּ שֶׁאֶת הַדְּבָרִים יֵשׁ לְשַׁנּוֹת אֶת הַמְשוּלָשִים שֶׁנּוֹתְרוּ הִצְלִיחוּ לְשַׁחְרֵר וּלְאֶרֶץ הַחַיִּים לְהָשִׁיב אוֹתָם מַהֵר. שיחה: כיצד הרגישו המשולשים כשהם שוחררו? כיצד הרגישו האדומים לאחר שנוצחו במלחמה? מה הפתרון שאתם מציעים למשולשים? להגיע לכך שהמשולשים צריכים מדינה משלהם, שתגן עליהם, ותכבד אותם. כעת המשולשים נמצאים שוב בין העמים השונים, אך כעת לכל אחד יש את הייחוד שלו. בעולם יש הרבה צורות והרבה צבעים, וכל אחד צריך לכבד את האחר.

הַמְשוּלָשִי ם שֶׁנּוֹתְרוּ אָזְרוּ אֶת כָּל כּוֹחָם וְהֵקִימוּ מְדִינָה עַצְמָאִית לְעַצְמָם מְדִינָה שֶׁבָּהּ יִחְיוּ חַיִּים חָפְשִׁיִּים מְדִינָה שֶׁבָּהּ כֻּלָּם יִהְיוּ בְּטוּחִים הַמְשוּלָשִים חַיִּים גַּם בְּקֶרֶב עַמִּים אֲחֵרִים אַךְ תָּמִיד יוֹדְעִים שֶׁכָּעֵת הֵם בְּטוּחִים יֵשׁ מֵאֲחוֹרֵיהֶם מְדִינָה לְתִפְאֶרֶת שֶׁעֲלֵיהֶם מִגִּנָּה וְעֲלֵיהֶם שׁוֹמֶרֶת. שיחה: מה נותנת מדינה עצמאית כיצד היא יכולה לשמור גם על משולש שלא חי בה לתת דוגמאות מהמדינה שלנו, שמעלה יהודים מארצות בהן ליהודים קשה, כמו רוסיה, אתיופיה. לדבר על הרגשת הבטחון שזה משרה כשיודעים שיש מדינה, גם אם לא חיים בה. מדוע חשוב לשמר את הזכרון של המלחמה. מדוע חשוב לזכור שהיו גם זמנים אחרים. בשיחה לדבר על ההקבלות לשואה, גם ליהודים אירע דבר שכזה. להזכיר את השואה, ולהסביר מדוע כיום המדינה שלנו שומרת גם על יהודים שחיי רחוק ממנה.

יום הזכרון לשואה ולגבורה יום הזכרון לשואה ולגבורה לפני כשבעים שנה שנה פלשו הנאצים לארצות אירופה. הנאצים החליטו להרוג את כל היהודים שחיו בארצות אלו, ולהשמיד את רכושם. ביום זה אנו זוכרים את כל הנשים, הגברים והילדים שמתו בשואה. היהודים נרצחו על היותם שונים מהעמים בהם ישבו. יזכור

נדליק נר זכרון נִזְכּוֹר נדליק יחדיו נרות זיכרון לזכר היהודים שמתו בשואה: הילדים מציירים את הלהבה וכותבים "יזכור" על הנר. לגדולים אפשר להסביר מדוע דווקא שמנו שישה נרות, לזכר ששת המליונים שנספו בשואה.כל ילד מוזמן להוסיף משאלה משלו למען עולם טוב יותר, ולמען קבלת השונה והאחר. נִזְכּוֹר