השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
מבוא לביואינפורמטיקה יואלה יריב רוברט בצאם 17.june.2002.
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
קורס מבוא לפיזיקה נעה מבורך.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
הרצאה בסמינר לוח העברי וזמני היום בהלכה
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
מיצוי מצוינות והצטיינות
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
נושא השקופית מס' השקופית
מכניקה תורת התנועה O x y o y x r y x tanα = r² =x² +y²
כנס מוזיאונים אזוריים נורבגיה אוגוסט 2011
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
השראה מגנטית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום.
יתוש הטיגריס האסייני דר' גיל סתיו, יועץ אנטומולוגי טל ויינברג, ניטורים שרותי אקולוגיה.
05/12/17.
התורשה במהלך הדורות.
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
על הקשר בין אופק מאורעות ותרמודינמיקה (עמוס ירום בהנחיית רמי ברושטיין)
פוטנציאל חשמלי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
Entity Relationship Diagram – ERD
תלמידים יקרים, נגמרה החופשה והגיע הזמן עורר את תאי המוח שלנו
חלבונים – מבנה ותפקיד והקשר ביניהם
קשרי מקסוול (מתכון לתמרונים אלגבריים בבעיות תרמודינאמיות)
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Playing Physics Jeopardy
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
סוכרים דו-סוכרים פרוקטוז קשר גליקוזידי חד-סוכרים קטוניים זיהוי סוכרים
כאשר חתן פרס נובל בפיזיקה טועה בשאלה של כיתה ח'
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
מקורות שדה מגנטי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Direction of induced current
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Harel Mazor Open Source GIS Meetup / 11-jun-2018 / Tel-Aviv
הכרומוזומים הקידוד של הטבע
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
פיסיקה 3 פרופ' אמנון פרוכטמן מכון טכנולוגי חולון
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
Emech at 1 + W = Emech at 2 mgh1 = mgh2
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
דואליות האור תודה לפרנסיס דרקסלר: שקפים 2 ו 3 נלקחו (ברשות..) מתוך המצגת שלו: "מבוא לפיסיקה קוונטית – הרצאה בהשתלמות מורים ירושלים" קובץ זה נועד אך ורק.
דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
By : William Somerset Maugham
משבר בהוראת הפיזיקה ודרכי התמודדות איתו
שרטוט ידני - חלק 1.
טיעון כמרכיב מטה-קוגניטיבי בהוראת הפיזיקה
הזרם במסגרת מוליכה הנעה באזור בו שורר שדה מגנטי
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
מערכת משוואות מיוחדות.
Adobe Flash 8 מדריך בפלאש אפקטים.
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
על עילוי, גרר ומה שביניהם.
מעבדה 2- עיצוב (עבור חלק ג)
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
מודל ניהול פרסום.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
המושג ההלכתי – שעה זמנית
תמליל מצגת:

השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008 כלים איכותיים לבדיקת הבנה של תלמידים או איך אפשר להיכנס לראש של התלמיד? אסנת אלדר השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קובץ זה או כל חלק ממנו.

התוכנית מה בודקים? כלים נפוצים לבדיקת הבנה דוגמאות ממחקרים לשימוש בכלים שאלון דיאגנוסטי - צעדים בבנייה שאלות דיאגנוסטיות - שימושים מקובלים ואחרים שאלונים דיאגנוסטיים מפורסמים

מטרת בדיקת הבנה יכולה להיות: א. בדיקת "ביצועי הבנה" (כגון,לבטא במילים שלך, קישור לידע אחר, הבאת דוגמאות) שאלות "איכותיות", Concept tests ב. אבחון של תפישות חלופיות (שגויות)

כלים נפוצים לבדיקת הבנה מפת מושגים ראיון מובנה שאלון רב ברירתי

דוגמא לשימוש במפת מושגים לבדיקת הבנה אנרגיה כובדית אנרגיה פוטנציאלית אנרגיה אלסטית g m אנרגיה קינטית מה יש במפה ומה אין בה? בגנו, אלון וגניאל, 1994

דוגמא לשימוש בראיון מובנה לבדיקת הבנה מטרת הראיון:שימוש במושגים פיזיקליים להסבר תנועה אמיתית A B גוף A נע במהירות קבועה גוף B מתחיל במהירות גדולה משל A במעלה מדרון. מגיע לשיא וחוזר בחזרה. התופעות מודגמות מספר פעמים. התלמידים מתבקשים להתייחס לשאלה: האם והיכן תהיה לכדורים האלה אותה מהירות?

Trowbridge and Mcdermott, 1980 הראיון: מ: בואו נראה האם תהיה פעם לשני הכדורים אותה מהירות? ת: זה נראה שזה יקרה פעמיים. פעם בערך ברבע מאורך המדרון ובפעם השניה בשלשה רבעים. מ: איך אתה יודע? ת: כי שני הכדורים הגיעו לאותו המקום בכל מסילה. התלמיד מתבקש לסמן את המקומות. המורה מדגים שלש פעמים נוספות את התופעה. ת: טוב, שניהם הגיעו למקום המסומן באותו הזמן. אבל לפני כן, A נסע מהר יותר. אח"כ, זה B. מ: ועכשיו כאן כשהם זה בצד זה, מה אתה יכול להגיד על מהירויותיהם? ת: המהירויות שוות. Trowbridge and Mcdermott, 1980

שאלון דיאגנוסטי (Diagnostic Questionnaire) מבחן רב ברירתי (בד"כ) שהמסיחים שלו נמצאו במחקר כתפישות שגויות אופייניות של תלמידים

צעדים בבניית שאלון דיאגנוסטי בנושא מסוים: זיהוי מושגי מפתח בנושא בניית סיטואציה (הדגמה, שאלה) שכדי להסביר אותה יש להשתמש במושגי המפתח ראיון עם תלמידים המתייחסים לסיטואציה. מהראיון עולות התפישות השגויות. חבור שאלות שהמסיחים שלהן הן התפישות השגויות וניסוין על תלמידים רבים שיכתוב השאלון

שאלון דיאגנוסטי – שימושים מקובלים: זיהוי התפישות השגויות של התלמידים לפני ההוראה מדידת הרווח הקונספטואלי בעקבות ההוראה Gain index= %post-%pre/100-%pre ניתן לחשב את הרווח הקונספטואלי של כל הכתה עי': ממוצע ה-pre של כל הכתה וממוצע ה-post של כל הכתה ממוצע הרווחים של כל תלמיד בכתה

שימושים אפשריים אחרים א. דיון אינטראקטיבי בשאלה אחת (הוראת עמיתים): המורה מציג שאלה התלמידים מצביעים ומנמקים בכתב מסתדרים בזוגות ודנים על השאלה ומנמקים בכתב מצביעים שוב נציגי התשובות השונות מציגים לכתה עורכים דיון כתתי

תרגול אינטראקטיבי עם השאלה הדיאגנוסטית הבאה: במצב המתואר בתרשים קריאת האמפרמטר היא I. מחברים נגד נוסף R1במקביל לנגד R. כתוצאה מכך: r A R N M א. הזרם I אינו משתנה, והזרמים ב-R וב- R1 הם ביחס הפוך להתנגדויות (26%) ב. הפרש הפוטנציאלים בין M ו – N אינו משתנה (20%) ג. הזרם I גדל והפרש הפוטנציאלים בין M ו- N קטן (30%) ד. כמות החום המתפתחת ב-R אינה משתנה (7%) כהן, אלון וגניאל, 1983 ה. הזרם באמפרמטר גדל, והמתח בין M ל-N גדל (17%)

ב.התייחסות לכל מסיח (תרגול על השאלה הקודמת) המורה מציג שאלה מחלק את הכתה לקבוצות לפי המסיחים של השאלה כל קבוצה מתייחסת למסיח שלה. המורה אוסף על הלוח את הנימוקים למסיח הנכון ולמסיחים הלא נכונים. נערך דיון כתתי

ג. זיהוי המכנה המשותף למספר בעיות דיאגנוסטיות המורה מציג 2-3 שאלות דיאגנוסטיות העוסקות באותו MC התלמידים עובדים בקבוצות ומנסים לאתר את ה-MC התלמידים מציגים למליאה המורה רושם על הלוח ונערך דיון כתתי

שאלונים דיאגנוסטיים נפוצים: Force Concept Inventory (FCI)(Hestenes,et al.) Mechanics Baseline Test (Hestenes) Conceptual Survey in Electricity (CSE) (TYC) Conceptual Survey in Magnetism (CSM) (TYC) Conceptual Survey in Electricity and Magnetism (CSEM) (TYC) Test of Understanding Graphs in Kinematics (TUG) (Beichner) Astronomy Diagnostic Test (ADT) (Beichner et al.)

על מה דברנו? מוקד בדיקת ההבנה כלים נפוצים לבדיקת הבנה דוגמאות ממחקרים לשימוש בכלים שאלון דיאגנוסטי - צעדים בבנייה שאלות דיאגנוסטיות - שימושים מקובלים ואחרים שאלונים דיאגנוסטיים מפורסמים

המצגת מבוססת על הרצאה של ד"ר אסתר בגנו