משמעות השבר הפשוט - יחידה 1

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
מבוא לביואינפורמטיקה יואלה יריב רוברט בצאם 17.june.2002.
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
עריכה: אמיל וייסברוט תיכון עירוני ע"ש דוד טוביהו ב"ש
הרצאה בסמינר לוח העברי וזמני היום בהלכה
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
ייצוגים שונים של פונקציה
יצירת מקרו הפעלת מקרו יצירת לחצן / פקד דוגמה מסכמת
כוח על תיל נושא זרם בשדה מגנטי
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1
קורס מתוקשב להקניית אוריינות כימית - תשע"ב
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
רמי כהן, מדעי המחשב, הטכניוןכל הזכויות שמורות ©
מבצעים: רועי מור טל מסרי
פעולות אריתמטיות קרן כליף.
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה
סטטיסטיקה טווח נתונים ומדדי מרכז.
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
Playing Physics Jeopardy
חג הפסח בגן בקיבוץ ראש הנקרה שם הגננת: חנה רום
טיסה מן החלל אל הכותל המערבי בירושלים מאת: אבי עציון.
מה ניתן ללמוד ממתמטיקאים על הוראת גיאומטריה בבית-ספר יסודי
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
יישומון הר לעמק 2019 הוראות הפעלה.
Engaging the disengaged - PBL
תרומת הטכנולוגיה לטיפול בתפיסות שגויות בגאומטריה
אלגוריתמי מיון רקורסיביים
אנליטית זוית בין שני ישרים הוכחה ~> דוגמא ~> סיכום!! ^_^
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
הוועדה המייעצת לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית
מבוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 4
סיעות במערכת החינוך.
משבר בהוראת הפיזיקה ודרכי התמודדות איתו
שרטוט ידני - חלק 1.
סיפורים על מדע התחת של הסוס
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
מערכת משוואות מיוחדות.
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
שיתוף פעולה - מחלקה ג' מחלקת הדרכה תשע"ח.
שיעור ג1: מערכת צירים תלת מימדית
שוק העבודה בישראל פרופ' ערן ישיב
הקשר הכימי (ברמת מורה) מלכה יאיון
תכנית הלימודים לסטודנטים שנה ג' לשנת תש"פ
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
נושא השיעור: מחזור התא וחלוקתו – חלק ב
רישום מידות לפי ת"י 189 כל המידות הרשומות הינן בממ' ובגודלן האמיתי
תמליל מצגת:

משמעות השבר הפשוט - יחידה 1 משמעות השבר הפשוט - יחידה 1 משמעות השבר הפשוט מודלים לייצוג שברים השלכות להוראה

פתרו את השאלות הבאות. מה משמעות השבר בכל אחת מהשאלות? חלקתי 2 תפוחים בין 3 ילדים. כמה תפוחים קיבל כל ילד? בכיתה 36 תלמידים, רבע מהם יצאו לספריה. כמה יצאו לספריה? דן זרק את הכדור לכיוון הסל 20 פעמים. ב – 5 מהזריקות דן הצליח לקלוע לסל. איזה חלק מהזריקות קלע דן? יאיר פסע שלושה צעדים. אורך כל צעד חצי מטר. איזה מרחק עבר יאיר? דני אכל סוכריה אחת מתוך 7 סוכריות שהיו בחבילה. איזה חלק מהסוכריות אכל דני?

סיכום המשמעויות חלק משלם חלק מכמות מנה יחס מספר אופרטור חברו שאלה מילולית לכל אחת מהמשמעויות.

מתי נלמדות המשמעויות השונות? http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tochniyot_Limudim/Math_Yesodi/PDF/

מתי נלמדות המשמעויות השונות? כיתה תת נושא משמעות מושגים הערות א ב    ג   ד ה ו האם ניתן אותו משקל לכל אחת מהמשמעויות? אילו דגשים מציגה תכנית הלימודים?

כיצד ניתן למיין את האופנים בהם המחשתם?   כיצד ניתן למיין את האופנים בהם המחשתם?

שבר כחלק של שלם - מודל שטח   א ב ג ד ה ו ז ח

מודל שטח – קשיים צפויים   1. כאשר מספר החלקים הצבועים אינו תואם את המונה בשבר 2. כאשר החלקים הצבועים אינם מופיעים ברצף 3. כאשר החלקים הם שווי שטח אך אינם חופפים 4. כאשר החלוקה איננה ל – 4 חלקים

קשיים אלו נובעים מתפיסת השלם. מודל שטח – קשיים נוספים 1. כשהשלם גדול מ – 1 2. כשהצורה נראית כמו חלק 3. חצי גדול – חצי קטן קשיים אלו נובעים מתפיסת השלם.

מה הגודל שלי? ט ה ו ח א ד ב ג ז לפניכם משימה שניתנה לתלמידי כיתה ה: לפניכם ריבוע שחולק לחלקים, כל חלק מסומן באות שונה. מצאו את גודלו של כל חלק הסבירו כיצד מצאתם את גודל החלקים. פתרו את המשימה מעובד מתוך: Wilcox, Sandra K.; Lanier, Perry E., (1999), compiler, or editor name(s); Using cases to integrate assessment and instruction, Mathematics Teaching in the Middle School, v4 n4 p232-41

שבר כחלק מכמות - מודל קבוצות   א ב ג

מודל ציר מספרים מה מסומן על השנת החמישי? השישי? האם ניתן לסמן שם מספר נוסף? סמנו על הציר את המספר המיוצג בשנת הראשונה. מה המרחק בין השנת הראשונה לשנייה? איזה מספר נרשום ליד השנת השנייה?

שרטטו קטע שאורכו 5 ס"מ וחלקו אותו ל – 7 חלקים שווים. צרו ציר מספרים. שרטטו קטע שאורכו 5 ס"מ וחלקו אותו ל – 7 חלקים שווים. סמנו על כל אחת מהנקודות את השבר המתאים. האם החלוקה הייתה מדויקת? האם ניתן לחלק במדויק? כיצד חילקתם?  

פעילויות הרחבה קטע שאורכו 4 יחידות חולק ל -9 קטעים שווים. מה אורך קטע AB ? (הציגו תשובתכם בשבר פשוט)   הקטע הבא חולק ל - 7 קטעים שווים. איזה שבר מייצגת נקודה A ? איזה שבר מייצגת נקודה B ?

בשקפים הבאים 3 פעילויות מספרי לימוד שונים. השוו בין הפעילויות. התייחסו לנקודות הבאות: מטרות קשיים רמת קושי דרכי תיווך

פשוט חשבון כיתה ה ספר 2

כשרים והקשרים במתמטיקה ספר 10 עמ' 31

שבילים כיתה ה עמ' 77

שבר כמנה - מודל שטח רעות, טלי ושירה התחלקו שווה בשווה בשתי פיצות. איזה חלק מהפיצה תקבל כל אחת מהן? באילו אסטרטגיות ילדים יפתרו שאלה זו?

 

 

 

שבר כמנה - מודל קבוצות לפניכם יישומון העוסק בחלוקה של עוגיות לילדים. פעלו ביישומון וחשבו כיצד ניתן לשלב אותו בעבודה בכיתה. יש להקיש על התמונה להפעלת היישומון.

בכיתה ו התבקשו בתלמידים לשרטט את השבר שתי חמישיות. לפניכם מספר תשובות של לומדים. מי צודק? הסבירו. יפעת לילך חנן 1 נעמי שירה שי דורון מעובד מפעילות של מכון ויצמן