מבוא לביואינפורמטיקה יואלה יריב רוברט בצאם 17.june.2002.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

השוואה בין הדברה כימית וביולוגית בתות השדה
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
מובילת חדשנות מחוז מרכז
חיים ויצמן שם פרטי: חיים שם משפחה: ויצמן
עדי יונס לוי הצעה לעבודות גמר עדי יונס לוי
בקרה על ביטוי הגנים בתאים חיים
בקרה על ביטוי הגנים בתאים חיים
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
אבחון סביבה ומדיניות אוביסוגניים בגני ילדים
ועדה מלווה.
מערכות סדרתיות (מערכות עקיבה)
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
תורשה.
נושא השקופית מס' השקופית
יהי X משתנה מקרי חיובי. אזי
לתלמידי שנה א' במסלול הדו חוגי בפקולטה למדעי החיים - תשע"ט
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
יצירת מקרו הפעלת מקרו יצירת לחצן / פקד דוגמה מסכמת
מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1
טיפים מנצחים: לחפש ולמצוא במהירות ובדיוק
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
לשכת סוכני הביטוח – הקמת אתר אינטרנט מקצועי לכל סוכן ביטוח בלשכה
אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים
מצגת בנושא זיהוי נגדים בשיעור זה נלמד כיצד מזהים את התנגדותו של הנגד ואת מידת הדיוק שלו. שני הצבעים השמאליים( א, ב ) נקראות "הספרות המשמעותיות" והן מציינות.
תירגול 11: מיונים וחיפוש בינארי
למידת חקר עבודת חקר – מהי
הכרת מאגרי מידע ביבליוגרפיים
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
מערכת השרירים.
דלית אביטל – בית חינוך ירקון
פרויקט מחיר למשתכן – ראש העין
טיולים מהווים כלי נהדר לחינוך דרך התנסות אישית, אתגרים וגיבוש.
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
פחמימות - סוכרים כתבו ידידה גוטליב אורית מולוידזון
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
סוכרים כאמצעי זיהוי והכרות ביולוגית
Harel Mazor Open Source GIS Meetup / 11-jun-2018 / Tel-Aviv
מבוא לתכנות למערכות מידע
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
SQL - כתיבת שאילתות למתחילים
אנליטית זוית בין שני ישרים הוכחה ~> דוגמא ~> סיכום!! ^_^
סטטסיטיקה והסתברות לשאלון 002.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
תרגול 13 : חזרה נכתב על-ידי לימור ליבוביץ נערך ע"י ישראל גוטר
מעבדה הכנה לשאלות מתחום הביולוגיה הנכללות בבחינת הבגרות במעבדה
Marina Kogan Sadetsky –
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
Laboratory of plant molecular biology and plant Metabolism
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
פחמימות לטוב ולרע חד סוכרים דו סוכרים רב סוכרים
סיעות במערכת החינוך.
Proquest Central
מבנה כללי של היררכיית הקבצים עבור המסלול /A/B.txt
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
מגישות: חיה בן-זקן ; מעין דורון
שרטוט ידני - חלק 1.
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
מערכת משוואות מיוחדות.
מעובד על ידי יוסי לבנון מתוך מצגות שכתב וערך ד"ר שמואל כהן
Data Structures, CS, TAU, Perfect Hashing
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts
שיעור ג1: מערכת צירים תלת מימדית
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

מבוא לביואינפורמטיקה יואלה יריב רוברט בצאם 17.june.2002

מבוא נבנו ספריות הפחתה של cDNA לקבלת גנים הנבדלים בביטויים בשלבים שונים של הבשלת פרי (צעיר / בוגר).

מבוא : חלוקת הפחתה כללי : טכניקה זו מאפשרת לבצע הפחתה של גנים כלומר סילוק של גנים שהתבטאו במשותף בשתי רקמות שנערכת בינהן השוואה. הטכניקה משאירה רק את הגנים שהתבטאו ברקמה אחת ולא בשניה וכך ממקדת את העבודה בגנים הנבדלים בביטויים. א. מפיקים את כלל ה-mRna משתי רקמות שנערכת בינהן השוואה. ב. שתי אוכלוסיות ה-mRna מומרות ל- cDna. ג. מוסיפים Adaptor-ים לקצוות אוכלוסיית ה- Tester, היא האוכלוסייה שבה אנו מחפשים את הגנים הדיפרנציאליים (פרי בשל). ד. ה- cDna-ים משתי האוכלוסיות עוברים היברידיזציה.

מבוא : חלוקת הפחתה (המשך) ה. מה שעבר היברדיזציה מסולק. ו. ה- cDna-ים הנותרים מייצגים גנים שמבוטאים באוכלוסיה אחת אבל חסרים בשניה. ז. בעזרת האדפטורים יוכפלו ב-PCR רק רצפי הטסטר שהתבטאו דיפרנציאלית. ח. ה- cDna-ים הללו מוחדרים לוקטורים (פלזמידים) ליצירת ספריה. קישורים : http://www.clontech.com/pcr-select/indextest.shtml

מבוא (המשך) נמצאו גנים שהתבטאו דיפרנציאלית בשלב הבשלה מסוים של הפרי.

תיאור הבעיה מציאת בסיס חישובי להתבטאות הדיפרנציאלית של הגנים. מציאת קשר פונקציונלי (תיפקודי) בין גנים שמקורם באותה ספריה (לכן מציגים פרופיל ביטוי משותף) או בין גנים המושפעים מאותו גורם בקרה. נרצה למצוא אם הגנים פועלים במסלול ביוכימי משותף. מציאת רמזים לתפקידם של גנים בלתי ידועים.

דרכי פתרון הבעיה ננסה לפתור את הבעיה בשני מישורים : 1. זיהוי מוטיבי בקרה משותפים. 2. בעזרת מסלול ביוכימי משוער.

זיהוי מוטיבי בקרה משותפים – א' בחירת הגנים : נבחר קבוצת cDNA שמקורם באותה ספריה ולכן יש להם פרופיל ביטוי משותף. דרכי פעולה : נרחיב את קטעי ה-cDNA לגנים שלמים באמצעות Blast תוך הסתמכות על דמיון גבוה לצמח Arabidopsis או לעגבניה. נמצא מוטיבים משותפים לכל הגנים, באמצעות MEME. נחקור את משמעות המוטיבים ע"י חיפוש במאגרי מידע של מוטיבים ידועים ( באמצעות MAST או Transfac ). נמצא גנים ידועים המכילים מוטיבים אלה. מתוכם נשווה מול גנים בעלי תפקיד ידוע שמקורם באורגניזם/רקמה דומה.

זיהוי מוטיבי בקרה משותפים – ב' בחירת הגנים : נבחר קבוצת cDNA -ים המבוקרים על-ידי גורם משותף. רקע : אתילן הוא בעל תפקיד מפתח בבקרה של הבשלת פרי, הוכח כי האתילן מעורר הבשלת פרי. ידוע מסלול ביוכימי ליצור אתילן. אי תפקוד של אחד האנזימים במסלול מונע הבשלת הפרי. הוכח ניסויית כי קיימים גנים (שתפקידם אינו ידוע) המבוקרים ע"י אתילן (לדוגמה Mel 7).

זיהוי מוטיבי בקרה משותפים – ב' (המשך) דרכי פעולה : ניקח cDna – ים מהספריה אשר אינם חלק מהמסלול הביוכימי של יצור אתילן ושרמת ביטויים מושפעת מאתילן . נרחיב את מנין הרצפים ע"י גנים נוספים מהספרות המושפעים מאתילן. מאחר והאתילן מבקר את כולם נרצה לדעת האם קיימים מוטיבי בקרה משותפים. נחפש מוטיבים משותפים לכלל הגנים בעזרת MEME. נחקור את משמעות המוטיבים ע"י חיפוש מול מאגרי מידע של מוטיבים ידועים ( באמצעות MAST או Transfac ). נמצא גנים ידועים המכילים מוטיבים אלה. מתוכם נשווה מול גנים בעלי תפקיד ידוע שמקורם באורגניזם/רקמה דומה. ננסה להסיק על משמעות גן שתפקידו לא ידוע (Mel 7) .

זיהוי תפקיד בעזרת מסלול ביוכימי משוער בחירת גנים : נבחר cDNA שמקורו בספריה של פרי בשל ותפקידו לא ידוע ( (Mel7. רקע : בבדיקת ביטויו ברקמות צמחיות שונות נמצא כי מתבטא בפרי בשל בלבד. בבדיקת עוצמת ביטויו בספריות, נמצא כי הופיע במספר רב של עותקים (158) בספרית הפרי הבשל ולא נמצא כלל בספרית הפרי הצעיר. דרכי פעולה : חיפוש דמיון לחלבונים בעזרת BLAST . הצלבה עם מידע ניסויי מהספרות במטרה לחפש דמיון לחלבון שיתן רמז לפעילות במסלול ביוכימי ידוע. נחפש דמיון (הומולוגיה) למרכיבי המסלול הידועים. נחפש דמיון למרכיבי המסלול החסרים דרך הבנת פעילותם וחיפוש במאגרי מידע אחר חלבונים עם תפקיד דומה. מכאן ננסה להסיק על תפקידו של הגן (Mel7) שהציג ביטוי דיפרנציאלי גבוה בפרי.

סוף